اخبار داغ

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد :

حوزه هنری یکی از نهاد های پیشگام در زمینه ادبیات پایداری است/حوزه هنری به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی با زبان هنر است+تصاویر

حوزه هنری یکی از نهاد های پیشگام در زمینه ادبیات پایداری است/حوزه هنری به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی با زبان هنر است+تصاویر
رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:آسیب های اجتماعی یکی از چالش های کنونی استان بوده که نگرانی هایی نیز در این مورد ایجاد شده است و به همین علت حوزه ه نری تلاش می کند با زبان هنر در کاهش این آسیب ها اقدام نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، سایت خبری صبح زاگرس به منظور پیگیری مطالبات مردم و پاسخگویی مدیران، هر هفته میزبان یکی از مدیران استانی است که با حضور در این دفتر ضمن ارائه گزارش به سوالاتی نیز پاسخ می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ، سایت خبری صبح زاگرس به منظور پیگیری مطالبات مردم و پاسخگویی مدیران، هر هفته میزبان یکی از مدیران استانی است که با حضور در این دفتر ضمن ارائه گزارش به سوالاتی نیز پاسخ می دهد.,

این هفته نیز محمد شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد میهمان سایت خبری صبح زاگرس بود که ضمن ارائه گزارش به سوالات خبرنگار این پایگاه خبری پاسخ داد.

, این هفته نیز محمد شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد میهمان سایت خبری صبح زاگرس بود که ضمن ارائه گزارش به سوالات خبرنگار این پایگاه خبری پاسخ داد.,

صبح زاگرس-لطفا رزومه ای از حوزه هنری عنوان کنید و بفرمایید وظیفه اصلی آن در چه حوزه هایی است؟

, صبح زاگرس-لطفا رزومه ای از حوزه هنری عنوان کنید و بفرمایید وظیفه اصلی آن در چه حوزه هایی است؟, صبح زاگرس, صبح زاگرس, -, لطفا رزومه ای از حوزه هنری عنوان کنید و بفرمایید وظیفه اصلی آن در چه حوزه هایی است؟, لطفا رزومه ای از حوزه هنری عنوان کنید و بفرمایید وظیفه اصلی آن در چه حوزه هایی است؟,

حوزه هنری یکی از نهادهای فرهنگی برخواسته از انقلاب اسلامی است که یکی از اصلی ترین وظیفه آن تبیین و ترویج انقلاب اسلامی  و ارزشهای دفاع مقدس است.

,

این سازمان در این راستا دو رویکرد دارد که یکی تولید آقار فاخر حوزه هنری در تراز انقلاب اسلامی و دوم پرورش هنرمندان متعهد و انقلابی در راستای ارزشهای انقلاب اسلامی با زبان هنر می باشد .

,
, ,

در این استان نیز حزوه هنری در سال 1383 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

,

این حوزه در 8 واحد فرهنگی و هنری شامل نمایش، فیلم، هنرهای تجسمی، آفرینش ادبی، ادبیات پایداری و آموزش و پژوهش تولیدات دارد  و در بخش آموزش نیز فعالیت خود را شروع کرده است.

,

مباحثی که حوزه هنری به عنوان برنامه اصلی در دستور کار قرار دارد، موضوعاتی همچون انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده، سبک زندگی اسلامی ایرانی 1404 که با این رویکرد فعالیت می کند.

,

صبح زاگرس-لطفا بفرمایید در حوزه ادبیات پایداری چه اقداماتی این سازمان انجام داده و یا در دستور کار آینده خود دارد؟

, صبح زاگرس-لطفا بفرمایید در حوزه ادبیات پایداری چه اقداماتی این سازمان انجام داده و یا در دستور کار آینده خود دارد؟, صبح زاگرس, لطفا بفرمایید در حوزه ادبیات پایداری چه اقداماتی این سازمان انجام داده و یا در دستور کار آینده خود دارد؟,

حوزه هنری یکی از نهادهای پیشگام در زمنیه ادبیات پایداری است که در طی سالهای اخیر چاپ کتابهایی تولیدات فاخر این سازمان بوده و به عنوان یک مرجع شناخته شده است و در این استان این روند در حال انجام است. 

,

طی سالهای گذشته کتابهای خوبی به چاپ رسیده که می توان به کتاب پایی که جا ماند اشاره کرد و کتابهای دیگری همچون فتاح و مقاومت خندقیان ، این کتاب آخر به زودی وارد عرصه بازار می شود.

,

مقاومت خندقیان کتابی که توسط آقای فتحعلی بزرگمر نژاد جمع آوری شده که خاطرات رزمندگان پد خندق را روایت کرده است.

,
, ,

از جمله تولیدات سال گذشته ادبیات پایداری که کتابهای خاطرات شهدا و رزمندگان از جمله کتاب سردار شهید هرمزپور، علی اصغیر حبیبی، شهید نورالله یزدانپناه با مشارکت کنگره شهدا به چاپ رسیدند و کتاب مقاومت خندقیان  در تیراژ 2500 در انتشارات سوره مهر به چاپ رسده است.

,

 حوزه دفاع مقدس سال گذشته 13 مراسم خاطره گویی با حضور ایثارگران دفاع مقدس برگزار شد که این مورد در سال 94 ، 4 مورد بوده است .

,

در کتار تولیدات فیلم در حوزه ادبیات پایداری، از مجموع 10 فیلم تولید شده، 4 مورد با موضوع دفاع مقدس و در کنار چند نمایش و پرفورمنس با موضوع دفاع مقدس اجرا شد.

,

نقد کتاب دفاع مقدس نیز انجام شد که در کارگاهی با حضور اساتید کشوری همچون مرتضی سرهنگی با موضوع خاطره نگاری دفاع مقدس برگزار شده است.

,

7 کتاب در حوزه دفاع مقدس در دست تولید داریم که از جمله می توان به خاطرات سرهنگ ذکاوت، یدالله شاه مرادی، خاطرات حسن وکیلی، یک عکس یک خاطره، خاطرات رضا منطقی ، خاطرات تعدادی از مادران شهدا و برخی از این کتابها  نام برد که تلاش می شود تا آخر سال جاری چاپ شوند.

,

صبح زاگرس-در حوزه نمایش حوزه هنری چه اقداماتی انجام داده و آیا برنامه ای برای آینده دارد؟

, صبح زاگرس-در حوزه نمایش حوزه هنری چه اقداماتی انجام داده و آیا برنامه ای برای آینده دارد؟, صبح زاگرس, در حوزه نمایش حوزه هنری چه اقداماتی انجام داده و آیا برنامه ای برای آینده دارد؟,

در سال گذشته تولیدات حوزه هنری در بخش های مختلف نمایش، فیلم، عکس ، موسیقی، کتاب  و هنرهای تجسمی و آموزش و پژوهش 330 اثر بوده که در سال 94، تنها  137 اثر بوده است.

,

یکی از رسالت های حوزه هنری پرورش استعداد های هنری و تربیت هنرمندان متعهد در استان است، اما متاسفانه زیر ساخت های آموزشی در حوزه هنری  خیلی کم است ، نیازمند دانشکده هنر و آموزشکده های خیلی حرفه ای هنری هستیم،  در زمینه استعداد های هنری با مشکل مواجه هستیم که حوزه هنری در سال گذشته به جد وارد عرصه آموزش شد که تاکنون 47 کارگاه در رشته های مختلف هنری طی سالهای 95 با حضور اساتید ملی و استانی برگزار کرده است.

,
, ,

همچنین 74 نشست آموزشی و اتاق فکر در سالهای گذشته در راستای رشد و استعداد های هنری جوانان استان برگزار شد.

,

برای اینکه بچه های هنرمند به مراجع هنری دست یابند باید رشته های هنری را خوب آموزش ببینند و اگر حوزههنری استان غفلت کند از سایر استانها عقب می افتد.

,

صبح زاگرس-لطفا بفرمایید این سازمان در حوزه موسیقی سنتی چه اقداماتی انجام داده است؟

, صبح زاگرس-لطفا بفرمایید این سازمان در حوزه موسیقی سنتی چه اقداماتی انجام داده است؟, صبح زاگرس, لطفا بفرمایید این سازمان در حوزه موسیقی سنتی چه اقداماتی انجام داده است؟,

 یکی از تهدیداتی که در حوزه فرهنگی وجود دارد گسترش موسیقی غربی است و این مسئله ذائقه مردم را تغییر می دهد و در دراز مدت شعبات و آسیب های فرهنگی زیادی را به وجود می آورد که می توان از جمله به بخشی از زبان لری اشاره کرد که به واسطه موسیقی اصلی لری احیاء و حفظ می شود و گرایش به موسیقی غربی در حوزه زبان هم ایجاد مشکلات می کند و این حوزه را به چالش می کشد.

,

در استان آواز های اصیلی همانند "شاهنامه خوانی"، و "یار و یار" وجود داشت که این آواز ها رو به فراموشی رفتند و حوزه هنری برای احیاء این آواز ها اقدام به برگزاری شب آواز لری کرد که در این برنامه از پیشکسوتان آواز و هنرمندان گمنام که در روستاها ساکن بودند دعوت کرد و با حضور این هنرمندان آوازهای لری اجرا شد .

,

هدف از احیاء این شب آواز لری این بود که جوانان با این بخش از موسیقی به خوبی آشنا شوند .

,
, ,

در این زمینه به دنبال احیاء تنها ساز بومی استان که نی یا پیشه "نی چوپاپ" است هستیم که ان شاء الله جشنواره پیشه نوازان را در سال جاری بعد از ماه محرم و صفر برگزار می کنیم.

,

علت فراموشی این ساز این بود که سازهای جدید آمدند و مردم و جوانان گرایش پیدا کردند به این این سازها و ساز اصلیل ما مورد توجه قرار نگرفت .

,

دستگاه های فرهنگی همانند میراث فرهنگی کبرای احیای این پیشه یا ساز همکاری کنند تا هویت موسیقی استان از بین نروند و غفلت شده  که باعث شده موسیقی هایی به شکل ارگ، گیتار و مابقی سازهای غربی جای سازهای اصیل ایرانی را بگیرند.

,

صبح زاگرس-آیا حوزه برای پیوند هنر با مسجد اقدامی انجام داده است؟

, صبح زاگرس-آیا حوزه برای پیوند هنر با مسجد اقدامی انجام داده است؟, صبح زاگرس, آیا حوزه برای پیوند هنر با مسجد اقدامی انجام داده است؟,

پیوند هنر با مسجد یکی از برنامه های  بود که در سال گذشته کلید آن زده شد که در این زمینه ما برای اولین بار جشنواره تئاتر بچه های مسجد را برگزار کردیم و در این جشنمواره 9 گروه نمایش تئاتر با موضوع مسجد و کار کردن در جامعه تواید شد.

,

در سال جاری نیز دومین تئاتر بچه های مسجد را برگزار کردیم و تلاش می کنیم که از ظرفیت هنر برای ترویج ارزشهای دینی استفاده کنیم.

,

حوزه هنری با زبان هنر به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی است

, حوزه هنری با زبان هنر به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی است ,

صبح زاگرس-آسیب های اجتماعی یکی از مسائل مهم در استان است، حوزه هنری در این راستا چه اقداماتی انجام داده است؟

, صبح زاگرس-آسیب های اجتماعی یکی از مسائل مهم در استان است، حوزه هنری در این راستا چه اقداماتی انجام داده است؟, صبح زاگرس, آسیب های اجتماعی یکی از مسائل مهم در استان است، حوزه هنری در این راستا چه اقداماتی انجام داده است؟,

آسیب های اجتماعی یکی از چالش های کنونی استان بوده که نگرانی هایی نیز در این مورد ایجاد شده است و لازمه رفع این کار همکاری همه دستگاهها و اقشار مختلف مردم است که ورود پیدا کنند و اگر امروز جلوی این آسیب ها گرفته نشود فردا خطرات جبران ناپذیری را به وجود می آورد و تلاش ما در حوزه هنری پیگیری از این آسیب ها با زبان هنر است.

,
, ,

در این زمینه سال گذشته چند فیلم و تئاتر صحنه ای و خیابانی و نمایشگاه عکس و تجسمی و کمپین و ورکشاپ برگزار شد  و در این زمینه لازم است کار میدانی کنیم. و در بین مردم حضور پیدا کینم و هشدار به آحاد جامعه در مورد پیامد های جامعه داده شود چرا که اثرات سوئی در دراز مدت دارند.

,

صبح زاگرس-لطفا بفرمایید حوزه فرهنگ و هنر در استان چه مشکلاتی دارند؟

, صبح زاگرس-لطفا بفرمایید حوزه فرهنگ و هنر در استان چه مشکلاتی دارند؟, صبح زاگرس, لطفا بفرمایید حوزه فرهنگ و هنر در استان چه مشکلاتی دارند؟,

حوزه فرهنگ و هنر در استان با کمبود زیر ساخت های فرهنگی و هنری مواجه است و با توجه به جمعیت استان متاسفانه از سالن سینما، تئاتر، نگارخانه، فضای آموزشی هنری  محروم است و که نمونه آن این است که حوزه هنری بعد از 13 سال هنوز فاقد ساختمان بوده و در فضای استیجاری فعالیت می کند  و برای اجرای برنامه های خودش به دنبال فضای فرهنگی در سایر ادارات است.

,

در شان هنرمندان این استان نیست که با این وضعیت فعالیت کنند، لازم  است مسئولان چاره اندیشی کنند و در این زمینه و در شهر یاسوج معضل فضای فرهنگی مشکل و نیاز اساسی است  و انتظار می رود فضایی برای رشد هنرمندان محیا شود.

,
, ,

پیگیری هایی برای ساخت ساختمان به حوزه هنری دارد که امیدواریم در دولت آینده به حوزه هرنی که یک نهاد فرهنگی است ساختمان بدهند.

,

صبح زاگرس-برنامه هایی که حوزه هنری در طول سال انجام می دهد آیا در تهران تدوین می شود یا اینکه در استان تهیه می شود؟

, صبح زاگرس-برنامه هایی که حوزه هنری در طول سال انجام می دهد آیا در تهران تدوین می شود یا اینکه در استان تهیه می شود؟, صبح زاگرس, برنامه هایی که حوزه هنری در طول سال انجام می دهد آیا در تهران تدوین می شود یا اینکه در استان تهیه می شود؟,

کهگیلویه و بویراحمد جز چهار استانی است که خودشان برنامه ریزی می کنند ، برنامه پیشنهادی به تهران ارسال و پس از تصویب اجرایی می شود.

,

در هر برنامه تلاش می شود به رشد و توسعه فرهنگی استان کمک شود.

,
, ,

صبح زاگرس-نظر شما در مورد نحوه اطلاع رسانی، انتشار اخبار در سایت صبح زاگرس چیست و چه انتظاری از این سایت خبری دارید؟

, صبح زاگرس-نظر شما در مورد نحوه اطلاع رسانی، انتشار اخبار در سایت صبح زاگرس چیست و چه انتظاری از این سایت خبری دارید؟, صبح زاگرس, نظر شما در مورد نحوه اطلاع رسانی، انتشار اخبار در سایت صبح زاگرس چیست و چه انتظاری از این سایت خبری دارید؟,

سایت صبح زاگرس پایگاه خبری است که بهترین افراد عرصه خبر و حرفه ای در آن فعالیت می کنند و در طی سالهای اخیر جای خودشان را به خوبی در استان بازکرده اند .

,

انتظار می رود سایت صبح زاگرس بیشتر به مسائل فرهنگی و حاشیه نشینی بپردازد چرا که خیلی از بذهکاری ها و جرم ها در حاشیه آنها انجام می شوذ.

,

انتظار می رود همه به رشد و توسعه همه جانبه استان کمک کنند و اصل صداقت و صحت خبر که باید رسالت همه خبرگزاری ها و سایت ها باشد مورد توجه قرار گیرد.

,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه