اخبار داغ

جولان مرگ در جاده های بوکان

جولان مرگ در جاده های بوکان
جولان مرگ در جاده های بوکان نام مستند یک دقیقه ای از وضعیت جادهای منتهی به شهرستان بوکان است که در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و به قربانگاه شهروندان و مسافران تبدیل شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان؛ این روزها خبر درگذشت نابهنگام عزیزانی بر اثر تصادفات جاده ای در شهرستان بوکان بیش از هر چیزی به گوش می رسد، چیزی که امروزه در این شهرستان به یک امر عادی تبدیل شده و روزی نیست که خانواده ای در داغ مرگ عزیزش به سوگ ننشیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکریان,

این روزها بر در و دیوار خیابان های بوکان بیش از هر چیزی آگهی های ترحیم خودنمایی می کند،آگهی که حکایت از مرگ بچه خردسال، فرد میانسال و یا نوعروس و تازه دامادی دارد که جانشان را در تصادفات جاده ای این شهرستان از دست داده اند.
حال شاید این کاغذ ساده ای باشد در قالب اطلاعیه ای برای شرکت دوستان و آشنایان در مجلس ختم آن عزیز از دست رفته، اما در کل حاوی پیامی مهم برای همشهریان عزیز است که عامل اصلی مرگ و میر در جاده های بوکان، مسئولان این شهرستان هستند.
تصادفات خونین و مرگبار در محور بوکان – میاندوآب از جمله اخباری ست که هر از چند گاهی بر روی خروجی خبرگزاریها و سایت های محلی این شهرستان قرار می گیرد.
آری این حکایت شهری ست که مهد داستان، رمان، شعر و موسیقی ست، شهری که امروزه جاده هایش بوی مرگ می دهد.
در این راستا «پایگاه خبری – تحلیلی مُکریان» فیلمی را از جولان مرگ در جاده های بوکان تهیه کرده که در این فیلم، بوکان که یکی از شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی ست در مسیر کریدور غرب کشور قرار گرفته؛ کریدوری که از بازرگان شروع شده و به بندر امام خمینی( ره) در جنوب ختم می شود و از لحاظ ترافیک ترانزیتی اهمیتی ویژه دارد که محور میاندوآب – بوکان، سقز – بوکان در این کریدور قرار گرفته و این دو محور ترانزیتی و پرترافیک هستند اما به مانند راه های فرعی دوبانده اند.
ادامه این فیلم از افزایش تصادفات جاده ای در محورهای مواصلاتی و مرگ دهها نفر در سوانح جاده ای این شهرستان طی یک ماه گذشته خبر می دهد.
مُکریان در ادامه شهرام سعیدی، احمد شکوری، حسن ظاهری، کامران مولا، شاهرخ عبدالله پور، سید موسی حسینی، حصمت بایزید زاده، زهرا حاجی قادری، فرزاد و صبا آزادی، فرهاد داباشی، شورش روحی، امین اسلامیان، محمد علی آسیابی و مصطفی احمدی را نمونه هایی از قربانیان سوانح جاده ای این شهرستان معرفی می کند و از مسئولان این شهرستان می خواهد که در اصلاح وضعیت جاده های بوکان همت بیشتری به خرج دهند و به خود بیایند که شاید قربانی بعدی یکی از اعضای خانواده آنها باشد.
حال با این اوصاف تماشای این فیلم خالی از لطف نیست.
کیوان یاری

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه