اخبار داغ

رئیس مرکز فنی و حرفه ای نطنز تاکید کرد

تلاش برای بازگشت به دوران طلایی در مرکز فنی و حرفه ای نطنز/ تولید محتوای آموزشی برای ایجاد اشتغال سرلوحه فعالیت هاست

تلاش برای بازگشت به دوران طلایی در مرکز فنی و حرفه ای نطنز/ تولید محتوای آموزشی برای ایجاد اشتغال سرلوحه فعالیت هاست
مرکز آموزش فنی و حرفه ای نطنز از ابتدای امسال با تکیه بر رویکرد جدید سازمان و بر پایه شعار سال جدید، تلاش خود در تولید محتوای آموزشی جدید مبتنی بر ایجاد اشتغال را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است…
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز؛ سازمان فنی و حرفه ای تنها متولی آموزش مهارت، کاهش نرخ بیکاری و آماده کردن افراد جویای کار برای ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال است و این شاخص ها باعث شده است تا توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در کشور بیش از پیش ضرورت پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز,

ارتقای کیفیت آموزشی، رضایت مشتریان و ذینفعان، افزایش مشتریان، بهبود مستمر آموزش و ارتقای بهره وری از جمله موارد مهم در چرخه مدیریت و کیفیت آموزش فنی وحرفه ای است.

,

مرکز فنی و حرفه ای شهرستان نطنز مجموعه ای است که در دوران طلایی خود طلایه دار آموزش های مختلف به اقشار و سنین مختلف بود و نتایج خوب آموزش های آن، ظهور عده ای از جوانان شاغل در بخش های مختلف شهرستان شد، و بعد ها بنا به دلایلی این مرکز مدت ها درگیر رکود و انفعال شد.

,

ابراهیم روح اللهی رئیس مرکز فنی حرفه ای نطنز به مناسبت هفته مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای، در گفتگو با خبرنگار آوای نطنز از تلاش برای بازگشت این مرکز به دوران طلایی خود در پنج ماه تصدی مدیریت این مرکز سخن گفت.

,

 

,

وضعیت مراکز برادران و خواهران از نظر فیزیکی چگونه است؟

, وضعیت مراکز برادران و خواهران از نظر فیزیکی چگونه است؟,

مراکز برادران و خواهران مدتی به ساختمانی منفعل تبدیل شده بود که از لحاظ وضعیت ساختمان و نبود مربی و عدم برگزاری دوره ها در عمل از کار افتاده به شمار می رفت.

,

 

,

دور جدید فعالیت ها از چه زمانی آغاز شد؟

, دور جدید فعالیت ها از چه زمانی آغاز شد؟,

دور جدید فعالیت های فنی حرفه ای نطنز را از اسفندماه ۹۵ آغاز و در اوایل با یک مربی شروع کردیم چراکه استخدام مربی و به کارگیری نیروی حق التدریس برای مرکز ممکن نبود و خوشبختانه در مرحله ای مجوز به کارگیری مربیِ بدون هزینه داده شد و ما توانستیم افراد داوطلب، دلسوز و دارای مهارت را به عنوان مربی رایگان جذب کنیم.

,

نحوه تعامل با دیگر نهادها و ارگان ها بعد از تصدی امور به دست شما چگونه است؟

, نحوه تعامل با دیگر نهادها و ارگان ها بعد از تصدی امور به دست شما چگونه است؟,

برای ایجاد یک تعامل خوب ارتباط ویژه ای با خبرنگاران و اصحاب رسانه برقرار کردیم و توانستیم به واسطه آن ها به نحو مطلوبی فعالیت های آموزشی خود را تبلیغ کنیم.

,

با شرکت ها و ادارات هم تعامل خوبی برقرار و تفاهم نامه هایی با ارگان ها و نهادهای مختلف از جمله بنیاد شهید، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیروی انتظامی، بسیج و غیره منعقد شده است.

,

این تفاهم نامه ها چه مزیت هایی دارند؟

, این تفاهم نامه ها چه مزیت هایی دارند؟,

مزیت های این تفاهم نامه استفاده از پتانسیل های مختلف فنی حرفه ای در زمینه های مختلف و دوری از موازی کاری ادارات، نهادها و ارگان ها است که البته در تفاهم نامه با مسئولان بسیج سازندگی مقرر شد دوره های زیر نظر این ارگان نیز با همکاری فنی حرفه ای برگزار شود.

,

همچنین تلاش می شود تا با همکاری با دهیار روستای ابیانه و همچنین مدیر هتل این روستای تاریخی، دوره های هتل داری، گردشگری و احیای آموزش دوخت لباس های سنتی و ملزومات آن به دلیل وجود ظرفیت هتل ها و توریست های خارجی، برگزار شود.

,

برای تحقق شعار سال با نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» این مرکز چه برنامه هایی را در دستور کار دارد؟

, برای تحقق شعار سال با نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» این مرکز چه برنامه هایی را در دستور کار دارد؟,

امسال هدف اصلی برگزاری دوره های مرکز اشتغال زایی است و در بدو امر به دلیل نزدیکی فصل بهار، دوره پرورش زنبور عسل برگزار شد که امکانات آن توسط حسن فخری استاد کلاس و یکی از فعالان این عرصه در استان اصفهان تامین شد و بعد هم وی قول داد کسانی که بخواهند وارد این عرصه شوند را حمایت خواهد کرد.

,

مرکز آموزش فنی و حرفه ای نطنز از ابتدای امسال با تکیه بر رویکرد جدید سازمان و بر پایه شعار سال جدید، تلاش خود در تولید محتوای آموزشی جدید مبتنی بر ایجاد اشتغال را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است و با تقویت بخش خصوصی نیز در مسیر اقتصاد مقاومتی، توانسته  قدم های موثری بردارد.

,

 

,

چه مشکلاتی برای پیشبرد اهداف پیش روی مرکز وجود دارد؟

, چه مشکلاتی برای پیشبرد اهداف پیش روی مرکز وجود دارد؟,

یکی از مشکلات، برگزاری کلاس های مختلف با ظرفیت مجاز است و البته انتقاداتی هم به عدم برگزاری بعضی کلاس ها می شود که در اینجا باید پاسخ دهم حداقل داوطلب های شرکت کننده در این کلاس ها باید ۱۲ نفر باشد و خیلی از کلاس هایی که مد نظر ما هستند به همین دلیل تشکیل نمی شوند.

,

آیا تنوع در برگزاری کلاس های مهارت آموزی وجود دارد؟

, آیا تنوع در برگزاری کلاس های مهارت آموزی وجود دارد؟,

تنوع در برگزاری کلاس ها از ویژگی های این مرکز است و شامل رشته هایی چون کارگاه برق صنعتی، plc، لوازم خانگی، جوشکاری، مکانیک، راهنمایی گردشگری و هنرهای دستی و غیره می شود و در صورت واگذاری رستوران به بخش خصوصی، آموزش آشپزی و کار در رستوران نیز در برنامه ها قرار می گیرد.

,

وضعیت آموزش در مرکز برادران چگونه است؟

, وضعیت آموزش در مرکز برادران چگونه است؟,

آموزش های این مرکز به چند قسمت تقسیم می شود که آموزش صنوف از جمله نانوایی و آموزش های فنی و آموزش در صنایع یکی از اقسام این آموزش است و در این دوره ها نیز از مربیان خبره استفاده شود.

,

آموزش دیگر هم به صنایع داخل خود شرکت برگزار کننده مربوط می شود که جا دارد از همکاری اداره صنعت و شرکت های جهان صادرات، بهار، دلتا پاک و نساجی تهران برای همکاری برای برگزاری این نوع آموزش ها قدردانی شود.

,

علاقه مندان برای شرکت در کلاس های آموزشی چقدر هزینه پرداخت می کنند؟

, علاقه مندان برای شرکت در کلاس های آموزشی چقدر هزینه پرداخت می کنند؟,

دوره های خود مرکز فنی حرفه ای رایگان است و تنها مبلغ ۵۳ هزار ریال بابت ثبت نام دریافت می شود.

,

 

,

وضعیت فعالیت های آموزشگاه های زیر مجموعه در شهرهای شهرستان چگونه است؟

, وضعیت فعالیت های آموزشگاه های زیر مجموعه در شهرهای شهرستان چگونه است؟,

آموزشگاه فنی و حرفه ای در بادرود نیز با رشته های خدمات کامپیوتری، خیاطی و صنایع دستی فعال شد و امروزه در رشته های مختلف اقدام به برگزاری دوره ها می کند.

,

دوره های خواهران  نیز در حال حاضر در آموزشگاه های آزاد برگزار می شود که این آموزشگاه ها زیر نظر مرکز فنی و حرفه ای نطنز قرار دارند و اگر آموزشگاه های آزاد رشته ای را برگزار کنند دیگر امکان برگزاری آن به شکل رایگان در مرکز فنی حرفه ای نیست.

,

شرط تاسیس آموزشگاه های آزاد چیست؟

, شرط تاسیس آموزشگاه های آزاد چیست؟,

یکی از شروط اصلی این است که مربی و مسئول باید دوره فنی  و حرفه ای را گذرانده باشد و مجوز لازم را از مرکز اخذ کرده باشد.

,

توصیه شما به جوانان و نوجوانان چیست؟

, توصیه شما به جوانان و نوجوانان چیست؟,

امیدواریم نوجوانان و جوانان شهرستان نطنز با استقبال از آموزش های مهارتی این مرکز، بارقه امید را در دل تلاشگران این عرصه دوچندان کرده و آینده ای پربار را برای خود رقم بزنند.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه