اخبار داغ

نماینده مردم ازنا و دورود در مجلس:

آقای رئیس‌جمهور به دادِ لرستان برسید/ بیکاری در لرستان بیداد می‌کند

آقای رئیس‌جمهور به دادِ لرستان برسید/ بیکاری در لرستان بیداد می‌کند
نماینده مردم ازنا و دورود در مجلس ضمن انتقاد از وضعیت بغرنج بیکاری در استان لرستان گفت: آقای رئیس جمهور به داد لرستان برسید چراکه بیکاری در استان بیداد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک ، مجید کیانپور ضمن انتقاد از وضعیت بغرنج بیکاری استان لرستان اظهار داشت: مسئول ارشد استان لرستان اعلام می‌کند بیکاری استان کاهش یافته است. به کدام استناد اینگونه اعلام می‌شود؟ اگر به استناد مرکز آمار ایران است پس اشتغال پایدار را نیز اعلام کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: وزیر کشور و وزرا به لرستان سفر می‌کنند و تنها چهره مطلوبی از استان به آنها نشان داده می‌شود که گویا واقعاً هیچ بیکاری در این استان وجود ندارد. وزیر کار نیز مطرح می‌کند که پس بااین تفاسیر در چند سال آینده باید شاهد پیش رو بودن استان لرستان باشیم. آیا واقعا آیا وضعیت اینگونه است؟

,

 

,

 نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر بیکاری را کاهش داده‌اند مستندات آن را ارائه کنند، وقتی گفته می‌شود برای کاهش هر یک درصد بیکاری باید حدود 700 میلیارد تومان هزینه شود آیا واقعا برای کاهش نرخ بیکاری ( نرخ بیکاری سال 95، 11.8 و 92، 17.1 درصد) چهار هزار و 200 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شده است؟

,

 

,

 وی بیان کرد: گفته می‌شود بیکاری کاهش پیدا کرده است چگونه کاهش یافته است هم اکنون در شهر دورود تنها نزدیک به 13 هزار نفر بیکار ثبت شده وجود دارد، در ازنا نیز حداقل هشت هزار نفر ثبت نام کرده‌اند در حالی معمولا تنها 40 و 50 درصد از بیکاران ثبت نام می‌کنند پس باید گفت آمار بیکاری دورود بیش از 30 هزار نفر است.

,

 

,

  کیانپور گفت: آقای وزیر کشور و وزیر کار شما که به استان لرستان آمدید ما قدم شما را روی چشم می‌گذاریم اما واقعا ره‌آورد سفر شما به لرستان چیست؟ چه اقدامی برای استان انجام شده است؟

,

 

,

 وی تصریح کرد: ما که در برابر مردم پاسخ‌گو نیستیم، از جوان زیر دیپلم تا دکتری برای کار به ما مراجعه می‌کنند، هیچ کدام شغل آنچنانی نمی‌خواهند اما واقعا بستر اشتغالی وجود ندارد که به آنها معرفی کنیم.

,

 

,

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌گویید بخش خصوصی کدام بخش خصوصی؟ آیا کارخانه فارسیت را احیاء کرده‌اید؟ آیا صنعت سیمان را احیاء کردید که در حال تعطیلی است یا سنگ بری‌ها رونق گرفته‌اند؟! چرا واقع بینانه به این وضعیت نگاه نمی‌شود. وی با اشاره به اجرایی نشدن فاز 4 کارخانه سیمان دورود اظهارداشت: بنا شد فاز 4 کارخانه سیمان دورود راه‌اندازی شود اما علی رغم اینکه دولت کلنگ آن را زد هنوز اجرایی نشده است.

,

 

,

 نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به وضعیت بحرانی شهرهای لرستان و تعطیلی واحدهای تولیدی اظهار داشت: در بروجرد و خرم‌آباد چند صنعت تعطیل شده است؟ آیا صنایعی که روزی کار می‌کردند اکنون بسیاری از آنها تعطیل نشده‌اند؟

,

 

,

 کیانپور افزود: آقای رئیس جمهور به داد لرستان برس؛ بیکاری در استان لرستان بیداد می‌کند و جوانان از منطقه مهاجرت می‌کنند. وی عنوان کرد: آقای روحانی در ابتدای دولت شما اعلام کردند (نرخ بیکاری 17.1 درصد و اکنون 11.8 درصد) واقعا چه اشتغالی ایجاد شده است؟ ما واقعا پاسخ گوی مردم نیستیم. مردم مطالبات خیلی زیادی دارند.

,

 

,

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چهار ماه از سال می‌گذرد اما هنوز استاندار لرستان جهت تشکیل کارگروه اشتغال یک بار به شهرستان ازنا سفر نکرده است.

,

 

,

 کیانپور اظهار داشت: جلسه کارگروه اشتغال در شهرستان دورود تشکیل شد و برای 332 طرح ایجاد اشتغال در روستاهای شهرستان دورود مصوبه گذرانده شد اما یکی از بانک‌ها زیر بار نمی‌رود؛ نمی‌شود مصوبه گذاشته شود اما اجرایی نشود مردم چه گناهی دارند. وی با اشاره به اینکه کارگران کارخانه فولاد چدن 11 ماه حقوق دریافت نکرده‌اند افزود: کارخانه سیمان با زیان انباشته چطور می‌خواهد کار کنند؟ وعده راه‌اندازی کارخانه بهراد چه شد؟

,

 

,

 نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در فاز نخست صنایع غذایی گهر تنها حدود 30 شغل ایجاد می‌شود و این برای مردمی که انتظار ایجاد هزار شغل از این کارخانه را داشتند هیچ دردی از منطقه را دوا نمی‌کند توقع داریم دولت فازهای بعدی آن راه‌اندازی کند تا به سرانجام برسد.

,

 

,

 وی بیان کرد: مسئولان استان از ایجاد 69 هزار شغل در استان سخن می‌گویند این 69 هزار شغل کجاست آمار آن ارائه شود که چقدر اشتغال پایدار بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه