اخبار داغ

گلایه مندی مستاجران شهرکرد از نبود نظارت بر اجاره بها/ قیمت های فضایی اجاره بها، مستاجرین را به چالش کشانده است

گلایه مندی مستاجران شهرکرد از نبود نظارت بر اجاره بها/ قیمت های فضایی اجاره بها، مستاجرین را به چالش کشانده است
اجاره منازل مسکونی در شهرکرد به میزانی است که اعتراض بسیاری از جوانان را درآورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر؛ این روزها بسیاری از جوانان از نداشتن مسکن رنج بسیاری می کشند ولی بدتر از آن این است که حتی برای اجاره کردن یک واحد مسکونی کوچک باید پول زیادی را پرداخت نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,

هر مستاجری که بخواهد یک واحد مسکونی را کرایه و یا رهن کامل کند باید پول سنگینی را بابت آن پرداخت نماید.

استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های محروم در کشور است که متاسفانه جوانان با نداشتن شغل مناسب و یا درآمد کافی رنج بسیاری می کشند.

اگر این درآمدها به اندازه ای نباشد که بتوانند حتی یک خانه کوچک هم اجاره کنند معضلی بسیار بزرگ است.
از طرفی می توان گفت دخل و خرج این جوانان باهم نمی خواند.

اکثر آن ها از اینکه ما حقوقی را که دریافت می کنیم باید بیشتر آن را بابت دادن اجاره یک خانه هزینه کنیم گلایمند هستند.

می گویند چرا جوانان ازدواج نمی کنند؟ این را اول باید از خود آن هایی که به دنبال ازدواج جوانان هستند پرسید مگر می شود جوانی شرایط لازم برای ازدواج را داشته باشد اما ازدواج نکند بزرگترین معضل جوانان دم بخت همین است که آن ها درآمد کافی برای گرفتن و اجاره کردن یک خانه کوچک هم ندارند.

مسئولین ما چرا از این موضوع غافل شده اند؟ چرا نباید بر روی دادن اجاره ها نظارت کنند که هرکس با هر قیمتی که دوست دارد خانه خود را اجاره ندهد.

بد نیست مسئولین امر بدانند ابتدای سال اعلام می کنند که افزایشی برای اجاره بها وجود نداشته اما آیا این حرف آن ها صحت هم دارد؟ آیا نباید یک نظارتی انجام دهند و با قیمت های واقعی روبه رو شوند؟ شاید اگر مرتب و حتی ماهی یک بار بر روی این کار نظارت وجود داشت هرکس با هر قیمتی که خودش خواست خانه را کرایه نمیداد.

اینها همه یک معضل بوده که بد نیست مسئولین چاره ای بایندیشند باشد که گره کوچکی از جوانان را باز کنند.
تناسب قیمت بین کرایه ها وجود ندارد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
تناسب قیمت بین کرایه ها وجود ندارد

سعید مرادی یکی از مستاجرین در شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر اظهار کرد: در حال حاضر یک خانه به متراژ ۱۱۵ متر با پول پیش ۱۰ میلیون تومان و ماهی ۳۵۰ هزار کرایه کرده ام.

وی تصریح کرد: مسئله اصلی که در اجاره خانه موج می زند نداشتن تناسب قیمت بین کرایه ها است.

مرادی با بیان اینکه نظارتی بر روی اجاره و رهن یک خانه وجود ندارد اذعان داشت: هربنگاهی تعرفه ای را برای خودش تعریف کرده و تنها به فکر پورسانتهای خودشان هستند.

وی اذعان داشت: بعضی از خانه ها با وجود اینکه قدیمی است اما اجاره آن ها با خانه های نوو تازه ساز یکی است.

مرادی یادآور شد: پول های پیشی که برای خانه در نظر گرفته شده قیمت های بسیار بالایی است طوری که اکثر جوانان با این معضل روبه رو هستند.

وی بیان داشت: اگر نظارت مسئولین بر روی این موضوع صورت گیرد شاید قیمت ها شکسته می شد و دردی از جوانان دوا می گشت.

اجاره ها در نقاط مختلف شهر متفاوت است/ قیمت در اجاره بها قانون خاصی ندارند

سید محمد حسینی یکی از مشاور املاک شهرکرد در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر اظهار کرد: اجاره ها در سال جاری از ۳۰۰ هزار شروع و تا ۶۰۰ هزار و گاهی بالاتر هم ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اجاره منازل بستگی به متراژ آن هم دارد تصریح کرد: هرچه خانه کوچک تر باشد اجاره بها آن نیز کمتر خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه اجاره منازل نسبت به سال گذشته افزایش زیادی نداشته است بیان داشت: اگر قیمت مسکن بالارود اجاره ها نیز افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت اجاره منازل قانون خاصی ندارد اذعان داشت: اجاره بها در شهرکرد طبق عرف در هر منطقه داده می شود.
, تناسب قیمت بین کرایه ها وجود ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اجاره ها در نقاط مختلف شهر متفاوت است/ قیمت در اجاره بها قانون خاصی ندارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
متاسفانه نظارتی بر روی میزان اجاره ها وجود ندارد

وی بیان داشت: بیشتر افرادی که به دنبال گرفتن اجاره منزل هستند جوانان و میانسال ها هستند.

حسینی با اشاره به اینکه بازار مسکن در شهرکرد راکد است عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش اجاره بها در شهرکرد افزایش قیمت مسکن طی سه سال گذشته بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر افراد متقاضی، خانه ای با رهن کامل هستند.

افزایش شدید نرخ مسکن و اجاره بها نخواهیم داشت

مدیرکل دفتر برنامه‌ ریزی و اقتصاد مسکن با تاکید بر شیب آرام قیمت درآینده بازارمعاملات مسکن، گفت: در قیمت‌های مسکن چه در فروش و چه در اجاره‌ افزایشی شدید نخواهیم داشت.

علی چگنی، درباره آینده بازار معاملات مسکن درسال ۹۶گفت: انتظار می رود بازارمعاملات مسکن رونقی ملایم داشته باشد ودردولت دوازدهم نیز شوک‌های قیمتی در بازار معاملات مسکن منتفی است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: بازار مسکن تقریبا نزدیک به ۴ سالی است که در رکود به سر می برد و این اتفاق، نتیجه شوک‌های قیمتی و تبعات ناشی از آن بوده که در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ دربازارمسکن ایجاد شده است

وی با اشاره به اینکه ازاوایل سال ۹۲ به لحاظ معاملات، بازار مسکن وارد رکود شد که این عامل نیز به سبب کند شدن روند صدور پروانه های ساختمانی روی داد و ادامه یافت، تصریح کرد: سال ۹۵ به سبب آنکه روند نزولی صدور پروانه ساختمانی متوقف شده بود، رونق نسبی را در بازار معاملات مسکن شاهد بودیم.

به گفته وی، نرخ ‌ها دراین ۴ سال به لحاظ اسمی نسبتاً، ثابت بوده یا اینکه بین ۷ تا ۸ درصد افزایش داشته است؛ اما نرخ‌های واقعی مسکن، روند رو به کاهش تا حدود ۲۷ درصد نسبت به تورم را هم تجربه کرده ؛ این درحالی است که به رغم آنکه صدورپروانه هنوزافزایش چندانی نداشته است ؛ اما شاخص‌های پیش نگر خروج از رکود، روند نسبتاً بهتری داشته اند.

چگنی بابیان اینکه درنرخ های مسکن چه در فروش و چه دراجاره‌ افزایشی شدید را نخواهیم داشت وافزایش ملایم درحد تورم قابل پیش بینی است.خاطرنشان کرد: دراجاره ‌بها نیزروند افزایش قیمت، ملایم‌ تر از سال‌های پیش بوده است. باید توجه کنیم که سه مولفه اثرگذار روی نرخ اجاره بها یعنی تورم، قیمت ملک و درآمد خانوارها است، با توجه به اینکه، تورم کاهش یافته و نرخ ملک نیز تقریبا ثابت باقی‌مانده است، انتظار نمی رود بخش اجاره بها با افزایشی زیاد رو به رو شود.

چگنی با اشاره به اینکه بیشترین تغییرات اجاره بها معمولاً بین ماههای خرداد تا پایان تابستان پیش می آید و رصد تحولات بازاراجاره در این مقطع بیشتر مورد توجه است، گفت: عرضه مسکن درافزایش نیافتن اجاره ‌بها تاثیر خواهد داشت و فعلاً در این حوزه افزایشی چشمگیررا شاهد نیستیم.
, متاسفانه نظارتی بر روی میزان اجاره ها وجود ندارد ,
,
,
,
,
,
,
,
, افزایش شدید نرخ مسکن و اجاره بها نخواهیم داشت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


مرضیه عالی پور هفشجانی

انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه