اخبار داغ

فرماندار تربت جام:

کم کاری مسئولان موجب عقب ماندگی تربت جام شده است

کم کاری مسئولان موجب عقب ماندگی تربت جام شده است
فرماندار تربت جام بیان داشت: تنبلی مسئولان اجرایی در معرفی قابلیت های فرهنگی موجب عقب ماندگی تربت جام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جام روز، علی رستمی فرماندار تربت جام امروز ظهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه تربت جام برگزار شد با انتقاد از عملکرد مسئولان در معرفی ظرفیت های شهرستان بیان داشت: تنبلی مسئولان اجرایی در معرفی قابلیت های فرهنگی موجب عقب ماندگی تربت جام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز, جام روز,

رستمی با اشاره به برگزاری همایش ها بدون مصوبه استانی افزود: برگزاری همایش ها در شهرستان نیازمند گرفتن مصوبه از شورای برنامه ریزی و توسعه استان می باشد که به لحاظ مسائل مالی و حمایتی و حفظ منافع عمومی مورد توجه دولت قرار گیرد که تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

,

وی با انتقاد از عدم تشکیل دبیرخانه دائمی مفاخر جام خاطر نشان کرد: متاسفانه کماکان فاقد تشکیلات منسجم حقیقی وحقوقی تا بتوانیم از ظرفیت های قانونی سازمان های بالا دستی  برای معرفی مفاخر، آثار فرهنگی و اجرای همایش ها استفاده کنیم.

,

فرماندار تربت جام ادامه داد: به رغم همه توصیه های که تا کنون شده دستمان برای معرفی شهرستان خالی است و تشکیل دبیرخانه دائمی یک ضرورت است و این مشکل همچنان پابرجاست.

,

رستمی با اشاره به بازسازی و مرمت تنها سینما شهرستان در سال جاری گفت: این سینما از سال ۸۵ تعطیل شده که شهرداری با صرف هزینه حدود ۱۰ میلیارد ریالی بازسازی و آماده بهره برداری که به عنوان تالار فرهنگ شهر مورد استفاده قرار گیرد.

,

وی با انتقاد از بزرگ نمایی ضعف ها و آسیب های اجتماعی تصریح کرد: قرار نیست به نداشته فقط پرداخته شود و همیشه کمبود ها، آسیب ها و نارسایی ها را ببینیم و در کنار نارسایی ها باید غنائم فرهنگی را برجسته و از ظرفیت رسانه ملی و مطبوعات به خوبی استفاده کنیم.

,

فرماندار تربت جام عنوان داشت: برای ارائه ظرفیت های شهرستان ها در استانداری تصمیم به برپایی نمایشگاه ها توانمند های استان به صورت متمرکز در نمایشگاه بین اللملی مشهد معرفی شود که به تربت جام یک هفته اختصاص یافته است مسئولان فرهنگی آماده حضور در این نمایشگاه شوند.

,

در ادامه امام جمعه تربت جام با اشاره به فرار رسیدن دهه کرامت گفت: مدیران اجرایی تلاش کنند به سهم خود برنامه های فرهنگی برای قشر مختلف مردم تدارک ببینند.

,

حجت الاسلام طاهری افزود: شورای فرهنگی عمومی محلی برای تعیین فرهنگ اداری نیست بلکه قرار است برای فرهگسازی همه مردم جامعه  برنامه ریزی و تلاش کند.

,

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی باید به دنبال شناسایی نخبگان فرهنگی و به میدان آوردن آنها باشد و در حد توان از فعالان عرصه فرهنگ حمایت کند.

,

 

,

, , ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه