اخبار داغ

مدیر آبفار قاین خبرداد

روستای زول شهرستان قاینات در لیست اجرای طرح ملی فاضلاب روستایی کشور

روستای زول شهرستان قاینات در لیست اجرای طرح ملی فاضلاب روستایی کشور
مدیرامور آبفار قاین با بیان این که طرح ملی فاضلاب روستایی در 8روستای استان انجام می شود گفت: روستای زول از توابع بخش مرکزی شهرستان دراین طرح قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛عیدی مدیر آب و فاضلاب روستایی قاینات درگفتگو با نسیم قائن گفت: طرح ملی فاضلاب در 180روستای کشور اجرا می شود وسهم خراسان جنوبی نیز از این تعداد 8روستاست که روستای زول شهرستان قاینات در طرح ملی فاضلاب روستایی کشور قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی با بیان اینکه خوشبختانه این وام ازبانک توسعه  تخصیص یافته است تصریح کرد : همچنین پیمانکار و مشاوران اجرای این طرح انتخاب شده اندودر اواخر مرداد عملیات نقشه برداری و اجراء آن آغاز خواهد شد.

,

مدیرامورآبفار قاین حداکثرزمان  اتمام این پروژه را 18ماه ذکر کرد وگفت: پس از اجرای کار 6ماه دوره بهره برداری موقت طرح انجام خواهد شد که اجرای آن برعهده پیمانکار خواهد بود.

,

وی با اشاره به اینکه این طرح عمدتاً به صورت پایلوت در کشور اجرا می شودگفت: با اجرای این طرح ضریب بهره مندی شهرستان قاینات با اتمام پروژه کرغند وروستای زول به 25درصد خواهد رسید.

,

عیدی خاطر نشان کرد: در این طرح از شیوهای مدرن برای جمع آوری ، تصفیه و باز چرخانی فاضلاب تصفیه شده جهت  امور کشاورزی و صنایع دستی روستا استفاده می شود .

,

مدیرآبفار قاین در ادامه از پیشرفت 97 درصدی پروژه فاضلاب روستای کرغند شهرستان خبرداد وگفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 1385 آغاز شده و با توجه به کوهستانی بودن بخش عمده ای از این روستا ، از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار بوده است.

,

وی با اشاره به هزینه انجام شده در 4فاز اول این پروژه گفت: تا کنون 2میلیاردو634میلیون هزینه شده است وفاز 5آن نیز در حال اجراست.

,

 

,

عیدی افزود:برای تکمیل این پروژه در فاز5تاکنون 537میلیون تومان که مبلغ197میلیون تومان آن اوراق و340میلیون تومان نقدا جهت اجرا ونصب انشعابات تخصیص یافته است وعملیات اجرایی آن در حال حاضر توسط پیمانکار آغاز شده است.

,

مدیرآبفارقاین  با بیان اینکه طول شبکه فاضلاب اجرا شده در روستای کرغند  13هزارو700متر است و همزمان شبکه آب شرب روستا هم به طول 13500 متر کار شده  است ودر صورتی که پیمانکار به تعهدات خود به موقع عمل کند تا پایان سال 96نیز این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

,

که چنانچه پیمانکاران بتوانند به تعهدات خود به موقع عمل نمایند . تا پایان سال 96 انشاءا ... به بهره برداری خواهد رسید .

,

عیدی در پایان گفت : قاینات 171 روستا دارد که 32 روستا از آن مشکل جمع آوری فاضلاب دارند که برای اجرای طرح فاضلاب 38میلیاردوتومان نیاز است .

,
,
,
,
, , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه