اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان البرز :

دولت جایزه صادرات تولید کنندگان را احیا کند/ زیرساخت حمل و نقل صادرات محیا شود

دولت جایزه صادرات تولید کنندگان را احیا کند/ زیرساخت حمل و نقل صادرات محیا شود
رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان البرزما از دولت تنها انتظاری که داریم این است که موانع را از سر راه بردارد و یک مقدار روی جایزه صادرات که مصوبه دولت نیز میباشد توجه کند و این را در اختیار صادر کننده ها قرار دهد چرا که ما حمایت از طرف دولت از نظر جایزه صادرات را نمی بینیم در صورتی که دولت باید حمایت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنا مولایی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان البرز در خصوص وضعیت صادرات کالا به کرج رسانه گفت:ما در صنایع غذایی و دارویی و صنایع قطعات خودرو که صادرات عمده استان است و در صنایع شیمیایی نیز صادرات داریم، اما مشکلی که برسر راه تولید کنندگان قرار دارد  این است که ما از همه ی انجمن های تخصصی خواهش کردیم که برای صادرات هدف تعیین کنند مثلا در صنایع غذایی بگویند که در سال ۹۵ چقدر صادرات بوده ودر سال ۹۶ چقدر؟ که ما در حقیقت اقتصاد برون گرا را به معنای واقعی لمس کنیم این چیزی است که سازمان های دولتی بایدساماندهی کنند ود در پی آن در جلسات اقتصاد مقاومتی مطرح شود تا مشکلاتی که بر سر راه صادرات است حل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرج رسانه,

وی ادامه داد: شرکت دیگری در راستای تسهیل در امور صادراتی و با توجه به توسعه ی صادرات در اتاق بازرگانی البرز تاسیس شده که سهام داران آن  از  اتاق تعاون ، اتاق اصناف و سازمان همیاری ها هستند  و امیدواریم بتوانیم  با فراخوانی که صورت می گیرد  تا ۲ ماه آینده همه ی صادر کننده ها بیایند و سهام دار شوند.

,

بنا مولایی افزود: مشکل عمده ی صادرات ما گمرک است گمرک ما در منطقه ی ویژه اقتصادی است در نتیجه خروجی صادرات ما عمدتا از استان خودمون نیست یک سری از بوشهر و بندر شهید رجایی و از انزلی است و لذا  باید گمرک استان را از منطقه ویژه جدا کنیم ، در اینصورت صادرات ما عدد و رقم واقعی خودش را نشان می دهدو گرنه نمی توانیم آمار صحیحی از صادرات استان ارائه دهیم و تخمین بزنیم که استان ما در سال چقدر صادرات دارد در صورتی که اگر این امر محقق شود استان البرز می تواند برای توسعه صادرات خود برنامه ریزی کند.

,

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرات واقعی ما در افغانستان عراق عمان و آفریقا است گفت: به تازگی قطر، روسیه و کشورهای آسیای میانه هم اضافه شده اند و در بحث تجارت حلال نیز درحال ساماندهی صادرات  خود هستیم.

,

وی در ادامه به انتظارات تولیدکنندگان البرز از دولت اشاره کرد و گفت: ما از دولت تنها انتظاری که داریم این است که موانع را از سر راه بردارد و یک مقدار روی جایزه صادرات که مصوبه دولت نیز میباشد توجه کند و این را در اختیار صادر کننده ها قرار دهد.چرا که ما حمایت از طرف دولت از نظر جایزه صادرات را نمی بینیم در صورتی که دولت باید حمایت کند.

,

بنا مولایی در پایان گفت:دولت روابط سیاسی و دیپلماسی را برای تولیدکننده تسهیل می کند که جای تقدیر دارد اما باید زیرساخت های صادرات مثل حمل ونقل نیز مهیا شود و همچنین به مشکل نقدینگی کارخانجات تولیدی و صنعتی نیز توجه شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه