اخبار داغ

با حضور پرشور عاشقان راه ایثار و شهادت ؛

یادواره شهید وحدت و امنیت، سردار شهید شوشتری برگزار شد

یادواره شهید وحدت و امنیت، سردار شهید شوشتری برگزار شد
مراسم یادواره شهید وحدت و امنیت سردار شهید شوشتری با حضور مردم و مسئولان و با تجلیل از خانواده معظم شهدا در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز ، لحظاتی پیش مراسم یادواره شهید وحدت و امنیت سردار شهید شوشتری به همت دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام و با حضور سردار رحیم صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، سردار قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، فرمانده و دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه‌السلام، خانواده‌های معظم شهدا و مردم ولایت‌مدار در مصلای شهرری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, تهران نیوز,

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر این‌که رمز اقتدار، امنیت و پیشرفت انقلاب اسلامی، حفظ فرهنگ جهاد و مقاومت است ، اظهار داشت: اگر روحیه حماسی از یک ملت گرفته شود و جوانانش روحیه ظلم‌ستیزی نداشته باشند، آن گاه مردم آن دیار، فرهنگ زانو زدن و تسلیم شدن در برابر ظالم ترویج پیدا می‌کند‌.

,

 

,

* غلبه تفکر مقاومت بر تفکر سازش با آمریکا در دفاع مقدس

, * غلبه تفکر مقاومت بر تفکر سازش با آمریکا در دفاع مقدس, * غلبه تفکر مقاومت بر تفکر سازش با آمریکا در دفاع مقدس,

وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ هم بسیاری عقیده داشتند که باید با آمریکایی‌ها کنار بیاییم، این تفکر یک تفکر اشتباه بود. تفکر دیگر، ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و استکبار حتی به قیمت شهادت بود و ما دیدیم که تفکر دوم جواب داد.

,

سردار رحیم صفوی با اشاره به این‌که برگزاری این‌گونه مراسم‌ها به ما یادآوری می‌کند که تنها راه برون رفت از فشارهای اقتصادی، مقاومت در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است خاطرنشان کرد: لباس عزتی که امروزه بر تن کشورمان است را مدیون شهدا و صبوری خانواده‌هایشان هستیم‌.

,

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان این‌که از جوانان می‌خواهم که زندگی شهید شوشتری را مطالعه کنند تصریح کرد: باید ببینیم که اندیشه و رفتار شهید شوشتری چگونه بوده که از چوپانی به آن درجه رسید.

,

فرمانده سابق سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: سردار شوشتری عظمت ملت ایران را درک کرده بود، بسیاری از سیاسیون جایگاه ملت را درک نمی‌کنند و از میزان رضایت‌مندی مردم خبر ندارند. بدترین موضوع برای سیاست‌مداران این است که متوجه از اظهارنظرهای مردم در مجامع عمومی مختلف خبر نداشته باشند.

,

مشروح سخنان سرلشکر رحیم صفوی را با کلیک روی اینجا می‌توانید بخوانید.

, مشروح سخنان سرلشکر رحیم صفوی را با کلیک روی اینجا می‌توانید بخوانید., اینجا,

 

,

* اخلاق شهید شوشتری مردم را جذب نظام می‌کرد

, * اخلاق شهید شوشتری مردم را جذب نظام می‌کرد, * اخلاق شهید شوشتری مردم را جذب نظام می‌کرد,

مولوی نذیر احمد سلامی نیز در این مراسم با بیان این‌که در مدت کوتاهی که سردار شوشتری در استان بودند، چنان رفتار محبت‌آمیزی داشتند که هر کس با سردار شوشتری برخورد می‌کرد، فکر می‌کرد که سردار با کسی بیشتر از او مهربان نیست اظهار داشت: در طی این چهار جلسه طوری برخورد کردند که مردم را جذب نظام کردند. اقدامات خداپسندانه سردار شوشتری مردم را طوری به سپاه علاقه‌مند کرد که گویا خانواده‌ای متحد هستند، ایشان در این چهار جلسه سخنرانی کردند و با تک تک افراد صحبت کردند. ایشان شبی با دو نفر روحانی به مناطق ضعیف‌نشین رفتند و مشکلات آن‌ها ر پرسیدند.

,

این عالم اهل تسنن با بیان اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که کشورهای اطراف ما را بحران‌ فرا گرفته است و دشمنان در حال کار کردن هستند ، گفت: امنیت امروزی ما ملموس است و نیازی به اثبات ندارد، مولفه‌های امنیت ما چه هستند؟ ، ما باید از مولفه‌های برقراری امنیت در کشورمان تقدیر کنیم. مولفه‌هایی به ذهن من رسیده است که نخستین مورد آن مدیریت بر مبنای قواعد اسلامی است و دومین آن نظرات و موضع‌گیری‌های صحیح مقام معظم رهبری است.

,

مولوی سلامی با اشاره به این‌که یکی دیگر از موارد دیگر نیز جان‌فشانی نیروهای نظامی و مسلح ما است ، اظهار داشت: امام، وجود کشور را مدیون سپاهیان دانستند‌. سپاه ستون فقرات نظام است. اگر سپاه نبود، ما موقعیت و موفقیت کنونی را نداشتیم.

,

وی خاطرنشان کرد: استمرار و حفظ انقلاب، از خود انقلاب مهم‌تر است. بعد از پیروزی انقلاب، عناصری که در شکل‌گیری انقلاب دست داشتند، به یک باره مسیر خود را عوض کردند و به مخالفان نظام تبدیل شدند.

,

مشروح سخنان مولوی نذیر احمد سلامی را با کلیک روی اینجا می‌توانید بخوانید.

, مشروح سخنان مولوی نذیر احمد سلامی را با کلیک روی اینجا می‌توانید بخوانید., اینجا,

 

,

* برخی با تفکرات غربی از اجرای احکام اسلام جلوگیری می‌کنند

, * برخی با تفکرات غربی از اجرای احکام اسلام جلوگیری می‌کنند, * برخی با تفکرات غربی از اجرای احکام اسلام جلوگیری می‌کنند,

سردار صفاری ، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام در بخش ابتدایی این مراسم اظهار داشت: ما برای چه این همه شهید دادیم و انقلاب کردیم؟ ، در زمان رژیم ستمشاهی، وابستگی به استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا به اوج خود رسید. ما انقلاب کردیم که این وابستگی را از بین ببریم نه اینکه با آن‌ها دست بدهیم.

,

وی با اشاره به این‌که در دوران ستم‌شاهی بحثی به نام هزار فامیل شاه داشتیم، یعنی آقازاده‌ها و سران آن زمان که ۳ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دادند، جزو این بحث بودند ، تاکید کرد: ما انقلاب کردیم که این‌ها از بین بروند نه اینکه حقوق‌های نجومی به روالی قانونی تبدیلی شوند.

,

صفاری با بیان این‌که شهدا برای حاکم کردن سبک زندگی اسلامی قیام کردند، شهدا زنده هستند و بر اعمال ما نظارت می‌کنند، بیان داشت:  انتهای این سند ۲۰۳۰ به کجا می‌رسد؟ ، آمار واقعی را منتشر نمی‌کنند ولی آمار قاچاق و واردات مشروبات بسیار بیشتر از این حرف‌ها است، انتهای کنسرت‌های مختلط به کجا می‌خورد؟ وادادگی فضاهای مجازی و عدم فیلترینگ به کجا می‌خورد؟ شهدا برای از بین بردن این موارد قیام کردند. ما باید بیشتر فکر کنیم و اهداف شهیدان را بیشتر بشناسیم.

,

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام با بیان این‌که برخی لباس روحانیت را بر تن کرده‌اند اما مسیر غرب را طی می‌کنند گفت: اصالت ما به خدا برمی‌گردد نه به انسان‌ها، اصالت ما نباید به احکام حقوق بشر تدوین شده توسط غربی‌ها متکی باشد، ما احکام اسلامی بسیاری داریم که توسط مجلس تصویب شده‌اند اما اجرا نمی‌شوند، در واقع بهتر است بگویم برخی به علت برخورداری از تفکر غربی از اجرا شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

,

مشروح سخنان مولوی نذیر سردار صفاری را با کلیک روی اینجا می‌توانید بخوانید.

, مشروح سخنان مولوی نذیر سردار صفاری را با کلیک روی اینجا می‌توانید بخوانید., اینجا,

 

,

* تجلیل از خانواده معظم شهدا

, * تجلیل از خانواده معظم شهدا, * تجلیل از خانواده معظم شهدا,

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ، در پایان این مراسم از خانواده‌ شهید قوطاسلو اولین شهید مدافع حرم نیروی زمینی ارتش، خانواده شهید تیموری شهید حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و خانواده شهید شوشتری تجلیل به عمل آمد.

, تهران نیوز, تهران نیوز,

گفتنی است ، شهید نور علی شوشتری در سال ۱۳۲۷ در روستای ینگجه از توابع بخش سرولایت نیشابور دیده به جهان گشود، وی سالها در سپاه تلاش و کوشش بسیار نموده است و فرماندهی مناطق مختلفی از جمله کردستان – آذربایجان وسیستان و بلوچستان را برعهده داشت و  افتخار همرزمی شهیدان بزرگواری همچون شهید باکری و شهید برونسی را در کارنامه زرین خود دارد در اکثر عملیات‌ها با مسئولیت های مختلف به ویژه فرماندهی محورهای عملیاتی حضوری فعال داشت که هفت بار جراحت شدید و تحمل رنج و درد ناشی از آن ماحصل این حضور فعال و مخلصانه بود و بدین ترتیب افتخار جانبازی را چون برگ زرین دیگری برای کتاب زندگی سراسر مجاهدت او به ارمغان آورد.

,

با وقوع عملیات مرصاد وی به توصیه مقام معظم رهبری مسئولیت این عملیات غرور آفرین را بر عهده گرفت و به نقل از شهید صیاد شیرازی فرماندهی خوبی از خود به نمایش گذاشت تا جایی که در تماس مرحوم حاج سید احمد خمینی با وی و ابلاغ گزارش پیشرفت عملیات توسط آن مرحوم به امام خمینی (ره)، حضرت امام خطاب به سردار شوشتری می فرمایند: «در این دنیا که نمی توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعاً شما را شفاعت خواهم کرد.»

,

سردار شهید نورعلی شوشتری که سال های متمادی منصب خادمی افتخاری بارگاه ملکوتی امام رضا را نیز عهده دار بود بارها در جمع همرزمانش گفته بود: آرزو دارم در میدان جنگ باشم و به شهادت برسم و جسم ناقابلم در راه خدا تکه تکه شود.

,

سردار شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه قدس که در تدارک برگزاری همایش وحدت سران طوایف در استان سیستان و بلوچستان بود صبح روز یکشنبه ۲۶مهر ۱۳۸۸ در اقدامی تروریستی به فیض شهادت نائل آمد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه