اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

حجاب زن تنها مربوط به خود او نیست که از حق خود صرفه نظر کند/ زن از نظر قرآن امانت دار حق خداست

حجاب زن تنها مربوط به خود او نیست که از حق خود صرفه نظر کند/ زن از نظر قرآن امانت دار حق خداست
کارشناس مذهبی گفت: حجاب زن مربوط به خانواده هم نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند، بلکه حجاب زن، حقی الهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا روناک گچی کارشناس مذهبی در گفت و گو با چشم نیوزاظهار داشت: زن باید بداند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست که از حق خود صرفه نظر کند و نیز حجاب زن مربوط به مرد هم نیست تا با رضایت مرد از حجاب صرف نظر شود. حجاب زن مربوط به خانواده هم نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند، بلکه حجاب زن، حقی الهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  چشم نیوز,

 

,

کارشناس مذهبی  گفت: اگر جامعه ای این درس عاطفه را ترک نمود و به دنبال غریزه و شهوت رفت، به همان فسادی مبتلا می شود که در غرب ظهور کرده است.  لذا کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دارم.

,

 

,

گچی خاطرنشان کرد:  قرآن کریم می گوید هرگروهی اگر راضی هم باشند. شما حد الهی را در برابر آلودگی اجرا کنید، معلوم می شود عصمت زن، حق الهی است وبه هیچ کس ارتباط ندارد. قهرا همه اعضای خانواده و اعضای جامعه وخصوصاً خود زن امین امانت الهی هستند. زن به عنوان امین حق الله از نظر قرآن مطرح است.

,

 

,

وی افزود: یعنی این مقام را واین حرمت وحیثیت را خدای سبحان که حق خود اوست، به زن داده و فرموده : این حق مرا، تو به عنوان امانت حفظ کن، آن گاه جامعه به صورتی در می آید که شما در ایران می بینید، جهان در برابر ایران خضوع نموده است.

,

 

,

 کارشناس مذهبی  ادامه داد: زیرا که در مسأله جنگ تا آخرین لحظه، صبر نمود وکاری که بر خلاف عاطفه و رقت ورأفت و رحمت باشد انجام نداد. جامعه ای قرآن در او حاکم است، جامعه عظیم است وسرش این است که نیمی از جامعه را معلمان عاطفه به عهده دارند و آن مادرها هستند.

,

 

,

وی تصریح کرد: زن از نظر قرآن امانت دار حق خداست، یعنی این مقام، حرمت و حیثیت را خدای سبحان که حق خود اوست، به زن داده و خواسته است او این حق را به امانت حفظ کند، آنگاه جامعه ی مسلمانان به صورتی در می آید که جهان برابر آن خضوع می نماید.

,

 

,

گچی بیان داشت: جامعه ای که قرآن در او حاکم است، جامعه ی عاطفه است و رازش این است که نیمی از جامعه، معلمان عاطفه یعنی مادرها هستند.

,

 

,

 وی گفت:  جهان غرب و کشورهایی که به قانون غربی مبتلا هستند اگر زن همسرداری آلوده شد وهمسرش رضایت داد، قوانین آنها پرونده را مختومه اعلام می کنند، اما در اسلام این چنین نیست، حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد نه شوهر نه ویژه برادر و فرزندانش می باشند، همه اینها اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد بود، چونن حرمت زنن وحیثیت زن به عنوان حق الله مطرح است وخدای سبحان زن را با سرمایه عاطفه آفرید که معلم رقت باشد و پیام عاطفه بیاورد.

,

 

,

گچی بیان داشت: دنیای غرب و غربزدگان معتقد هستند، زن باید همانند مرد از نظر لباس و پوشش آزاد باشد و در مکان های مختلف به هر شکلی که دوست دارد و با هر کس که مورد علاقه اش می باشد، رفت وآمد داشته باشد و بالاتر از همه، باید این روابط و عشق ها را نیز محترم و مقدس شمرد.

,

 

,

وی افزود: اما اسلام معتقد است  برهنگی از زنان در اجتماع و در برابر دیدگان جوانان هوس باز، عامل فساد و از هم پاشیدگی خانواده را به بار می آورد وخود زنان را نیز در این آتش می سوزاند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه