اخبار داغ

فرشته روح افزا:

حذف اذن همسر برای خروج از کشور،دنباله‌روی از غرب است/تهیه طرح ها باید با هدف رفع آسیب های اجتماعی باشد

حذف اذن همسر برای خروج از کشور،دنباله‌روی از غرب است/تهیه طرح ها باید با هدف رفع آسیب های اجتماعی باشد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت:طرح «حذف اذن همسر برای خروج از کشور»در راستای اجرایی شدن تساوی جنسیتی در جامعه مطرح شده؛ برابری جنسیتی نه تنها مورد تایید اسلام نیست بلکه به نفع زنان هم نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اجرای قوانین اسلامی در کشور ما نشان دهنده احترام به جایگاه والای زن و خانواده در جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما در کشورهای غربی، نهاد خانواده از اهمیت کمتری برخوردار است و مخالفان توجه و استحکام بخشی به خانواده با مطرح کردن مسائل حقوق بشری دروغین به دنبال اجرای اهداف ضد اسلام خودشان برای کمرنگ کردن این نهاد مقدس هستند.

,

یکی از موضوعاتی که این روزها نقل محافل و رسانه ها شده است موضوع «حذف اذن همسر برای خروج زنان از کشور» است، موضوعی که فراکسیون زنان مجلس در تلاش است تا با ارائه طرحی در مجلس آن را به تصویب برساند و براساس آن شرط اذن ولی و همسر برای دریافت پاسپورت و خروج زنان از کشور را حذف کند. اما این موضوع موجب شده تا شخصیت ها، علما و مسئولان مختلفی نسبت به آن واکنش نشان دهند و برخی آن را تهدید و برخی دیگر آن را به عنوان فرصت برای خانواده ها نام برده اند.

,

فرشته روح افزا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در گفتگو با ندای تفرش در این خصوص گفت: این گونه طرحها تقابل اساسی با اسلام، شرع و قانون اساسی کشورمان دارد که تصویب آنها سبب افزایش درگیریها، بحرانهای خانوادگی، افزایش آمار طلاق و ایجاد تنش در جامعه می شود.

, ندای تفرش, ندای تفرش,

وی اظهار کرد: اینگونه طرحها تنها یک نوع دنباله روی از غرب است و مطابق با خواسته های غربیهاست. انتشار این موضوع در کشورمان به موضوع اصلی تهیه گزارشات توسط برخی از رسانه های غربی تبدیل شده است که نشان می دهد آنها از این بحثها حمایت جدی دارند.

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: نباید در مسائل فرهنگی از مسائل کشورهای غربی کپی برداری شود؛ غربیها نفقه ندارند، بنیان خانواده در آنجا سست و ناپایدار است و نباید قوانینی که آنجا وجود دارد در یک کشور اسلامی استفاده شود.

,

روح افزا ادامه داد: به نظر می آید این طرح بدون انجام کار کارشناسی، مطالعات جامعه شناسی، انجام تحقیقات علمی و آماری و بدون بررسی تطابق آن با دین، شریعت و قوانین کشور و بررسی دربرگیری این طرح در سطح جامعه تهیه شده است. چراکه زنان در کشور، دارای مشکلات مهمتری هستند و این نیازسنجی انجام نشده که حتی در صورت تایید این طرح، مشکل چند درصد زنان و در چه حوزه ای حل می شود؟

,

وی بیان کرد:طرح هایی مانند باطل شدن ازدواج دختران زیر ۱۸ سال و حذف اذن همسر برای خروج زنان از کشور در راستای لایحه به اصطلاح امنیت زنان و در راستای سند ۲۰۳۰ تهیه شده است.

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: این طرح در راستای اجرایی شدن تساوی جنسیتی در جامعه است؛ برابری جنسیتی نه تنها مورد تایید اسلام نیست بلکه به نفع زنان هم نیست. در تهیه طرح ها باید نگاه عمومی تر و با هدف رفع مشکلات و آسیبهای اجتماعی در جامعه حاکم باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه