اخبار داغ

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر داد

سد گلپایگان پرآب ترین سد استان اصفهان/ خطر «تغییر اقلیم» در کمین اصفهان است

سد گلپایگان پرآب ترین سد استان اصفهان/ خطر «تغییر اقلیم» در کمین اصفهان است
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با هشدار نسبت به تغییر اقلیم منطقه، عنوان کرد: میزان بارش برف در کم تر از پنج دهه به یک سوم کاهش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مسعود میرمحمدصادقی در اولین جلسه شورای حفاظت استان اصفهان با اشاره به خشکسالی های موجود در استان، گفت: بررسی بالغ بر هفت ایستگاه حوضه زاینده رود از ابتدای مهرماه سال گذشته تا کنون کاهش بارندگی ها را نشان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به کاهش 40 درصدی بارندگی در ایستگاه ورزنه، خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط بدی از نظر بارش در حوضه آبریز زاینده رود وجود داشته و اطلاعات مرکز خشکسالی نیز این شرایط را تایید می کند.

,

وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه سیزدهم کشور در خشکسالی را دارا است، گفت: میزان بارش برف در ایستگاه چلگرد در سال آبی جاری 244 میلیمتر و در زمان مشابه در سال گذشته 331 میلیمتر و در میانگین بلند مدت 46 ساله از زمان احداث سد زاینده رود 653 میلیمتر بوده است.

,

میرمحمدصادقی با هشدار نسبت به تغییر اقلیم منطقه، عنوان کرد: میزان بارش برف در کمتر از پنج دهه به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

,

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه این شرایط بارشی بر روی منابع آبی فشار بیشتری وارد می کند، تصریح کرد: میانگین بلند مدت حجم مخزن سد زاینده رود 1هزار میلیون متر مکعب اعلام است، اما مقدار کنونی حجم سد زاینده رود حدود 360 میلیون متر مکعب بوده که کمتر از 32 درصد حجم اسمی سد زاینده رود است.

,

وی با بیان اینکه سد گلپایگان پرآب ترین سد استان است، گفت: میزان حجم آب موجود در این سد برابر با 34 میلیون متر مکعب است.

,

در این نشست، گزارشی از عملکرد احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی استان ارائه شد و از دستگاه های استان در همکاری با این طرح تقدیر شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه