اخبار داغ

مولوی نذیر سلامی:

اخلاق شهید شوشتری مردم را جذب نظام می‌کرد/ اگر سپاه نبود، موقعیت و موفقیت کنونی را نداشتیم

اخلاق شهید شوشتری مردم را جذب نظام می‌کرد/ اگر سپاه نبود، موقعیت و موفقیت کنونی را نداشتیم
نماینده اهل سنت سیستان گفت: در مدت کوتاهی که سردار شوشتری در استان بودند، چنان رفتار محبت‌آمیزی داشتند که هر کس با وی برخورد می‌کرد، فکر می‌کرد که سردار با کسی بیشتر از او مهربان نیست و طوری برخورد کردند که مردم را جذب نظام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به گزارش نقل تهران نیوز ، مولوی نذیر سلامی لحظاتی پیش در یادواره شهید شوشتری که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال برگزاری است با بیان اینکه شهید شوشتری مدت کوتاهی که در سیستان بودند، پنج جلسه تشکیل دادند ک در جلسه پنجم به شهادت رسیدند گفت: من در سه جلسه نخست حضور داشتم. اما در جلسه پنجم با ده دقیقه تاخیر رسیدم که از فیض شهادت جا ماندم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: شهید شوشتری از مشهد برای جلسه پنجم عازم چابهار بودند، من آن موقع در خواف بودم. تماس گرفتند که من هم به جلسه پنجم بروم. ایشان برای ما ماشین و راننده مجزا فرستادند. ما ده کیلومتر به محل جلسه داشتیم که با گوشی راننده تماس گرفتند و گفتند که انفجار صورت گرفته و همه ترور شده‌اند.

,

وی با بیان اینکه در مدت کوتاهی که سردار شوشتری در استان بودند، چنان رفتار محبت‌آمیزی داشتند که هر کس با سردار شوشتری برخورد می‌کرد، فکر می‌کرد که سردار با کسی بیشتر از او مهربان نیست اظهار داشت: در طی این ۴ جلسه طوری برخورد کردند که مردم را جذب نظام کردند. اقدامات خداپسندانه سردار شوشتری مردم را طوری به سپاه علاقه‌مند کرد که گویا خانواده‌ای متحد هستند، ایشان در این چهار جلسه سخنرانی کردند و با تک تک افراد صحبت کردند. ایشان شبی با دو نفر روحانی به مناطق ضعیف‌نشین رفتند و مشکلات آن‌ها ر پرسیدند.

,

مولوی سلامی افزود: پیرزنی گفته بود که ۸ فرزند دارم و شوهر ندارم. سردار مشکلش را پرسیده بود و آن پیرزن، خواستار یک چرخ خیاطی بود که سردار یک چک ۲ یا ۳ میلیونی به آن زن فقیر دادند. ایشان وقتی به مدارس می‌رفتند، برای بچه‌ها لوازم التحریر می‌خریدند و بچه‌ها هم از ایشان استقبال گرمی می‌کردند.

,

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه سردار قصد محول کردن تامین امنیت استان به خود مردم را داشت گفت: سردار برنامه بزرگی هم برای این طرح ریخته بودند، فرماندهان بعد از ایشان نیز این طرح را ادامه دادند و هم‌اکنون در حال اجرا شدن است.

,

وی خاطرنشان کرد: دو سه بار سردار به خانه ما آمدند که به ایشان گفتم که انقدر خوب نباشید. چرا که خوب‌ها دوام نمی‌آورند. سردار نیز در پاسخ گفتند که ایرادی ندارد.

,

این عالم اهل تسنن با بیان اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که کشورهای اطراف ما را بحران‌ فرا گرفته است و دشمنان در حال کار کردن هستند گفت: امنیت امروزی ما ملموس است و نیازی به اثبات ندارد، مولفه‌های امنیت ما چه هستند؟ ما باید از مولفه‌های برقراری امنیت در کشورمان تقدیر کنیم. مولفه‌هایی به ذهن من رسیده است که نخستین مورد آن مدیریت بر مبنای قواعد اسلامی است و دومین آن نظرات و موضع‌گیری‌های صحیح مقام معظم رهبری است.

,

مولوی سلامی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موارد دیگر نیز جان‌فشانی نیروهای نظامی و مسلح ما است اظهار داشت: امام، وجود کشور را مدیون سپاهیان دانستند‌. سپاه ستون فقرات نظام است. اگر سپاه نبود، ما موقعیت و موفقیت کنونی را نداشتیم.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: استمرار و حفظ انقلاب، از خود انقلاب مهم‌تر است. بعد از پیروزی انقلاب، عناصری که در شکل‌گیری انقلاب دست داشتند، به یک باره مسیر خود را عوض کردند و به مخالفان نظام تبدیل شدند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه