اخبار داغ

جوان کارآفرین مهدیشهری:

برند سازی لبنیات سنگسری در پیچ و خم حمایت مسئولین

برند سازی لبنیات سنگسری در پیچ و خم حمایت مسئولین
فعال اقتصادی و جوان کارآفرین مهدیشهری می گوید: اگر مسئولین حمایت کنند و در راستای برند سازی لبنیات ایل سنگسری تسهیلات بدهند، لبنیات سنگسری را تجاری سازی خواهم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، شهرستان مهدیشهر سرزمین عشایر خیز ایل سنگسری است که تنوع محصولات لبنی و کیفیت فرآورده های شیری عشایر این منطقه زبانزد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

دامداران این منطقه محصولات لبنی ای تولید می کنند که در هیچ کجای آن نمونه آن یافت نمی شود که از مهمترین و مشهورترین آن می توان به «آرشه» و «چیکو» نام برد.

,

تولید 83 نوع محصول لبنی از شیر، هنری از ایلوندان سنگسری است در همین راستا مهدیشهر به عنوان خواستگاه ایل سنگسری می تواند قطب تولید لبنیات در کشور شود. اما این امر مسیر نمی شود مگر اینکه ابتدا لبنیات سنگسری برندسازی و در سراسر کشور و حتی جهان معرفی و شناخته شود.

,

کم نیستند آنهایی که در شعارها و حرف ها برندسازی لبنیات سنگسری را در سر می پرورانند اما آنچه که مهم است حرکت در راستای برندسازی کردن لبنیات سنگسری با اقدام و عمل است.

,

علی مینایی جوان مهدیشهری است که با ایجاد کارگاه تبدیلی و فرآوری محصولات لبنی، برند سازی لبنیات سنگسری را در دستور کار دارد اما در این راه با مسائل و مشکلاتی مواجه است.

,

 این جوان مهدیشهری که با ایجاد کارگاه تهیه و تولید لبنیات، زمینه اقتصاد مقاومتی را در مهدیشهر فراهم کرده، تاکنون برای 8 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

,

این کارآفرین در گفتگو با خبرنگار نیزوا، در خصوص فعالیت خود، گفت: در سال 92 با سرمایه 15 میلیون تومان کارگاه فرآوری لبنیات را در مهدیشهر ایجاد کردم که هم محصولات لبنی گوسفندی و هم لبنیات گاوی را تولید می کنیم. تمام محصولات تولیدی ما درجه یک است و می خواهیم بهترین کیفیت را دست مردم بدهیم

,

مینایی، لبنیاتی چون آرشه، کره تیلمی، کره چرخی، ماست، سزمه، سرشیر، سرماست، ماست چکیده را از مهمترین محصولاتی عنوان کرد که در کارگاه لبنیاتی وی تولید و برای فروش در بازار عرضه می شود.

,

وی اظهار کرد: در راستای تولید لبنیات، یکی از اقداماتی که پیگیر آن بودیم و هستیم بحث تجاری سازی لبنیات سنگسری بود که در این زمینه از کارشناسان جهاد کشاورزی استان سمنان و فرماندهی سپاه شهرستان مهدیشهر در حوزه اقتصاد مقاومتی پیگیر این کار بودند اما راه اندازی نشد.

,

این جوان کارآفرین تصریح کرد: برای تجاری سازی، باید برند و کد بهداشتی بگیریم تا بتوانیم محصولات لبنی را با بسته بندی در فروشگاه های بزرگ و شهرهای دیگر عرضه کنیم ولی مشکل نبودن پول است که کسی حمایتی نکرد و برای ارائه تسهیلات مسئولین می گویند بودجه ای نداریم.

,

مینایی بیان کرد: اولین اقدام برای برند سازی، این است که تولیدات ما افزایش داشته باشد و این افزایش خود نیازمند پروسه ای چون افزایش تامین شیر و ایجاد کارگاهی بزرگ با استاندارهای لازم است تا بتوانیم کد بهداشتی دریافت کنیم.

,

وی گفت: برای اینکه به صورت همیشگی تهیه لبنیات داشته باشیم، به صورت دائمی شیر گوسفندی لازم داریم و این شرایط تهیه همیشگی شیر مورد نیاز در مهدیشهر مهیا نیست و شیر مورد نیاز را از شمال باید تهیه می کردیم، چرا که عشایر سنگسری برای فروش شیر گوسفندانشان اقدام نمی کنند و خودشان در ییلاقات فرآوری می کنند.

,

این فعال اقتصاد مقاومتی ادامه داد: برای حل مسئله تامین شیر گوسفندی در تمام طول سال، سال گذشته40 راس بز خریداری کردم و آوردم در اطراف مهدیشهر نگهداری می کنم تا در تمام طول سال شیر گوسفندی داشته باشم و بتوانیم در تمام طول سال محصولات لبنی گوسفندی را عرضه کنیم.

,

کارآفرین مهدیشهری با بیان اینکه اکنون این بزهای شیری به 300 راس افزایش پیدا کرده اند، افزود: با این تعداد گوسفندانی که دارم و با مقدار شیری که در صورت نیاز در برخی فصول از شمال تهیه می کنم به صورت میانگین روزانه 250 کیلوگرم شیر جمع آوری داریم که این مقدار کافی نیست.  

,

مینایی اظهار کرد: برای افزایش تولید لبنیات در راستای برندسازی، روزانه یک تن شیر مورد نیاز است و این نیز افزایش تعداد گوسفندان مولد به حداقل 600 راس را می طلبد ولی خریداری گوسفندانی بیشتر نیاز به سرمایه دارد که مسئولین باید مساعدت کنند و تسهیلات بدهند ولی کمک نمی شود.

,

این جوان کارآفرین، اذعان کرد: فقط در زمینه اقتصاد مقاومتی، سال گذشته 15 میلیون تومان وام از بسیج سازندگی دریافت کردم که البته با سود 18 درصد بود که خیلی مقرون به صرفه نیست.

,

وی، علاوه بر افزایش تامین شیر، ایجاد کارگاهی مناسب و بزرگ با استاندارهای لازم را از دیگر الزامات برندسازی لبنیات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کارگاهی که داریم در حدود 45 متر مربع است که کوچک است و باعث می شود نتوانیم برخی از محصولات را به صورت دائمی در این کارگاه تولید کنیم.

,

مینایی بیان کرد: حداقل 250 میلیون تومان سرمایه برایاحداث سالن کارگاه لبنیات به مساحت 200 متر مربع با استاندارهای لازم نیاز است تا بتوانم کد بهداشتی را در راستای برند سازی دریافت کنم.

,

این تولید کننده لبنیات، همچنین مساعدت مسئولین در واگذاری زمین برای ایجاد دامداری و نگهداری از گوسفندان، سوله انبار خوراک دام و مجوز مرتع برای گوسفندان را از دیگر نیازهای اهداف خود برشمرد.

,

کارآفرین مهدیشهری، مجموع سرمایه مورد نیاز برای تجاری سازی لبنیات سنگسری را بیش از یک میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: اگر امسال این مبلغ تامین و تسهیلات داده شود، سال بعد برندسازی انجام می شود و می توان آرشه برند سنگسری را در تهران دید.

,

مینایی تاکید کرد: برای این کار برند سازی لبنیات سنگسری، ابتدا خیلی ها تشویق می کنند که کار بسیار خوبی است و حتما اقدام کنید ولی وقتی بحث مالی را مطرح می کنیم می گویند دست و بال ما بسته است و بودجه نداریم، حتی گاها برخی ها در زمینه فعالیتمان سنگ اندازی می کنند و سد راهمان هستند.

,

وی با بیان اینکه اگر مسئولین در راستای برندسازی لبنیات سنگسری فقط 10 درصد همکاری می کردند الان کار انجام شده بود، افزود: اگر از طرف مسئولین کمک شود و تسهیلات داده شود، برندسازی سریعتر انجام می شود ولی اگر کمک نکنند، راهم را ادامه می دهم اما دیرتر به اهدافم می رسم.

,

این تولید کننده و فعال اقتصادی در مهدیشهر، خاطر نشان کرد: ما قدم به قدم داریم جلو می رویم واعتقاد داریم یا راهی خواهم یافت یا راهی خواهم ساخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه