اخبار داغ

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان:

پرداخت شهریه در مدارس دولتی تخلف محسوب می شود/اختیاری بودن پرداخت هزینه های جانبی در مدارس دولتی

پرداخت شهریه در مدارس دولتی تخلف محسوب می شود/اختیاری بودن پرداخت هزینه های جانبی در مدارس دولتی
مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در مدارس دولتی چیزی به عنوان شهریه نداریم پرداخت این هزینه ها برای ارتقاع سطح کیفی و آموزشی مدارس تحت عنوان مشارکت های مردمی است و اختیاری هم می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ این روزها والدین درگیر ثبت نام فرزندان خود در مدارس هستند و بخشی از این دغدغه هزینه های مالی ثبت نام فرزندانشان است که به بهانه های مختلف از آن ها دریافت می شود و گویا این بهانه ها پایانی ندارد و کمتر می توان مدرسه ای را یافت که بدون دریافت وجه از والدین دانش آموزان را ثبت نام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛,

سلاجقه مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در ارتباط با شهریه مدارس بیان کرد: جدای از مدارس غیر دولتی که شهریه مصوب دارند مدارس دولتی دیگری نیز هستند که به نمونه دولتی، استعداد درخشان،  هیئت امنایی و... شهرت دارند  و ما در مدارس دولتی چیزی به عنوان شهریه نداریم پرداخت این هزینه ها برای ارتقاع سطح کیفی و آموزشی مدارس تحت عنوان مشارکت های مردمی، کمک های والدین صورت می گیرد و اختیاری هم می باشد.

,

وی اظهار داشت: مدارس هیئت امنایی توسط خود هیئت امنا مدارس اداره می شوند و بخشی از منابع مالی این مدارس از ارائه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه، هدایا و کمک های مردمی داوطلبانه و همچنین از طریق اعتبارات دولت که در قالب بخشی از سرانه هزینه تمام شده با توجه به مقررات آموزش و پرورش و در قالب قرارداد فیمابین تامین می شود.

,

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: مبالغ دریافتی در مدارس هیئت امنایی هم قاعده‌ای دارد و انجمن اولیا و مربیان یک مدرسه پیشنهاد می‌دهند و شورای تصویب آموزش و پرورش رقمی را به عنوان شهریه تصویب می‌کنند که امسال مدیر کل آموزش و پرورش مصوب کردند هیچ افزایشی نسبت به سال گذشته نداشته باشند.

,

وی تصریح کرد: شاید فقط در استان کرمان این افزایش قیمت صورت گرفته باشد اما طبق مصوبه ابلاغ شده هیچ افزایشی در شهریه مدارس هیئت امنایی نباید صورت می گرفته. در واقع در همه مدارس همان مبالغ اندکی که سال های قبل مصوب بوده باید دریافت می شده.

,

سلاجقه اظهار داشت: در مدارس عادی و دولتی چیزی تحت عنوان افزایش شهریه نداریم اگر هم کمکی کردند والدین تحت عنوان پول بیمه و کتاب و این عادی و اجباری است باید بپردازند.

,

وی در خصوص شهریه مدارس غیردولتی افزود: نرخ مدارس غیر انتفاعی هم سقف دارد از مبلغ مشخص شده هیچ مدرسه ای نباید بیشتر دریافت کند، مدارس غیر دولتی هم زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش هستند منتهی آنها طبق قانون شهریه مصوبی دارند و اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و اداره مشارکت و مدارس غیر دولتی استان بر عملکرد آنها نظارت دارد.

,

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در پایان با تأکید بر تخلف محسوب شدن افزایش شهریه در مدارس دولتی خاطر نشان کرد: اگر اجبار به پرداخت شهریه در مدارس عادی و دولتی صورت بگیرد تخلف محسوب می شود و از طریق مراجع ذی صلاح در آموزش و پرورش از جمله اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و ستاد ثبت نام ادارات آموزش و پرورش سراسر استان قابل پیگیری است.

,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه