اخبار داغ

واکنش رئیس شورای شهر یاسوج به نقد عملکرد شورا و شهرداری؛

نقد عملکرد شورا و شهرداری یاسوج باید منصفانه باشد/ نقد برمحور مسائل شخصی آفت است

نقد عملکرد شورا و شهرداری یاسوج باید منصفانه باشد/  نقد برمحور مسائل شخصی آفت است
رییس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: نقد عملکرد چهارساله شورای و شهرداری یاسوج اگر منصفانه ای صورت گیرد، اثرگذار خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ سید هدایت اکبری روز دوشنبه درجمع شماری از شهروندان افزود: بیشتر نقدهایی که امروز در فضای رسانه ای مطرح می شود، بر محور مسائل شخصی است و افراد فقط در انتقادهای خود مد یران حوزه  شهری را هدف قرار می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی بیان کرد: معتقدیم حوزه شهری عاری از خطا و اشتباه نیست و مشکلاتی در این حوزه  وجود دارد و باید درصدد اصلاح امور برآمده و تلاش شود نواقص را برطرف کنند و هیچ کاری بدون نقص نبوده و املای نانوشته غلط ندارد.

,

اکبری اظهار کرد: اما سیاه نمایی بیش از حد و هم خارج از انصاف است و بی تردید نقش حوزه شهری در ارتقاء شاخص های شهری در چهارسال اخیر را نمی توان انکار کرد و هجمه هایی که از هر طرف به شورا وشهرداری وارد می شود دلیلی بر موفقیت حوزه شهری است .

,

وی بیان کرد: اینکه حوزه شهری در بعد سیما و منظر شهری  دچار مشکل است، دلیل نمی شود که چشممان را بر روی موفقیت های هم ببندیم.

,

رییس شورای اسلامی شهر یاسوج گفت:  نقد عملکرد "مسوولان " مفید است اما نقد ها باید دارای معیار و ملاک بوده و نشا نگرها در آن درست و سالم باشد، در غیر این صورت نقد مثمر ثمر نخواهد بود.

,

وی افزود: درخصوص واگذاری برخی فعالیت  ها به بخش خصوصی و یا خرید اقلامی به جای انتقاد ، بهتر است نقدها درچارچوب قانونی بودن مولفه ها دنبال شود .

,

اکبری اظهارداشت: در انتخابات شوراها گروه های مختلف سیاسی و اشخاص حقیقی حرف های زیادی به شورا و شهرداری  زدند اما هرگز مستندات و داده های خود را به شورا ندادند تا در مقابل پاسخ خود را دریافت کنند و این گونه نقد کردن هیچ اثری ندارد.

,

وی افزود: اگر ابزار نقد و انتقاد ما با معیارهای صحیح و نشانگرهای درست باشد، قبل از اینکه افراد و مسوولان را مورد هجمه و تهمت و افترا قرار دهیم، عملکرد آنها را نقد کنیم قطعا مورد پذیرش قرار گرفته و باعث پیشرفت و آبادانی شهر می شود.

,

اکبری بیان کرد: طبیعی است که در نقد وقتی فرد مسوول را هدف قرار داده و به وی توهین می کنیم، فرد مقاومت کرده و در نتیجه عمل اشتباه همچنان تکرار می شود و جامعه هم منتفع نمی گردد.

,

رییس شورای اسلامی شهر یاسوج بیان کرد: هدف شورا و شهرداری خدمت رسانی مطلوب به جامعه شهری است و از دیدگاه قانون اساسی شورا  وسیله ای برای هدایت جامعه است که آنرا در مسیر تعالی قرار می دهد نه اینکه مسوولان از منصب خود سوء استفاده شخصی داشته باشند.

,

وی اظهار کرد: بر این اساس شورا و شهرداری  هر یک حقوقی دارند، هم شورا باید وظایف خود را به خوبی انجام دهد و هم شهرداری  تکالیفی دارند؛ که  تامین رفاه شهری ، ارتقاء شاخص های شهری، تامین امکانات شهری و غیره از تکالیف شهرداری است .

,
اکبری افزود: در مقابل، نقد سازنده از حقوق شهروندان است، اما در مقابل، انجام تعهدات عمومی از سوی شهروندان تکلیف آنهاست و امیدواریم که شهروندان به این تکالیف عمل کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه