اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی در کاشان عنوان کرد؛

لزوم موازنه در برگزاری اعیاد مذهبی و عزاداری‌‌ها

لزوم موازنه در برگزاری اعیاد مذهبی و عزاداری‌‌ها
کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: شاید کاشان در مراسم‌های عزاداری محرم و صفر در کشور اول باشد و همه شهر سیاه پوش شود، ولی اعیادی چون عید غدیر و نیمه شعبان به اندازه عزاداری‌ها پرشور نیست و باید در این زمینه فعالیت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کاشان اول؛ حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد امروز در مسجد باب الحوائج کاشان با انتقاد از عدم اهتمام به برگزاری اعیاد، تأکید کرد: برگزاری مراسم اعیاد مذهبی مورد اهتمام قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: شاید کاشان در مراسم‌های عزاداری محرم و صفر در کشور اول باشد و همه شهر سیاه پوش شود، ولی اعیادی چون عید غدیر و نیمه شعبان به اندازه عزاداری‌ها پرشور نیست.

,

وی با بیان اینکه هر عمل خیری اندازه دارد، افزود: ما باید در شادی‌ها نیز کار خیر انجام دهیم تا جوانان به سوی فضای مجازی و ماهواره و سرگرمی‌های بی‌ارزش نروند.

,

به گفته این کارشناس برنامه تلویزیونی «سمت خدا»؛ در ماه ذی الحجه 25 مناسبت برای اهل بیت(ع) از جمله حدیث ثقلین، روز مباهله، ولادت امام کاظم و امام هادی، اعیاد غدیر و قربان و ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) است که باید به موازنه عزاداری‌ها در جشن و سرور اهل بیت نیز شادی کنیم.

,

فرحزاد با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: بنا به حدیثی از امام رضا (ع) هر کس خواهرم را زیارت کند مرا زیارت کرده است و سه امام معصوم فرموده‌اند زیارت حضرت معصومه (س) معادل بهشت است یا ثواب بهشت را دارد و یا بهشت را واجب می‌کند؛ مردم کاشان هم به شهر قم نزدیک هستند پس باید قدر بدانند.

,

وی ابراز کرد: موضوع لازم به ذکر دیگر حج است که تمام مراجع، مسئولان، و رهبر امنیت حج را تایید کرده‌اند اما همه اعتراض می‌کنند که سفر به مکه کمک به آل سعود است در حالی که آیت الله صافی گلپایگانی می‌فرمایند که سفر حج از قدیم با خطر همراه بوده است؛ فریضه حج یک فریضه واجب است و نباید کنار گذاشته شود و ما هم نباید مانع کار خیر شویم و نیز در روایات آمده است که اگر فریضه حج تعطیل شود عذاب الهی نازل می‌شود.

,

استاد حوزه ضمن اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تاکید کرد: چهارچوب زندگی بر چهار محور استوار است؛ اول این که عمل ما را کسی انجام نمی‌دهد و اگر کسی مالی برای ورثه بگذارد برای آن‌ها است ولی آن فرد در گناهان آن‌ها شریک است.

,

وی افزود: دومین مورد این است که خدا از همه اعمال ما خبر دارد و خدا و پیغمبر و اولیاء خدا از کارهای ما آگاه هستند و سوم این که رزق و روزی من به من می‌رسد پس حرص و ربا نخورم، دروغ نگویم، گران فروشی نکنم و انصاف داشته باشم و طبق حدیث امام صادق (ع) ‌کسب روزی حلال سخت‌تر از جنگیدن در خط مقدم است.

,

وی در پایان گفت: چهارمین محور زندگی این است که بدانم پایان کارم مرگ است، خود را آماده کنم که با انجام واجبات و ترک محرمات مانند نماز، پرداخت مهریه، دین مردم، اخلاق خوب، صدقه و احسان امکان پذیر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه