اخبار داغ

حال و روز مدارس شهوار میناب؛

اینجا کمر تیرآهن ها خم است/ فضایی که ۷۷ سال چتر آموزشی است+تصاویر

اینجا کمر تیرآهن ها خم است/ فضایی که ۷۷ سال چتر آموزشی است+تصاویر
مدارس روستای شهوار شهرستان میناب به علت قدمت بالا که به دهه 20 برمی گردند به دلیل داشتن دیوارهای ترک خورده هر لحظه احتمال تخریب دارند و جان دانش آموزان را تهدید می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده مدارس روستای شهوار شهرستان میناب به علت قدمت بالا که به دهه 20 برمی گردند و داشتن دیوارهای ترک خورده هر لحظه احتمال تخریب دارند و جان دانش آموزان را تهدید می‌کنند و با ترس و دلهره و با کم ترین امکانات به تحصیل مشغول هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , فرهنگ کده, مدارس روستای شهوار شهرستان میناب به علت قدمت بالا که به دهه 20 برمی گردند و داشتن دیوارهای ترک خورده هر لحظه احتمال تخریب دارند و جان دانش آموزان را تهدید می‌کنند و با ترس و دلهره و با کم ترین امکانات به تحصیل مشغول هستند.,

علی رحیمی دهیار روستای شهوار میناب در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با اشاره به وضعیت بد زیر ساخت های آموزشی و پرورشی در روستای شهوار ، گفت: ساختمان مدرسه شهید مفتح شهوار قدیم میناب قریب به 70 درصد آن تخریبی و با وقوع کم ترین حوادث طبیعی در هر زمان ممکن است تخریب شود.

, فرهنگ کده,

وی در اظهار کرد: با وقوع کم ترین حوادث طبیعی و انسانی مانند زلزله و بارندگی شدید و تردد و عبور و مرور وسایل سنگین ماشینی و ایجاد لرزش شدید بر پیکره اتاقی و ساختمان مدرسه شهید مفتح شهوارقدیم با توجه به همجوار بودن جاده اصلی روستا و مدرسه مذکور احتمال آسیب پذیری و ریزش آن به صد درصد می رسد.

,

رحیمی با بیان اینکه مدرسه شهید مفتح روستای شهوار دانش آموزان سه روستا شهوار قدیم ،بهمنی و روستای جانشینی را تحت پوشش آموزشی قرار داده است ، تصریح کرد: مدرسه شهید مفتح سال تاسیس آن به سال 1359 برمی گردد.

,

دهیار روستای شهوار میناب بیان کرد: وجود مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه و متوسطه اول پسرانه و دخترانه در روستا تنها یک ساختمان آموزشی قابل استفاده وجود دارد و بقیه آن تخریبی و غیر قابل استفاده است و باعث بوجود آمدن اتفاقات ناگوار انسانی برای دانش آموزان روستا و کارکنان مدرسه در سال تحصیلی 96-97 می شود.

,

وی با بیان اینکه مدرسه دبستان شهید هاشمی نژاد و مدرسه دخترانه سمانه شهوار از دیگر مدارس تخریبی این روستا است، اظهار کرد: چندین بار از سوی دهیاری روستا و شورای روستا برای تخریب مدارس روستای شهوار برای مسئولان درخواست بازسازی این مدارس داده شده است اما مسئولان تاکنون توجهی به مدارس تخریبی این روستا نداشته اند.

,

رحیمی افزود:ساختمان قدیمی دبستان شهید هاشمی نژاد شهوار در سال 1319-1320 احداث شده است با وجود مکاتبات فراوان و بازدیدهای چندین باره مسئولان در سال های اخیر متروکه و غیر قابل استفاده مانده و هیچ اقدامی جهت تخریب ساختمان قدیمی و نوسازی صورت نگرفته است.

,

دهیار روستای شهوار میناب یادآور شد: ضرورت دارد با توجه نامناسب بودن محل برای درس خواندن دانش آموزان روستای شهوار توجه ویژه ای از سوی سازمان های مرتبط مانند نوسازی مدارس، آموزش و پرورش استان و... به این مدارش شود.

,

وی با اشاره به اینکه توجه مسئولان به روستانشینان و همچنین ساخت و بازسازی مکان‌های آموزشی و تفریحی آمار مهاجرت را کاهش می دهد ،گفت: توجه به روستا ها هم رضایت روستانشینان را به همراه دارد و هم بودجه های دولت به جای صرف هزینه‌های ناشی از مهاجرت صرف نیازهای اساسی جامعه می شود.

,

رحیمی خاطر نشان کرد: در مدارس روستای شهوار هیچ گونه شور و نشاطی بین دانش آموزان وجود دارد و نیست و این مدرسه نیاز به رسیدگی جدی دارد و دانش آموزان در حیاط خاکی در زنگ های تفریح بازی می کنند که هر لحظه امکان دارد اتفاقی برای دانش آموزان رخ دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه