اخبار داغ

کشف لاشه قوچ وحشی در ارتفاعات خسرویه

کشف لاشه قوچ وحشی در ارتفاعات خسرویه
راه فاروج-رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان فاروج از کشف لاشه یک قوچ وحشی شکار شده توسط شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات روستای خسرویه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فرجی در گفتگو با راه فاروج گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی اهالی روستای خسرویه مبنی بر حضور دو شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات شهرستان بلافاصله وارد عمل شده و با هماهنگی دادستانی شهرستان، همراه با نیروهای انتظامی پایگاه مایوان به این منطقه اعزام شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: با هوشیاری و حضور به‌موقع اهالی این شکارچیان لاشه قوچ را رها کرده و از منطقه متواری شده بودند؛ اما در این رابطه شکارچیان شناسایی‌شده و پرونده آن‌ها جهت رسیدگی تشکیل‌شده و به مقامات قضایی ارجاع داده‌شده‌اند.

,

فرجی همچنین بیان کرد: بر اساس قانون شکار و صید، جریمه هر رأس قوچ وحشی مبلغ 10 میلیون تومان است که به دیگر مجازات و جریمه‌های محکومین اضافه خواهد شد.

,

وی در ادامه اظهار داشت: باید نهایت تقدیر و تشکر را از مردم شریف روستای خسرویه داشته باشیم که با اطلاع‌رسانی به‌موقع باعث شدند تا بتوانیم این شکارچیان را شناسایی کنیم. همچنین مردم در روستاهای دیگر شهرستان در صورت مشاهده شکارچیان غیرمجاز می‌توانند با سامانه 1540 تماس گرفته و مورد را به اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان اطلاع دهند.

,

فرجی با اشاره به افزایش شکارچیان غیرمجاز در این فصل عنوان کرد: گشت‌های مختلفی در سطح مناطق مختلف شهرستان به‌ویژه برای این فصل ترتیب داده‌شده تا بتوانیم تا حد ممکن ازاین‌گونه شکارهای غیرمجاز جلوگیری کنیم.

,

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هیچ‌گونه شکار مجازی در شهرستان نداریم و هر شکارچی که در سطح شهرستان مشاهده می‌شود غیرمجاز است. تنها افراد علاقه‌مند می‌توانند برای دریافت مجوز صید ماهی از سدها به اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان مراجعه کنند.

,

 

,

علی فرجی بابیان اینکه فاروج زیستگاه حیوانات مختلفی همچون قوچ، میش، آهو، کبک و ... است، اظهار داشت: در حال حاضر چند قلاده پلنگ نیز در روستاهای خسرویه، مردکانلو و چند روستای دیگر دیده‌شده‌اند، این پلنگ‌ها بومی این منطقه بوده هستند و در حیاط وحش خراسان شمالی رشد پیداکرده‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه