اخبار داغ

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:

خرید ۳۷ هزار تن گندم از کشاورزان در میاندوآب

خرید ۳۷ هزار تن گندم از کشاورزان در میاندوآب
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: تاکنون ۳۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاوران منطقه میاندوآب در این شهرستان خریداری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی دیانتی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان میاندوآب، گفت: پیش بینی می کنیم که امسال با توجه به وضعیت بارش، کاهش ۱۵ الی ۲۰ درصدی  را در بخش تولید گندم در شهرستان شاهد باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ما امسال ۷۵ هزار تن گندم از اراضی کشاورزی در میاندوآب برداشت می شود، افزود: گندم مازاد بر مصرف کشاورزان با تمهیدات اندیشیده شده در هفت مرکز خرید ادارات تعاون روستایی و غله خریداری و ذخیره می شود.

,

وی گفت: در سال زراعی امسال، ۱۶ هزار و ۵۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در سطح شهرستان زیر کشت گندم به صورت آبی و ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز زیر کشت گندم به صورت دیم رفته است.

,

دیانتی تصریح کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش میزان بارندگی ها بوده ایم و به همین دلیل پیش بینی ما کاهش ۱۰تا ۱۵ هزار تنی خرید گندم در شهرستان است.

,

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با ابراز رضایت از کیفیت گندم خریداری شده از کشاورزان، اظهار کرد: اقداماتی که توسط کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت مشاوره قبل از فصل کشت، داشت و برداشت و مبارزه با آفت ها انجام گرفته است، در افزایش کیفیت گندم تولیدی نقش مهم و موثری داشته است.

,

وی هم چنین با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۸۲ هزار تن گندم از کشاورزان در میاندوآب خریداری شد، گفت: شهرستان میاندوآب یکی از قطب های اصلی کشاورزی در منطقه بوده و اقتصاد نیمی از مردم میاندوآب، وابسته به کشاورزی است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه