اخبار داغ

معاون استاندار فارس:

مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت است/ کشور نیاز به افزایش موالید دارد

مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت است/ کشور نیاز به افزایش موالید دارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: کشور ایران دارای منابع طبیعی بسیاری است که مشکلات اقتصادی به وجود آمده مربوط به نحوه مدیریت منابع است و روش مدیریتی باید اصلاح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، هادی پژوهش در همایش بزرگداشت روز ملی جمعیت با اشاره به اینکه در کشور آلمان به دلیل کاهش جمعیتی از مهاجران سوری و افغانستانی پذیرش می‌کنند، ادامه داد: موقعیت ایران در غرب آسیا حساس است که اگر بخواهیم با نگاه امنیتی ببینیم، کشور ما نیاز به افزایش موالید دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

 

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تأکید بر لزوم رفع موانع افزایش جمعیت افزود: درجهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم نیاز به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور داریم، از طرفی از منابع داخلی نیز باید درست بهره‌برداری کنیم.

,

پژوهش مسائل اقتصادی و دغدغه تأمین معیشت خانواده را یکی از عوامل مؤثر بر کاهش موالید ارزیابی و اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق نیز باید برطرف شود تا خانواده‌ها حفظ‌شده و موالید افزایش پیدا کند.

,

این مقام مسئول با تصریح اینکه اگر در مسئله اعتیاد اگر مدیریت صحیحی نداشته باشیم، در آینده نزدیک دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد، گفت: عمده آسیب‌های فعلی اعتیاد در جامعه، مصرف مواد مخدر صنعتی است که زیر راه‌پله‌ها و به‌صورت‌های مختلف تولید و توزیع می‌شود.

,

پژوهش خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهایی که از سوی مسئولان ارائه می‌شود، آیا واقعاً کاهش طلاق در استان فارس نتیجه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های آنان بوده یا نتیجه تغییر نوسانات است.

,

بنابراین گزارش همایش بزرگداشت روز ملی جمعیت با همکاری اداره کل ثبت‌احوال فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مرکز بهداشت شهرستان شیراز برگزار شد. در این همایش برخی از اساتید علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی دانشگاه شیراز بر همه‌جانبه دیدن مسئله جمعیت و نه‌تنها تأکید برافزایش میزان موالید، توجه به تعداد و ترکیب جمعیتی به همراه توزیع جمعیت، عوامل مرگ میر و کاهش آن و وضعیت اشتغال و معیشت در خانواده‌ها تأکید کردند.

,

توجه به حقوق زنان، حقوق کودکان و اجرای صحیح برنامه‌های حمایتی در دوران بارداری و پس از زایمان و همچنین حفظ امنیت شغلی زنان از دیگر موارد مورد تأکید اساتید حاضر در همایش بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه