اخبار داغ

روستائیان لنده ای عنوان کردند:

روستاهایی که بعد از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب آسفالت نشده اند+تصاویر

روستاهایی که بعد از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب آسفالت نشده اند+تصاویر
یکی از مهمترین عوامل توسعه و پیشرفت در هر شهر و دیاری وجود راه های ارتباطی مناسب و دسترسی آسان به نقاط مختلف هر شهرستان است اما در شهرستان لنده راه های روستایی وجود دارد که حتی الاغ ها به سختی از انها عبور می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از  خبرلنده،  امروزه باید اذعان کرد که محورهای ارتباطی از کلیدی ترین زیرساخت هایی اساسی در هر شهر و دیار هستند که علاوه بر فراهم آوردن انواع امکانات و دسترسی ها موجب رفاه بیشتر مردم و به تبع آن توسعه و پیشرفت در جوامع اجتماعی مختلف می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خبرلنده،,

همه ما به خوبی می دانیم که بحث راه ها و جاده های مواصلاتی اعم از روستایی ، شهری و بین شهری یکی از ضروریات اساسی برای شهرستانی محروم و عقب مانده در حوزه راه و شهرسازی است اما متاسفانه همانطور در تصویری زیر می بینید در این شهرستا جاده های روستایی وجود دارد که حتی الاغ ها به سختی از آنها عبور می کنند.

,

, ,

شهرستان لنده در فاصله 208کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است که از سال 1305دارای بخشداری بوده است ولی به دلیل کم توجهی مدیران گذشته و عدم توجه کافی به چشم انداز توسعه راه های مواصلاتی متاسفانه همچنان سنگ بی مهری را برگرده خویش حس می کند و پای لنگان عدم توسعه در حوزه راه های روستایی را بر جاده های خاکی و سخت گذر می کشد و فریاد مردم روستاها را به دنبال دارد.

,

, ,

راه های شهرستان لنده در دو بخش راه های بین شهری و راه های روستایی تقسیم می شوند که متاسفانه در هیچ کدام از این دو بخش اوضاع به نحوه مطلوب و مورد رضایت عامه مردم نیست چرا که در بخش راه های روستایی علاوه بر نبود زیرساخت ها و جاده های مناسب در برخی از مناطق حتی دسترسی مناسب به سکونت گاه های مردم هم وجود ندارد.

,

, ,

در حوزه راه های بین شهری که یکی از مهمترین دغدغه های مردمی جهت برون رفت از عقب ماندگی و عدم توسعه می باشد خواسته های فراوانی برای مردم شهرستان لنده وجود داشته که در سال های گذشته تلاش های صورت گرفته است که با روند کنونی شاید 10 تا 20سال آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از محور لنده به تراب ودهدشت و لنده به تشان باشیم که در صورت تکمیل آن ها شاهد تغییرات گسترده و توسعه سریع شهرستان لنده خواهد شد.

,

, ,

متاسفانه وضعیت راه های روستایی دو بخش مرکزی و موگرمون به جز چند روستای انگشت شمار وگرنه از لحاظ جاده ای چندان وضعیت مناسبی ندارند و در این سال ها فقط عملیات راهدای و بازگشایی بر روی بیشتر آنان صورت گرفته است که در فصل زمستان نیز شاهد انسداد بیشتر آنان و مراجعه گسترده مردم به بخشداری ها، فرمانداری و اداره راه و شهرسازی می باشیم که نشان از وضعیت اسف بار بیشتر جاده های روستایی است.

,

, ,

شاید در پس توی هیاهوی سیاسی و شاخ و شونه کشیدن وزیرراه و شهرسازی برای خبرنگاران هنوز جاده هایی هستند که در این سالها به دلیل بی تدبیری و سهل انگاری برخی مسئولان جز آه و نفرین مردم هیچ عایدی برای آنان بر جای نگذاشته است.

,

, ,

متاسفانه در این سال ها و چه در گذشته به بحث جاده های روستایی توجه چندانی نشده است و همین مسئله باعث مهاجرت بی رویه روستانشینان به سمت شهرک های الحاقی به شهر لنده شده است که بازهم مشکلات حوزه شهری را دو چندان کرده است.

,

, ,

تنها جاده ارتباطی روستای عروه سال های گذشته با اعتبارات ناچیزی که داشت بخشی از جاده که در مسیری کوهستانی و سخت گذر می باشد بازگشایی شد ولی حجم پروژه به اندازی است که با اعتبارات خرد و ناچیز به صورت اصولی و کاربردی کار نشده است.

,

بیشترین گلایه مردم روستای عروه از وضعیت اسف بار این جاده است و تنها وسیله حمل و نقل این روستا خودروی باری سایپای است که با هربار رفتن به این روستا می بایست سری به تعمیرگاه مکانیکی و لاستیک فروشی های در شهر بزند چرا که جاده جاده نیست.

,

, ,

جاده روستاهای دوک و کتج در سال های گذشته چندین بار زیر سازی شده ولی متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار بعد از هربار عملیات زیر سازی به حال خود رها شده و امروز نیز هم زیر سازی های گذشته از بین رفته و هم آن همه هزینه ای که در طی سال های گذشته در این دو محور هزینه کرده بودند.

,

, ,

  وضعیت بیشتر جاده های روستای بخش مرکزی به خصوص چلی، لارب، چندارقوی، دوک، صفی خانی، کوه اسفید، دم تنگ چاهن، پاتاوه و سایر روستاها متاسفانه وضعیتی بغرنج دارند و در فصل زمستان بیشتر این راه ها تا سه الی چهار روز به طور کامل قطع می باشند.

,

محمد حسین نصیری راد، سرپرست معاونت راهداری استان کهگیلویه وبویراحمد در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لنده ضمن گلایه از کمبود اعتبارات واظهارنگرانی از این مسئله گفت: ما با سیاه کردن روکش جاده لنده به سوق روی مسئولان را در پیشگاه مردم سفید کردیم.

,

وی افزود: بیش از 20میلیارد ریال جهت اجرای عملیات روکش آسفالت جاده لنده به سوق هزینه و به طور 100درصد انجام شده است.

,

سرپرست معاونت راهداری استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: هزینه نگهداری و سایر ملزومات دستگاه های راهداری به خصوص لودر اداره راه شهرستان لنده بیش از 400میلیون ریال در هر ماه است.

,

وی تاکیدکرد: نگرانی مردم در خصوص وضعیت راه های روستایی کاملاً درست و به حق است ولی با این وضع اعتبارات ما در مقابل مردم و وعده های که به آنان داده ایم حقیقتاً نگرانیم.

,

نصیری راد اظهارکرد: بیشتر جاده های ما نیازمند تحکیم و مقاوم سازی پل ها و دیوارچینی زیر جاده می باشند که با این وضع کار راهداری با مشکلاتی اساسی به دلیل کمبود اعتبارات رو برو خواهیم شد.

,

سرپرست معاونت راهداری استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: پل جاده روستای چهار راه آل طیب و سایر روستاها وضعیت نگران کننده ای دارند و با اولین بارندگی نمی توان وضعیت این پل و جاده را پیش بینی کرد.

,

, ,

به هرحال وضعیت بغرنج جاده های روستایی شهرستان لنده به گونه ای است که حتی داد خود متولیان راه ها را نیز درآورده است که امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی هرچه سریعتر و تا قبل از شروع فصل بارندگی به فکر راه های روستایی باشند که غبار محرومیت آنان ناشی از نبود راه مناسب برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی وسایر نیازمندی های آنان است.

,

شهرستان لنده دارای 22هزار نفر جمعیت و بیش از81 روستا و در فاصله 208کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه