اخبار داغ

رئیس مرکزآموزش فنی وحرفه ای قاین:

سهمیه 82نفری شهرستان قاینات در طرح مهارت آموزی در محیط کسب وکار واقعی

سهمیه 82نفری شهرستان قاینات در طرح مهارت آموزی در محیط کسب وکار واقعی
رئیس مرکزآموزش فنی وحرفه ای قاین با بیان این که 82نفر سهمیه شهرستان قاینات در طرح مهارت آموزی در محیط کسب وکار است گفت: تاکنون 23کارآموزمشغول به فراگیری آموزش در محیط کار واقعی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن مظلوم رئیس مرکزآموزش فنی وحرفه ای قاین در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن با تبریک فرارسیدن 6مرداد روز ملی کارآفرینی وآموزش های فنی وحرفه ای به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کسب وکار واقعی اشاره کردوگفت: طرح کشوری مهارت آموزی در محیط کار واقعی با هدف ایجاد اشتغال مولد و پایدار در جامعه برای افراد دارای سن بالای 15سال در کشور آغاز شده است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی افزود: دراین طرح کارآموز در محیط کار واقعی مهارت های لازم وکافی را برابر استاندارهای  آموزشی فنی وحرفه ای فرا می گیرد.

,

مظلوم  اظهارداشت:با توجه به محدود بودن تعدادمربیان وامکانات ومهارت مربیان در مراکز فنی وحرفه ای ویا تکمیل ظرفیت کلاسهای فنی وحرفه ای در یک برهه زمانی  ،اجرای این طرح در رشته های خاص به کارآموزان کمک می کندتا در یک محیط واقعی کار با اصول فنی رشته مورد نظر آگاه شوند .

,

وی افزود: شهرستان قاینات 82نفر سهمیه دارد که تاکنون 23نفر در 4 واحد صنفی ودر رشته های تعمیر خودرو،آرایشگاه مردانه ودرودگری که دارای مدرک فنی وحرفه ای هستند مشغول به فراگیری آموزش می باشندومسئول واحد صنفی موظف به ارائه تجارب به کارآموز می باشد.

,

رئیس مرکزآموزش فنی وحرفه ای در ادامه گفت: درطول اجرای این طرح با توافق نامه ای که با تامین اجتماعی بسته شده است  کارآموزآموز به هیچ وجه شامل قانون بیمه از سوی واحد صنفی نمی شود وتعهدی هم دراین زمینه ازسوی کارگاه آموزشی برای بیمه افراد وجود ندارد .

,

وی بابیان این که مجمع امور صنفی واتاق اصناف شهرستان از این طرح استقبال خوبی کرده اند گفت:هنوز صنوف شهرستان به فنی وحرفه ای وتامین اجتماعی اطمینان کامل پیدا نکرده اند ونگران آینده هستند درحالی که در تفاهم نامه ای که با تامین اجتماعی امضا شده است قید شده است که کارآموز حاضر در کارگاههای مورد نظر که کارت شناسایی برا ی آنها صادر شده است درمدت آموزش به هیچ وجه شامل قانون بیمه تامین اجتماعی تازمان پایان فراگیری آموزش ها نمی شوند.

,

مظلوم از صدور گواهینامه فنی وحرفه ای برای این کارآموزان خبرداد وگفت: پس از پایان دوره آموزشی وبرگزاری آزمون علمی وعملی برای قبول شدگان گواهی نامه مهارت فنی وحرفه ای صادر خواهدشد.

,

 

,
,
,
,
, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه