اخبار داغ

این گزارش بررسی میکند

نقش آموزش های اشتغال محور در اقتصاد مقاومتی

نقش آموزش های اشتغال محور در اقتصاد مقاومتی
امسال سال «اقتصاد مقاومتی: تولید ـ اشتغال» است و این نام میطلبد که همه مردم و مسئولین دست در دست هم داده تا بتوانند این هدف را محقق کنند و بدین گونه فشار اقتصادی از سطح جامعه، خصوصاً قشر متوسط و ضعیف جامعه برداشته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع؛ چند سالی است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را مرتبط با اقتصاد، انتخاب می نمایند و امسال را نیز سال «اقتصاد مقاومتی: تولید ـ اشتغال» نام نهادند و این نشان از اهمیت بالای موضوع دارد و می طلبد که همه مردم و مسئولین دست در دست هم داده تا خواسته حضرت آقا تحقق یابد تا بدین گونه فشار اقتصادی از سطح جامعه، خصوصاً قشر متوسط و ضعیف جامعه برداشته شود؛ سازمان فنی و حرفه ای از جمله ارگانهای تاثیرگذار در بحث اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی است، با توجه به اینکه روز 6 مرداد مصادف است با روز آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، بهانه ای شد تا به سراغ یکی از مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای همدان برویم و با او گفتگویی داشته باشیم؛ در ادامه شاهد آن خواهید بود:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

, ,

 

,

هانیه خلجیان دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت جهانگردی می باشد. وی در سال 1387 با دریافت مجوز از سازمان فنی و حرفه ای، اقدام به تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد زیگورات نموده است.

,

 

,

 

,

خلجیان با بیان اینکه حدود ده سال پیش با توجه به رشته تحصیلی خود آموزشگاه زیگورات را با محوریت آموزشهای گردشگری و تورگردانی تأسیس نمودم، عنوان کرد: کلاس ها در دوسطح برای افراد زیر دیپلم و افرادی که دارای تحصیلات تکمیلی هستند برگزار می شود.

,

 

,

 

,

وی آمار هنرآموزان در این رشته را بالای 700 نفر اعلام کرد و گفت: با این آمار بالا می توان گفت که در غرب کشور رکوردار دار هستیم.

,

 

,

, ,

 

,

مدیر آموزشگاه زیگورات از فعالیت در زمینه حمل و نقل و پایانه ها گفت و افزود: تقریبا حدود 6هزار نفر را جهت دریافت گواهینامه پایه یک و رانندگی خودروهای سنگین آموزش دادیم.

,

 

,

 

,

خلجیان با اشاره به اینکه آموزش های ارائه شده از لحاظ کیفی در سطح مطلوبی بوده است، ادامه داد: اغلب افرادی که آموزش دیدند وارد بازار کار شدند.

,

 

,

 

,

وی در پاسخ به این سوال که چه اقدامی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام داده اید به نگارش دو مقاله اشاره کرد و گفت: یکی از این دو مقاله «شناخت عوامل گرایش کارآموزان رشته گردشگری به شرکت در دوره آموزشی-مهارتی بازارمحور در راستای اقتصاد مقاومتی» بود که توسط سازمان فنی  حرفه ای برگزیده شد.

,

 

,

 

,

خلجیان با بیان اینکه در حال حاضر در این آموزشگاه دوره های گردشگری، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، صنایع پوشاک و خیاطی و رودوزی سنتی  در حال برگزاری است، عنوان کرد: ما دوره های آموزشی را بر اساس نیاز بازار تعریف می کنیم.

,

 

,

 

,

وی گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند و هر روز در رادیو، تلویزیون نیز در مورد آموزش اشتغال محور صحبت می شود، خوب فنی و حرفه ای محور این حرکت است.

,

 

,

خلجیان افزود: سخنانی که درباره آموزش اشتغال در محافل گوناگون و جلسات مختلف از جمله در جلسات مجلس شورای اسلامی مطرح می شود را ما به صورت عملی داریم به اجرا می گذاریم.

,

 

,

, ,

 

,

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه هایی از آثار هنرجویان آموزشگاه خود خبر داد و گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه ها، فراهم کردن بازار کار برای هنرجویان است.

,

 

,

خلجیان ادامه داد: فرد تا زمانی که وارد بازار کار نشود آموزشی که دیده فایده و اثری نخواهد داشت لذا پس از آموزش افراد در این دوره ها، ما دو راهکار به آن ها ارائه می دهیم: راهکار اول اینکه محصولات تولیدی هنرجویان را از آن ها خریداری می کنیم و راهکار دوم این است که از خود آن ها دعوت می نماییم تا در نمایشگاه های صنایع دستی که برگزار می کنیم آثار خود را جهت فروش ارائه دهند.

,

 

,

, ,

 

,

مدیر آموزشگاه زیگورات تصریح کرد: به این ترتیب علاوه بر اشتغالزایی برای فرد و کمک به بحث تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، هنرجو در زمینه آموزشی که دیده نیز تقویت می شود.

,

 

,

آنچه به نظر می رسد این است که عدم توجه مسئولین به بحث واردات بی رویه کالا، زمینه بیکاری بیش از پیش پدران و برادران ما را فراهم می کند. از طرف دیگر مدرک گرایی و تمایل به پشت میزنشینی در جوانان نیز، از جمله عوامل آسیب زا به اقتصاد  و ایجاد بیکاری در جامعه امروز است؛ که این امر نیز نیازمند فرهنگسازی و جا انداختن مشاغل تولیدی در بین جوانان می باشد. اگر به مشاغل تولیدی به عنوان یک ارزش نگریسته شود و از سطح مطلوب اجتماعی  در افکار عمومی برخوردار باشد، طبیعتاً تمایل و گرایش جوانان به این گونه مشاغل نیز بیشتر خواهد بود.

,

 

,

مژگان ورمزیار

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه