اخبار داغ

صعود گروه کوهنوردی جلال الدین گرمه‌ به بام ایران

صعود گروه کوهنوردی جلال الدین گرمه‌ به بام ایران
8 نفر از کوهنوردان گروه‌ جلال‌الدین شهرستان گرمه موفق به فتح قله 5671 متری دماوند معروف به بام ایران شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمه، در این برنامه دو روزه با توجه به تمرینات پشت سر گذاشته شده تمامی اعضای شرکت‌کننده توانستند صعودی موفقیت آمیز را از مسیر جنوبی رقم بزنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمه,

ابراهیم شهیدی سرپرست گروه کوهنوردی جلال الدین شهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: 8 نفر از اعضای گروه‌ کوهنوردی جلال‌الدین شهرستان گرمه با همکاری شهرداری گرمه موفق به فتح قله دماوند معروف به بام ایران شدند. در این صعود کوهنوردان، قله ۵ هزار و ۶۷۱ متری دماوند را فتح کردند.

,

شهیدی اظهار داشت: در این برنامه کوهنوردی که به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت برگزار شد کوهنوردان گرمه‌ای استفاده از تجهیزات مخصوص کوهنوردی و شب‌مانی در کمپ را تجربه کردند.

,

وی ادامه داد: کوه دماوند در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر آمل در البرز مرکزی و بخش لاریجان استان مازندران قرار دارد و جاده توریستی هراز که تهران را به مازندران متصل می سازد از نزدیکی آن عبور می کند.

,

شهیدی افزود: قله دماوند به ارتفاع ۵۶۷۱ متر، بعنوان بام ایران و با شهرتی جهانی یکی از منحصر بفرد ترین جاذبه های طبیعی ایران بشمار می رود. همچنین بلندترین شیب را در بین قله های آتشفشانی دنیا دارد که این کوه را در رده دوازدهم بلندترین قله های دنیا از نظر ارتفاع نسبی قرار می دهد در عین حال دماوند بعنوان بلندترین قله مخروطی جهان کم گذرترین قله مخروطی جهان توسط کوهنوردان خارجی به شمار می رود این در حالی است که از رقیب آن یعنی فوجی یاما در ژاپن با ۳۷۷۶ متر ارتفاع سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی بازدید می کنند.

,

سرپرست گروه صعود کننده گرمه ای گفت: تیم کوهنوردی جوانان گرمه در نظر دارد به زودی برنامه های کوهنوردی، سنگ نوردی، غارنوردی و گل گشت را برای ایجاد شوق و علاقه بین جوانان شهر و گرایش و جذب آنها به رشته کوهنوردی راه اندازی کند.

,

وی در پایان از زحمات مستمر شهرداری گرمه به جهت خدمات رسانی فوق العاده به گروه کوهنوردی جلال الدین تقدیر و تشکر کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه