اخبار داغ

فرمانده سپاه کاشمر خبر داد:

اختصاص بودجه به 16 مسجد کاشمر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

اختصاص بودجه به 16 مسجد کاشمر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی
فرمانده سپاه کاشمر از تشکیل قشر جدیدی در بسیج با عنوان قشر مساجد و اماکن متبرکه خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری به 16 مسجد کاشمر بودجه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اختصاص می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر علیرضا سازگار که شامگاه یک‌شنبه در مجمع عمومی بسیج کاشمر در محل هیأت رزمندگان این شهرستان سخن می‌گفت، اظهار داشت: بسیج در سطح کشور شامل 22 قشر است که در شهرستان کاشمر 18  قشر از این تعداد فعال هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی افزود: از امسال قشر جدیدی به اقشار مختلف بسیج افزوده خواهد شد که شامل قشر بسیج مساجد و اماکن متبرکه است و این قشر، سایر اقشار بسیجی را هم تحت پوشش قرار خواهد داد و به کمک خواهد طلبید.

,

 

,

فرمانده سپاه کاشمرادامه داد: در همین راستا در سال جاری 16 مسجد کاشمر انتخاب شده‌اند که در این میان یک مسجد به عنوان مسجد الگویی، چهار مسجد به عنوان سطح یک و 11 مسجد به عنوان سطح دو می‌باشد و مقرر شده است به پایگاه بسیج مسجد الگویی مبلغ 30 میلیون تومان، مساجد سطح یک مبلغ 20 میلیون تومان و مساجد سطح دو مبلغ 10 میلیون تومان اختصاص یابد تا این پایگاه‌ها در راستای کمک به جبهه انقلاب، بصیرت دینی و سیاسی، آموزش احکام اسلامی، محرومیت زدایی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در محله خود هزینه کنند.

,

 

,

سازگار خاطرنشان کرد: تمامی اقشار بسیج موظف هستند با این مساجد همکاری کنند به عنوان مثال بسیج دانش‌آموزی باید دانش‌آموزان بی‌بضاعت و یا آنانی که در تحصیل خود با مشکلات علمی و درسی مواجه هستند را شناسایی کرده و برای آن‌ها کلاس‌های تقویتی در دروس مختلف برگزار کند و بسیج قشر فرهنگیان نیز موظف است هفته‌ای یک بار این کلاس‌ها را به صورت رایگان پوشش دهد.

,

 

,

وی افزود: همچنین سایر اقشار بسیج نیز بنا به نیاز آن محله موظف به همکاری هستند به عنوان نمونه قشر بسیج حقوقدانان، مشکلات حقوقی نمازگزاران آن مسجد را حل خواهد کرد، بنابراین هر فرد در مسیر خاص خود، دستورالعمل و اهداف بسیج را در این مساجد پیگیری می‌کند.

,

 

,

فرمانده سپاه کاشمر تصریح کرد: در سال جاری مسجد امام رضا علیه السلام واقع در خیابان کمال الملک به عنوان مسجد الگویی کاشمر انتخاب شده است و 11 مسجد دیگر به عنوان سطح یک و دو انتخاب شده‌اند که امید است سال آینده نیز 16 مسجد دیگر به این طرح بپیوندند و طی چند سال تمامی مساجد کاشمر تحت پوشش قرار گیرند.

,

 

,

وی با اشاره به فعالیت کارگروه‌های بسیج گفت: یکی از موضوعاتی که کارگروه فرهنگی و یا پژوهشی و سایر کارگروه‌ها به تناسب موضوع خود باید بررسی و پیگیری کنند این است که راهکارهای تقویت مسجد الگویی را شناسایی کنند و به عنوان مثال بررسی شود که چه راهکارهایی برای جذب بیشتر مردم به مسجد وجود دارد.

,

 

,

سازگار تأکید کرد: در مسجد الگویی هدف ما فقط افزایش تعداد نمازگزاران مسجد نیست، بلکه به دنبال یک مسأله کلان دیگر هم هستیم و آن اینکه آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی محله را شناسایی کرده و راهکارهای مقابله با آن‌ها را پیدا کنیم.

,

 

,

فرمانده سپاه کاشمر اظهار کرد: بسیاری از این مشکلات ریشه در فقر فرهنگی دارد و راهکار مقابله با فقر فرهنگی نیز آشنا کردن مردم با مفاهیم دینی است، بنابراین چنانچه یک جامعه مبنای دینی قوی داشت از فتنه‌های سیاسی هم سربلند بیرون می‌آید؛ اما چنانچه فردی غنای دینی نداشت نمی‌تواند در برابر آسیب‌های سیاسی و اجتماعی ایستادگی کند.

,

 

,

وی با تأکید بر لزوم افزایش بصیرت دینی در کنار بصیرت سیاسی گفت: تمام ضربه‌ها و آسیب‌هایی که اسلام از ابتدا تا به امروز خورده است به دلیل ضعف بصیرت دینی مردم بوده و امروز هم چنانچه فردی وابسته به ماهواره شده و یا به عنوان مثال اموال مردم را سرقت می‌کند و سایر جرایم را مرتکب می‌شود به دلیل ضعف بصیرت دینی اوست.

,

 

,

سازگار تصریح کرد: مسجد الگویی مد نظر ما باید به گونه‌ای عمل کند که حوزه استحفاظی آن از هر گونه آسیب‌های اجتماعی مانند بیسوادی، بزهکاری، طلاق وغیره عاری باشد و به عنوان نمونه شاهد باشیم که سطح طلاق در آن محله پایین آمده است.

,

 

,

فرمانده سپاه کاشمر یکی از وظایف بسیجیان را فعالیت‌های آتش به اختیار عنوان و اظهار کرد: عده‌ای غرض‌ورزانه می‌گویند که آتش به اختیار در واقع دستور شلیک به دولت است در صورتی که چنین نیست و خود مقام معظم رهبری آن را تبیین کردند و فرمودند که دستور آتش به اختیار عبارت است از کار فرهنگی و تبیین گفتمان انقلاب توسط جوانان در سطح جامعه؛ چراکه نهادها و ادارات ممکن است با توجه به محدودیت‌هایی که دارند و یا به علت نداشتن دغدغه لازم، نتوانند در برابر جنگ نرم دشمن، عکس العمل مناسب را نشان دهند و این جوانان انقلابی هستند که باید با بصیرت کافی و شناخت نیازهای جامعه در مسائل فرهنگی و اجتماعی، با جنگ نرم دشمن مقابله کنند.

,

 

,

وی یکی از مصادیق آتش به اختیار را تبیین و ترویج فرهنگ فرزندآوری دانست و گفت: طبق گفته کارشناسان چنانچه روند رشد جمعیت کشور ما همین‌گونه به پیش برود طی سی سال آینده ما جمعیت جوان و شاداب مورد نیاز برای توسعه کشور را نداریم و این در حالی است که کشور ما 17 درصد منابع غنی جهان را دارد؛ اما فقط یک درصد جمعیت جهان را دارا است، بنابراین همان‌گونه که رهبر انقلاب هم تأکید کردند، موضوع فرزند آوری برای جلوگیری از پیر شدن جمعیت کشور باید در جامعه تبیین شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه