اخبار داغ

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین:

سالانه 35هزار دام سنگین علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند

سالانه 35هزار دام سنگین علیه تب برفکی واکسینه می‌شوند
رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین بیان کرد: به طور منظم در سه فاز مجزا به شکل سالانه 35هزار رأس دام سنگین را در هر فاز علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر غیاث یزدی در گفت‌وگو با  صبح قزویناظهار کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی در دام است که ویروس آن شامل7 نوع سروتیپ است، در این بیماری ویروس به بدن دام از طریق تنفس قطرات آلوده و خوردن علوفه آلوده انتقال می‌یابد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: این بیماری می‌تواند تا 100% گله را درگیر کند و باعث بروز خسارات سنگین اقتصادی شود. 

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه مطمئن ترین راه پیشگیری از بروز و شیوع بیماری تب برفکی واکسیناسیون منظم گله‌هاست، اذعان کرد: اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با مشارکت بخش خصوصی به طور منظم در سه فاز مجزا به شکل سالانه 35هزار رأس دام سنگین را در هر فاز علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌کند. 

وی افزود: با عنایت به اینکه فاز اول واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در سال جاری رو به اتمام است، همکاری دامداران گرامی با اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی جهت نیل به پوشش حداکثری واکسیناسیون مذکور مورد انتظار است.

دکتر یزدی در پایان از عموم مردم خواست که پیشنهادات و شکایات خود را از طریق سامانه پیامکی 1512 5000 به اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه