اخبار داغ

امام جمعه موقت گناوه؛

دختران امروز باید گوهر نفیس وجودشان را با حجاب محافظت کنند/ بانوان مسلمان به دنبال رضایت امام زمانشان باشند

دختران امروز باید گوهر نفیس وجودشان را با حجاب محافظت کنند/ بانوان مسلمان به دنبال رضایت امام زمانشان باشند
امام جمعه موقت گناوه گفت: توجه به عفاف و حیاء و پاکدامنی که او در نهایت پاکدامنی بود و به گونه ای که امام رضا علیه السلام از این بانوی بزرگوار به عنوان " معصومه " یاد می کند؛ دختر امروز ما باید بیاموزد که گوهر نفیس وجودش را به خوبی محافظت نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مصطفی آشناگر امام جمعه موقت گناوه در گفتگو با "سپاس" ضمن تبریک میلاد کریمه اهل بیت، گفت: اگر کسی کمی به تاریخ توجهی کند و جایگاه دختران و زنان را در تاریخ بشر مورد کاوش قرار دهد و منصفانه قضاوت کند، به این نتیجه می رسد که هیچ مکتبی مانند مکتب پیامبر اکرم و اهل بیت علیهم السلام به ارزش و جایگاه حقیقی دختران و زنان توجه نکرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, سپاس,

وی اظهار کرد: در زمانه ای که دختر دار شدن، ننگ بی پایان تلقی می شد و حتی حاضر می شدند دختران زیبا روی خود را زنده در خاک دفن کنند، پیامبر اکرم از آنان دفاع  می کرد و  در مورد آنها به مردم روزگار جاهلیت می فرمود: "دختران چه خوبند، مهربان و نرمخو، مددکار و آماده به کار، انیس انسان، بابرکت، و علاقه مند به پاکیزگى." و بهشت را در مقابل سرپرستی سه دختر قرار داد و فرمود: "هر کس سه دختر یا سه خواهر را سرپرستى کند بهشت بر او واجب است.

,

امام جمعه موقت گناوه افزود: با افتخار امام صادق علیه السلام، پیامبر را " ابا بنات " یعنی پدر دختران می نامد؛  امیر مؤمنان  که تربیت یافته مکتب رسول خداست هم دختران و زنان را به مانند ریحانه، گل زیبا و خوش عطر و بو معرفی می کند.

,


 آشناگر عنوان کرد: از زنان نمونه در این مکتب، که مورد توجه امام معصوم و اولیاء الهی بوده است، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است که در نهایت عفت و پاکی قرار دارد؛ دختران امروز جامعه ما می توانند با مطالعه زندگی این بانوی بزرگ، ایشان را الگوی خوبی برای خود قرار دهند.

,
,


وی با اشاره به اینکه ویژگی های ممتاز این بانوی کرامت، توجه به علم و دانش و معارف الهی است، مطرح کرد: توجه به علم و دانش و معارف الهی به گونه ای که طبق نقل تاریخ، ایشان پاسخگوی سؤالات جمعی از شیعیان بوده است و از ایشان به عنوان یکی از راویان حدیث نام می برند؛ دختر امروز ما باید در نهایت آگاهی و معرفت نسبت به دین و مذهبش باشد.

,
,


امام جمعه موقت گناوه با بیان اینکه  توجه به عبادت و راز و نیاز به خدای متعال را یکی دیگر از ویژگی های حضرت معصومه بود، ابراز کرد:  توجه به عبادت و راز و نیاز با خدای متعال که رمز سعادت دنیا و آخرت است، حضرت معصومه در مدت 17 روزی که در قم بودند به عبادت مشغول بودند و محل عبادت ایشان اکنون به عنوان " بیت النور " در قم، مورد زیارت دوستانش است،؛ دختر امروز ما باید اهل نماز و سجده و دعا و بندگی به پیشگاه خدای مهربان باشد.

,
,


 آشناگر ضمن اشاره به عفاف و حیا و پاکدامنی حضرت معصومه، بیان کرد: توجه به عفاف و حیاء و پاکدامنی که او در نهایت پاکدامنی بود و به گونه ای که امام رضا علیه السلام از این بانوی بزرگوار به عنوان " معصومه " یاد می کند؛ دختر امروز ما باید بیاموزد که گوهر نفیس وجودش را به خوبی محافظت نماید.

,
,

وی عنوان کرد:  مهربانی و توجه به مشکلات دیگران که در این باره، حضرت معصومه را به عنوان " کریمه اهل بیت " می شناسیم و امروزه هم شاهد مهربانی ها و کرامت های او هستیم؛ دختر امروز ما باید در محیط خانواده و معاشرت با دیگران، اهل مهر و محبت و دلسوزی نسبت به آنها باشد.

,

امام جمعه موقت گناوه اظهار کرد:  توجه به امام عصر و حجت خدا، که در تاریخ خوانده ایم این بانوی کرامت، با همه مشقت ها و سختی هایی که بود به دنبال امام زمان خودش، امام رضا علیه السلام حرکت می کند و حتی جان عزیزش را هم نه برای دیدار برادر بلکه برای دیدار امام زمانش فدا می کند؛ دختر امروز سرزمینم باید به دنبال امام زمانش باشد و تمام توانش را به کار بندد تا موجب رضایت حضرتش قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه