اخبار داغ

رئیس اتحادیه جایگاهداران سوخت در گفت‌وگو با دانا:

دولت ابلاغیه ای در مورد افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین به ما نداده است/ با ورود پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بحث بنزین کاملا خود کفا شده ایم

دولت ابلاغیه ای در مورد افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین به ما نداده است/ با ورود پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بحث بنزین کاملا خود کفا شده ایم
رئیس اتحادیه جایگاهداران عرضه سوخت با اشاره به موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی شدن آن اظهارداشت: تا کتون ابلاغیه ای از سوی دولت مبنی بر افزایش نرخ بنزین به اتحادیه جایگاهداران عرضه سوخت ارسال نشده است.
[

بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاهداران عرضه سوخت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوع افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی شدن آن اظهارداشت: تا کتون ابلاغیه ای از سوی دولت مبنی بر افزایش نرخ بنزین به  اتحادیه جایگاهداران عرضه سوخت ارسال نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی با اشاره به جمع آوری دستگاه های POS از پمپ بنزین ها گفت: قرار بر این شده بود تا دستگاه های POS را از سراسر پمپ بنزین های کشور جمع آوری کنند ولی بر اساس ماده و قاعده مجلس موضوع به کلی منتفی شده است؛ تا کنون نیز ابلاغیه ای از سوی دولت به اتحادیه ابلاغ نکرده اند.

,

 

,

رئیس اتحادیه جایگاهداران عرضه سوخت همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به افزایش 8درصدی مصرف سوخت در کشور عنوان کرد: در سال جاری با افزایش 8 درصدی مصرف بنزین در کشور روبرو شده ایم که این رقم در سال های قبل نیز وجود داشت، علت افزایش مصرف بنزین در کشور در این برهه به دلیل افزایش مسافرت های تابستانی بوده و این موضوع در چنین فصولی از سال عادی است.

,

 

,

حاج محمدرضا افزود: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در نامه ای به هیات دولت در مورد افزایش مصرف سوخت در کشور هشدار داده و گفته که باید برای کنترل مصرف سوخت در کشور  یا سوخت در کشور سهمیه بندی شود و یا اینکه قیمت سوخت را افزایش دهیم که بعد از آن آقای ریاحی این موضوع را تکذیب کرد و گفت ما اینچنین موضوع را مطرح نکرده ایم.

,

 

,

وی با اشاره به علت مطرح نمودن افزایش قیمت و سهمیه بندی کردن بنزین در کشور گفت: موضوعی که دولتی ها به آن اشاره دارند این است که مصرف بنزین در کشور افزایش یافته است و باید برای کنترل مصرف یا سهمیه بندی و یا افزایش قیمت  صورت پذیرد که این مطلب اصلا درست نیست، مصرف بنزین در کشور تغییری نسبت به سال های گذشته نداشته است اما به دلیل فصل مسافرت مقداری افزایش مصرف داشته ایم که طبیعی است.

,

 

,

رئیس اتحادیه جایگاهداران عرضه سوخت همچنین در ادامه با اشاره به خودکفا شدن کشور در بحث تولید بنزین نیز اظهارداشت: با ورود پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مدار دیگر موضوعی بنام کمبود بنزین در کشور وجود ندارد و ما در بحث بنزین کاملا خود کفا شده ایم تا حدی که می توانیم بنزین به خارج از کشور صادر کنیم.

,

 

,

حاج محمدرضا همچنین با اشاره به تولید روزانه 40 میلیون لیتر بنزین در کشور عنوان کرد: امروز زیر سایه توانمندی نیروهای داخلی در کشور روزانه 40 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می شود و بخشی از این تولید به خارج از کشور نیز صادر می شود؛ طبق آخرین آمار بدست رسیده روزانه 600 میلیون لیتر نفت گاز به کشور های دیگر صادر می کنیم .

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه