اخبار داغ

سرچم-اردبیل جاده ای پرتردد با کمترین امکانات خدماتی و رفاهی

سرچم-اردبیل جاده ای پرتردد با کمترین امکانات خدماتی و رفاهی
جاده ترانزیتی سرچم - اردبیل بطول 200 کیلومتر یکی از پرترددترین جاده ارتباطی در حوزه استحفاظی استان اردبیل است که متاسفانه از کمبود مراکز و مجتمع های رفاهی و خدماتی مناسب برای مسافران و گردشگران رنج می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، جاده ترانزیتی سرچم به طرف استان اردبیل را می توان پرتردد ترین و شاهرگ ارتباطی منطقه استان اردبیل برشمرد، جاده ای که در فصول گردشگری بیش از 100 هزار تردد را به ثبت رسانده و به عبارتی مهمترین راه ارتباطی پایتخت به این استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

گردشگران و مسافران بسیاری از جنوب اردبیل(خلخال و کوثر) به شهر های این استان مسافرت می کنند که موجب ارتقای خوزه اقتصادی و صنعت توریسم در منطقه می شود.

,

بطبع برای گردشگران و مسافران بهداشت و رفاه در اولویت سفرشان قرار دارد و هر منطقه ای که از این خدمات بهره می برد توانایی جذب و نگهداری گردشگر را داراست.

,

اما متاسفانه جاده ترانزیتی سرچم به اردبیل که طول این مسیر به 200 کیلومتر می رسد از کمبود مراکز و مجتمع های رفاهی و خدماتی مناسبت برای مسافران و گردشگران رنج می برد.

,

غذا خوری، نماز خانه و پمپ بنزین در این مسیر مشاهده می شود ولی ملزومات ارائه خدمات بهداشت و رفاهی که لازمه جذب و نگهداری گردشگر و حتی تردد مسافران را موجب می شود را ندارند.

,

مراکز خدماتی و رفاهی دیگری در حال احداث می باشند که از سال ها قبل ایجاد شده و متاسفانه هم اکنون نیمه تمام مانده اند.

,

در چنین شرایطی که تردد در مسیر بیشتر است و می توان صنعت تریسم را با هدف بالا بردن توان اقتصادی منطقه بالا برد، توجه به ‏ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری، صیانت از جاذبه‌های طبیعی و احداث و ساماندهی مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بین‌راهی بیش از پیش ‏احساس می‌شود.

,

از سویی وجود امکاناتی همچون پمپ بنزین، رستوران، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، محل استراحت و دیگر خدمات رفاهی و بهداشتی برای مسافران به صورت همزمان باعث کاهش توقف و کاهش دفعات ورود و خروج خودروها به جاده اصلی و در نهایت سبب کاهش تصادفات می‌شود.

,

علی رغم کمبود مراکز خدماتی و رفاهی در مسیر سرچم اردبیل، شهرستان کوثر و مرکز آن شهر گیوی که در ورودی این جاده واقع شده است نیز به سبب ‏‏موقعیت جغرافیایی باید حداکثر این ظرفیت را داشته باشد.

,

وجود ظرفیت های گردشگری اما در مقابل عدم خدمات رفاهی و بهداشتی و ... به گردشگران با ناکارآمدترین اقدامات برخی ها، موجب شده است مدت زمان نگهداری گردشگران که بی شک اقتصاد منطقه را متحول می کند به کوتاه ترین زمان ممکن برسد.

,

تعطیلی جایگاه سی ان جی مسیر سرچم، کمبود ارائه خدمات به مسافران در مسیر مربوطه و از همه مهمتر بی توجهی مسئولین به این مسائل مهمترین مشکلات این مسیر پر تردد است.

,

با وجود اینگونه معضل گردشگری اخیراً امام جمعه کوثر با انتقاد از شهرداری و شورای شهر گیوی خواستار ترمیم آسفالت سطح خیابان های گیوی و همچنین آغاز عملیات آسفالت کاری در کوچه و محله ها شد.

,

حجت الاسلام والمسلمین بیگی همچنین توجه به صنعت توریسم را مهمترین و موثرترین راهکار رسیدن به توسعه متوازن و پیشرفت و آبادانی منطقه عنوان کرد.

,

وی همچنین نبود سرویس بهداشتی، مهمان پذیرها، مسافر خانه، هتل و دیگر کمبود های شهر گیوی در ارائه خدمات به گردشگران را مورد نقد و بررسی قرار داد.

,

به گزارش کوثرخبر، شهر گیوی این روزها با کمترین خدمات رفاهی، گردشگری و ... به مسافران نتوانسته آنطور که ظرفیت منطقه ایجاب می کند از گردشگران استفاده کرده و اقتصاد منطقه را تغییر دهد.

,

مجتمع‌های خدماتی-رفاهی عاملی است برای امنیت، آرامش و آسایش مسافران؛ آرامش و آسایشی که  سفری به یاد ماندنی را برای گردشگران و مسافران به ارمغان می آورد و باری دیگر آنان را در سفر های آتی به آن شهر می کشاند.

,

توجه به شرایط و امکانات این محل ها، نه تنها از سوی مسئولین امر باید پیگیری شود بلکه کارگزاران در این محل نیز باید بتوانند فرهنگ والای خود را به رفتار و کردار به مسافران نمایش دهند.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه