اخبار داغ

توسط مسئولان کشوری و استانی انجام خواهد شد؛

افتتاح رسمی فاز دو خط یک مترو طی دو هفته آینده

افتتاح رسمی فاز دو خط یک مترو طی دو هفته آینده
شهردار شیراز گفت: خط یک قطار شهری تکمیل است، اما به دلیل درخواست استاندار جهت افتتاح رسمی این پروژه با حضور وزیر کشور، فعلا تا دو هفته آینده از این فاز بهره برداری نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، ظهر امروز شهردار شیراز و اصحاب رسانه از فاز دوم متروی شیراز بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

شهردار شیراز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط یک قطار شهری تکمیل است، از افتتاح رسمی فاز دو خط یک مترو طی دو هفته آینده توسط مسئولان کشوری و استانی خبر داد و گفت: فاز دوم این خط نیز آماده بهره برداری است اما به دلیل درخواست استاندار جهت افتتاح رسمی این پروژه با حضور وزیر کشور، فعلا تا دو هفته آینده از این فاز بهره برداری نمی شود.

علیرضا پاک فطرت در ادامه با تاکید بر اینکه بهره برداری این پروژه در دولت یازدهم و در زمان وزیر کنونی باید انجام شود، اظهار داشت: ما کارمان را کرده ایم و الان نوبت دولت است که واگن تهیه کند؛ البته ما برای تهیه واگن هم پیگیری کرده ایم ولی این موضوع بر عهده شهرداری نیست.
,
,
,
,


وی سرعت خدمات رسانی به مردم را منوط به افزایش واگن دانست و تصریح کرد: شهرداری بر خلاف اینکه وظیفه ای برای تهیه واگن نداشته، 4 رم برابر با 20 واگن قطار خریده است که این رم ها به زودی وارد و بکارگیری می شوند.

شهردار شیراز ایستگاه های قطار شهری شیراز را یکی از زیباترین و تجملاتی ترین ایستگاه های قطار شهری در سطح جهان عنوان کرد و گفت: ما علاوه بر آسایش و راحتی مردم به جلوه ظاهری محیط ایستگاه ها نیز توجه کرده ایم.

پاک فطرت ضمن تقدیر از فعالیت مدیرعامل قطار شهری شیراز، بیان کرد: با تلاش های مهندس حاجی زمانی پیشرفت مترو در مدت زمان کوتاهی به دو برابر رسیده و تاکنون خط یک بطول 10.5 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان آماده شده است.


دولت از سال ۹۰ تاکنون به اندازه کافی به تعهدات خود در پروژه قطاری شهری شیراز عمل نکرده است

وی افزود: تاکنون بالای 90 درصد بقیه ایستگاه ها ساخته شده اند؛ ایستگاه های ولیعصر، فضیلت، شهید دوران و شهید دستغیب به مرور زمان و نهایتا تا انتهای سال جاری مسافرگیری خواهند کرد.

شهردار کلان شهر شیراز گفت: در خط یک در حال ساخت 8 ایستگاه هستیم که در برخی مکان ها ساخت و ساز را برای سهولت رفت و آمد مردم به زیر زمین منتقل کرده ایم.

پاک فطرت از مسافرگیری ایستگاه امام حسین(ع) در آبانماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: روزانه در ایستگاه زندیه حدود 25 هزار مسافر جابجا می شوند.

وی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص میزان کمک دولت به قطار شهری شیراز، تصریح کرد: در سالهای قبل از 1390 دولت بیشتر از شهرداری به تعهدات خود عمل کرد اما بعد از سال 1390 تاکنون شهرداری بیشتر از دولت به تعهدات خود عمل کرده است.

این مدیر شهری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از درگیر شدن برخی از مسئولان با سیاست، اظهار داشت: اگر کارمندان و مسئولانی که در حوزه سیاسی شاغل نیستند در مسائل غیرتبط درگیر شوند پس چه کسی می خواهد کار کند و به مردم خدمت رسانی کند؟!

پاک فطرت در انتها از آمادگی مهندس ها و تکنسین ها در شهرداری شیراز، جهت شرکت در مناقصات ملی و خارجی خبر داد و گفت: از سالهای پیش تاکنون از لحاظ مهندسی به خودکفایی رسیده ایم و از اعتماد به نفس خوبی در این زمینه برخورداریم.

,
,
,
,
,
,
,
,
, دولت از سال ۹۰ تاکنون به اندازه کافی به تعهدات خود در پروژه قطاری شهری شیراز عمل نکرده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه