اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی مطرح کرد؛

ایران جزء ۱۰ کشور انتشار دهنده گاز های گلخانه ای/بروز علائم تغییر اقیلم در استان مرکزی

ایران جزء ۱۰ کشور انتشار دهنده گاز های گلخانه ای/بروز علائم تغییر اقیلم در استان مرکزی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: افزایش سوخت های فسیلی و تغییر کاربری اراضی مرتعی و جنگلی و بهره برداری های بی رویه از زمین های کشاورزی در ایجاد تغییر اقلیم موثر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  یوسف یوسفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفتگو با   اراک امروز؛ با اشاره به اینکه تغییر اقیلم، کمبود آب شیرین و بیانزایی از مهمترین مشکلات جهان امروز است گفت: ایران و استان مرکزی هم امروز از این مشکلات رنج می برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اراک امروز,

یوسفی با اشاره به اینکه ایران جزء ۱۰ کشور انتشار دهنده گاز های گلخانه ای در لیست سازمان ملل قرار دارد اظهار کرد: انتشار گاز های گلخانه ای باعث گرم شدن کره و زمین و تغییر اقلیم می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه علائم تغییر اقلیم در استان مرکزی آشکار شده است ادامه داد: نمونه بارز تغییر اقلیم انتقال تاریخ یخبدان های استان از اواخر پاییز به اوایل پاییز است.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: به دلیل تغییر اقلیم ۸ آبان ماه سال گذشته اولین یخبندان سال گذشته را در استان داشته ایم که این موضوع باعث شد ۱۰ هزار هکتار باغ های انار ساوه خشک شود و همچنین در سراسر استان سرما زدگی درختان را داشته ایم.

,

یوسفی کاهش بارندگی را به عنوان دومین عامل در تغییر اقلیم عنوان کرد و افزود: افزایش سوخت های فسیلی و تغییر کاربری اراضی مرتعی و جنگلی و بهره برداری های بی رویه از زمین های کشاورزی در ایجاد تغییر اقلیم موثر است.

,

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه