اخبار داغ

قیمت پیاز اشک مردم کهگیلویه و بویراحمد را درآورد/ رئیس جهاد کشاورزی استان: پیاز جزو محصولات استراتژیک نیست

قیمت پیاز اشک مردم کهگیلویه و بویراحمد را درآورد/ رئیس جهاد کشاورزی استان: پیاز جزو محصولات استراتژیک نیست
هر کیلو پیاز در بازار کهگیلویه وبویراحمد هم اکنون حدود ۴۵۰۰ تومان به فروش می رسد و طبق بررسی های انجام شده توسط این پایگاه خبری در برخی شهرستان های این استان به کلی پیاز در بازار وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری در رابطه با قیمت پیاز و نبود ان در برخی شهرهای استان گفت:پیاز جزو محصولات استراتژیک نیست و برنامه خاصی برای کشت پیاز نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

جعفر گوهرگانی اظهار کرد: قیمت پیاز را براساس کشش بازار مشخص می کنند و در برنامه تنظیم بازار استان قیمت گذاری پیاز نیست.

,

وی افزود: پیاز زمانی در استان ما تولید می شود که قیمت آن پایین است و به نفع کشاورزان نیست که تولید داشته باشند و دلیل آن این است که پایانه محصولات کشاورزی در استان نداریم و اگر پایانه فصلی محصولات کشاورزی داشته باشیم ذخیره سازی به تناسب سرانه مصرف استان صورت می گیرد .

,

گوهرگانی گفت: وظیفه مسئولان اصناف، شهرداری، صنعت و معدن ، جهاد کشاورزی است که میدان میوه و تره بار در استان راه اندازی و محصولات مورد نیاز مردم را تامین کنند.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: جهاد کشاورزی برنامه ای را در دستور کار دارد که با دعوت از مسئولان مرتبط راه اندازی پایانه دام و تمام محصولات کشاورزی تحت یک مدیریت واحد در کهگیلویه و بویراحمد تصویب و راه اندازی شود و این موضوع باید به صورت محلی برطرف و یک پایانه محصولات کشاورزی ایجاد کنیم.

,

وی عنوان کرد: متولی تامین محصولات کشاورزی وظیفه جهاد کشاورزی است و چنانچه افرادی که سرمایه گذاری می کنند بخواهند در زمینه محصولات مورد نیاز اقدامی انجام دهند باید کشت محصول مورد نظر را به کشاورز اعلام کنند تا تولید شود و نماینده مصرف کنندگان یا اصناف یا صنعت و معدن این افراد را معرفی می کنند.

,

گوهرگانی گفت: در شهرستان لنده و سایر شهرستان های استان اگر کمبودی در زمینه پیاز وجود دارد باید از سوی مسئولان مربوطه هر شهرستان اعلام نیاز کنند تا از سایر شهرستان ها و استانهای همجوار که ذخیره سازی دارند این محصول را وارد کنیم.

,

هر کیلو پیاز در بازار کهگیلویه وبویراحمد هم اکنون حدود 4500 تومان به فروش می رسد و طبق بررسی های انجام شده توسط این پایگاه خبری در برخی شهرستان های این استان به کلی پیاز در بازار وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه