اخبار داغ

مدیرعامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر در گرگان:

احداث کارخانه استحصال "ید" در نهمین نقطه تولید کننده "ید" جهان

احداث کارخانه استحصال "ید" در نهمین نقطه تولید کننده "ید" جهان
مدیر عامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر از احداث کارخانه استحصال "ید" در استان گلستان خبر داد و گفت: این کارخانه در منطقه داشلی برون در شرق گلستان احداث می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "غلامرضا سلیمانی" مدیرعامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر در حاشیه مراسم آغاز پروژه احداث کارخانه استحصال ید استان گلستان در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه در منطقه داشلی برون و به ظرفیت تولید 450 تن در سال احداث می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان سرمایه گذاری در این پروزه انجام گرفته است، افزود:70 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این کارخانه در نظر گرفته شده است و در مدت دو سال به بهره برداری خواهد رسید.

,

مدیر عامل شرکت اکتشاف معادن و صنایع غدیر با اشاره به اینکه یکی از بهترین مراکز تولید ید در ایران استان گلستان است خاطر نشان کرد:با احداث این کارخانه،در فاز اول برای 110 نفر شغل ایجاد می شود.

,

"سلیمانی" اظهارکرد: بهترین مرکز ید کشور در استان گلستان است و چون ید مصرف داخلی و خارجی دارد و در اروپا بیشتر به آن نیاز دارند بخش صادرات را پیگیری خواهیم کرد و انشالله با سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهیم بازگشت سرمایه در مدت سه سال انجام می‌شود.

,

همچنین، حسینقلی قوانلو، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در همین راستان به خبرنگار ما در باب ظرفیت استان در خصوص تولید "ید" گفت:ظرفی تولید تولید "ید" ما در استان گلستان امسال به 650 تن خواهد رسید و در سال آینده این میزان به یک‌هزار و 200 تن می‎رسد و برنامه ما در پایان دولت حدود 2 هزار تن است.

,

گفتنی است، استان گلستان، نهمین تولید کننده "ید" در جهان می باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه