اخبار داغ

دستگاه خود پرداز خواسته بسیاری از روستائیان کیار

دستگاه خود پرداز خواسته بسیاری از روستائیان کیار
با فراگیر شدن پرداخت های الکترونیکی و ایجاد زیر ساخت های دولت الکترونیک در کشور و لزوم استقرار امکانات مورد نیاز جهت تحقق این هدف اما هنوز بسیاری از روستاهای شهرستان کیار از حداقل های مورد نیاز این امر بی بهره اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  کیار بیدار شهرستان کیار یکی از شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری از ۵۴ روستا و ۴شهر تشکیل شده است.

قرارگیری شهرها و روستاها در نقاط مختلف شهرستان کیار متفاوت است به گونه ای که سه شهر دستنا، شلمزار و گهرو فقط در فاصله ای پنج کیلومتری از یکدیگر بنا شده اند و در واقع بیشترین تراکم جمعیت در این بخش از شهرستان کیار به چشم می خورد و جمعیتی در حدود ۲۵ هزار نفر در این سه شهر سکنی دارند و تلاش شده است امکانات مورد نیاز ساکنان این سه شهر تامین و مهیا شود اما از سوی دیگر بسیاری از روستاهای شهرستان کیار از بسیاری از امکانات بی بهره مانده اند.

به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، مطالبه مردم و همت مسئولان در اغلب نقاط شهرستان کیار امکانات اولیه زندگی اعم از مسکن مناسب، امکان حمل و نقل مناسب و بهینه، لوله کشی آب،  لوله کشی گاز، برق، تلفن، دسترسی به مواد غذایی سالم و کافی و... مهیا شده است اما علی رغم وجود بسیاری از امکانات اولیه در روستاهابسیاری از نیازهای به‌روز روستائیان نادیده گرفته شده است.

هر چند در شهرها و روستاهای بزرگ شهرستان کیار همچون دزک، سرتشنیز و خراجی شاهد فعالیت شعب مختلف بانک ها هستیم اما در روستاهای متوسط و کوچک عدم وجود بانک یا حتی دستگاه های خودپرداز آن هم در روستاهایی که شعب و باجه های روستایی پست بانک در حال فعالیت است مشکلاتی را برای مردم ایجاد نموده است.

فاصله نسبتا زیاد روستاهای کوچک تا روستاهای بزرگتر دارای امکانات یا شهرها، خطرات موجود در مسیر مراجعه به شهرها یا روستاها، هزینه سفر که تحمل و تامین آن برای برخی از روستائیان ممکن نیست، مشکلات خاصی که برای کودکان و سالمندان و معلولان و جانبازان وجود دارد باعث می شود روستائیان ساکن در روستاهای کوچک فاقد باجه های بانکی یا حتی پست بانک روستایی خواستار استقرار دستگاه های خودپرداز در روستای خود باشند.

هرچند وجود یک دستگاه خودپرداز به دلیل وجود دستگاه های متعدد در شهرها امری عادی و روزمره به نظر برسد اما این مساله در روستاها همچون آرزویی دست نیافتنی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیار بیدار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه