اخبار داغ

نماینده مردم شهرستان گلپایگان و خوانسار:

جلوی واگذاری مدیریت سد کوچری به قم گرفته شد

جلوی واگذاری مدیریت سد کوچری به قم گرفته شد
بختیار اظهار کرد: واگذاری مدیریت سد کوچری به قم به هیچ عنوان اصولی نبوده و خوشبختانه جلوی این اقدام گرفته شد و در حال حاضر شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به عنوان بهره بردار سد کوچری معرفی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار عالمان؛ نماینده مردم شهرستان گلپایگان و خوانسار اظهار کرد: واگذاری مدیریت سد کوچری به قم به هیچ عنوان اصولی نبوده و خوشبختانه جلوی این اقدام گرفته شد و در حال حاضر شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به عنوان بهره بردار سد کوچری معرفی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار عالمان,

علی بختیار در جلسه بررسی حق آبه های کشاورزی و زیست محیطی شهرستان گلپایگان که امروز در ساختمان سد برگزار شد، گفت: متاسفانه واگذاری مدیریت سرشاخه های دز و کارون به قم نیز اصولی نبوده و هیچ توجیه اقتصادی و فنی نداشته است.

,

وی با گلایه از وضعیت جاده جدید کوچری عنوان کرد: سد کوچری یکی از بزرگترین سدهای کشور بوده و حتما باید جاده ورودی و خروجی مناسبی داشته باشد.

,

نماینده مردم شهرستان گلپایگان و خوانسار تصریح کرد: تمامی اراضی دشت شمال شهرستان گلپایگان تا قبل از پروژه انتقال آب به قم زیر کشت و زرع بوده اند ولی اکنون به زمین های لم یزرع تبدیل شده اند و باید در بحث حق آبه این موارد در نظر گرفته شود.

,

با زیر آب رفتن کوچری مردم شهرستان تنها تفرجگاه خود را از دست داده اند

,

فرماندار گلپایگان با اشاره به زیر آب رفتن تنها تفرجگاه مردم شهرستان گفت: کوچری یک منطقه تفریحی طبیعی و بهشت گلپایگان بود و با زیر آب رفتن آن اکنون با معظل نبود تفرجگاه برای مردم شهرستان مواجه هستیم و با وجود تلاش های زیاد در این زمینه تنها با سنگ اندازی مواجه شده ایم.

,

حسین فراست افزود: متاسفانه بعضی با چنین اقداماتی مردم را از حق طبیعی خودشان محروم کرده و با وجود اینکه در همه جا از جمله استان اصفهان اطراف دریاچه ها تأسیسات گردشگری ایجاد می شود ولی در گلپایگان تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

,

وی با تأکید بر خطرناک بودن جاده جدید کوچری عنوان کرد: چنانچه در این مسیر اتومبیلی خراب شود چون گاردریل به آسفالت چسبیده، مکان ایمنی برای توقف وجود ندارد.

,

فرماندار گلپایگان با اشاره به نبود جاده کنار گذر تونل گفت: متاسفانه با وجود اینکه این جاده مسیر رفت و آمد مردم روستاهای بالادست و راه ارتباطی شهرستان با الیگودرز است، چنین جاده ای برای مواقعی که تونل مسدود می شود در کنار تونل مشاهده نشده است، در صورتی که هر تونلی که احداث می شود جاده کنار گذر نیز باید داشته باشد.

,

کشاورزان گلپایگانی تنها کسانی بودند که به ذره ای از حق خود هم نرسیدند
نماینده کشاورزان گلپایگان اظهار کرد: همه افرادی که در بحث ایجاد سد کوچری مالک بودند به حقوقشان رسیدند اما متاسفانه کشاورزان گلپایگانی حتی به ذره ای از این حق دست نیافتند.

,
,

علی کشاورزی با گلایه از توزیع ناعادلانه آب گفت: نهر هارون به عنوان یک نهر سنتی آب را به صورت عادلانه در گلپایگان توزیع می کرد اما امروز متاسفانه شاهد هستیم که با وجود دستگاه های پیشرفته آب به صورت عادلانه توزیع نشده و آنچه در سی و سه جوی انجام شده توزیع ناعادلانه آب است.

,

وی با درخواست از مسئولان مربوطه برای تصویب حق آبه شهرستان گلپایگان عنوان کرد: براساس نوشته وزارت نیرو از سال 58 از تنگه غرقاب 200 میلیون متر مکعب آب خارج میشده و اکنون باید ابتدا حق آبه مردم گلپایگان در جوی های سنتی و در دسترس کشاورزان قرار گیرد و بعد مازاد آن به قم و سایر شهرها برده شود.

,

نماینده کشاورزان گلپایگانی احیاء نهر هارون را به عنوان نهری که می تواند توزیع عادلانه آب داشته باشد از دیگر خواسته های کشاورزان گلپایگانی خواند و تصریح کرد: حدود 36 کیلومتر از این نهر در زیر دریاچه رفته و انتظار می رود مسئولان به قیمت مالکیتی که از مردم گلپایگان گرفته شده است، اعتباراتی را صرف احیاء و ایزوله کردن نهر هارون کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه