اخبار داغ

بحران کم آبی در سیریک؛

تشنگی روستای محملیان در اثر فرسودگی لوله ها

تشنگی روستای محملیان در اثر فرسودگی لوله ها
لوله های شبکه آبرسانی بسیار فرسوده و پوسیده روستای محملیان سیریک با کوچکترین شکستگی باعث  هدر رفت زیاد آب شرب و تشنگی مردمان این دیار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذینی، افزایش ناگهانی دما در فصل تابستان اکثر نقاط کشور به ویژه مناطق جنوبی را بحران کم آبی و بی آبی روبرو کرده است اخیرا خبرهای بسیاری در خصوص  بحران آب در نقاط مختلف کشور و از جمله هرمزگان منتشر شد و اکنون نیز این بحران شامل حال اهالی روستاهای شهرستان سیریک شده است و به شدت به مشکلات آب دست و پنجه نرم می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی,

در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی مردم در شهرستان سیریک کمبود آب شرب است و حتی در برخی از روستاهای این شهرستان در طول یک ماه عملیات آبرسانی انجام نمی شود و به ناچار  با استفاده از تانکر آبرسانی می شوند.

,

 

,

مردم روستای محملیان اکثر کشاورز و دامدار هستند و بارها برای تامین هزینه لوله انتقال آب با خیرین صحبت هایی انجام دادند و حتی برای انجام این کار خود مردم روستا پیش قدم شده اند و با  جمع آوری پس انداز و کمک های خیرین سعی می کنند این مشکل را برطرف نمایند چون تامین هزینه 20 میلیونی تامین لوله از توان آنها خارج است.

,

آب شرب روستاها و سه شهر شهرستان سیریک از چاه های راونگ شهرستان میناب تامین می شود و از یک ماه گذشته مقدار یک هزار متر مکعب آب ،آب شیرینکن شهر بندر سیریک به منظور رفع کمبود آب شرب شهرستان وارد مدار شده که بعلت عدم تغییر رنگ و خاک و عدم استقبال مردم شهر بندر سیریک از آن با چالشی جدی روبرو شده است.

,

 

,

اهالی روستای محملیان با توجه به مشکلات آب مجبور هستند که هر 15 روز یک بار آب مورد نیاز خود را ذخیره کنند البته بعد از 15 روز فقط 12 ساعت فرصت دارند تا ذخیره سازی آب خود را انجام دهند هر عقل سلیمی می داند که با توجه به افت فشار آب این مدت زمان برای ذخیره سازی جوابگوی مردم این روستا نیست.

,

 

,

شکستگی لوله ها دلیل قطعی آب در روستای محملیان

, شکستگی لوله ها دلیل قطعی آب در روستای محملیان, شکستگی لوله ها دلیل قطعی آب در روستای محملیان,

یکی از اهالی روستای محملیان سیریک در گفتگو با خبرنگار آذینی با اشاره به وجود مشکلات آب در این روستا گفت: خط لوله ای به طول 2 کیلومتر از روستای شهید مردان عملیات آبرسانی به روستای محملیان را انجام می دهد اما اکنون پوسیدگی این لوله ها در انتقال آب مشکلات اساسی را برای ساکنان این منطقه بوجود آورده است.

,

 

,

وی افزود: مناسفانه هنگام باز کردن شیر آب به دلیل فرسودگی بسیار، این لوله ها دچار شکستگی می شوند به گونه ای که در 10 سال گذشته به علت شکستگی های مداوم اهالی این منطقه برای تهیه آب مورد نیاز خود با استفاده از چرم و در برخی از اوقات با همکاری آبفاروستایی لوله ها ترمیم می کنند.

,

 

,

یکی دیگر از روستانشینان با تاکید بر اینکه فرسودگی خط لوله از موانع تامین آب شرب مورد نیازشان است، اظهار کرد: تاکنون چندین دفعه اهالی اعتراض خود را نسبت به افت فشار به مسئولان آبفاروستایی اعلام کرده اند اما در هر دفعه با باز کردن شیر فلکه لوله انتقال آب، بدون شک شکستگی ایجاد شده و مردم از نبود آب رنج می برند.

,

 

,

وی ادامه داد: متاسفانه این رویه از 10 سال گذشته تاکنون ادامه دارد و هیچ تدبیر و اقدام موثری برای رفع این مشکل اهالی روستای محملیان انجام نشده است.

,

 

,

 

,

روستای محملیان با 15 خانوار و جمعیت حدودا 100 نفری در حد وسط روستاهای شهید مردان و روتان  در محدود جاده فرعی پالور به شهید مردان قرار دارد و در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی مردم این روستا کمبود آب شرب است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه