اخبار داغ

ادامه برخوردهای حاشیه‌ساز قاضی‌زاده؛

وزیر پورشه‌سوار رسانه‌ها را لوله کرد

وزیر پورشه‌سوار رسانه‌ها را لوله کرد
وزیر بهداشت در برنامه اخیر «نگاه یک» از تعطیل شدن آیتم «حاشیه‌های پزشکی» بخش خبری20:30 تشکر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر پر سروصدای بهداشت دولت تدبیر و امید از همان ابتدای شروع به کارش یکی از اعضای رسانه‌ای کابینه شناخته شد. وی در سه سال ابتدایی کار دولت فعلی، بین رسانه‌های مختلف چپ و راست به عنوان یکی از وزرای پرکار و متعهد شناخته شده بود و حتی منتقدان دولت از عملکرد او تعریف و تمجید می‌کردند. میزان حضور رسانه‌ای قاضی‌زاده در مقطعی آن قدر زیاد شد که برخی احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری96 را مطرح می‌کردند؛ اما حضور، عملکرد و تعامل قاضی‌زاده با رسانه‌ها و منتقدان خود در سال آخر دولت یازدهم کاملاً روند دیگری پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

چالش با سریال درحاشیه
مهران مدیری که در آثارش دغدغه‌های اجتماعی روز جامعه را پیگیری می‌کند، پس از چند سال غیبت در تلویزیون، این بار با مجموعه «درحاشیه» مهمان خانه‌های مردم شد. موضوع و بستر اصلی این سریال مسائل مربوط به پزشکی و ناهنجاری‌های آن بود. همین مسأله، غیر مستقیم باعث اعتراض برخی از پزشکان و همچنین بیان برخی جملات انتقادی وزیر بهداشت از این مجموعه شد.

, چالش با سریال درحاشیه, چالش با سریال درحاشیه,
,


سیدحسن هاشمی در مورد سریال طنز «در حاشیه»با بیان اینکه عرصه هنر وسیع است، به ایسنا گفت: طبیعت طنز با اغراق همراه است و نمی‌توان انتظار داشت بدون پرداختن به سوژه خاص، هنر طنز را تقویت کرد. البته سازمان صدا و سیما باید مراقبت بیشتری در این‌باره داشته باشد.
 وی افزود: چند قسمت از این سریال را قبل از پخش دیده‌ام و صحبت‌هایی را نیز انجام دادم که کسی به این صحبت‌ها توجه نکرد.

,
,
,


هرچند که مدیران تلویزیون ناتمام ماندن فصل نخست درحاشیه را رد کردند ولی برخی اخبار غیررسمی و همچنین عدم نقش آفرینی برخی از بازیگرانی که نامشان در تیتراژ بود ولی هیچ‌گاه به داستان اضافه نشدند، این گمانه زنی را تقویت کرد که احتمالاً این سریال با برخی فشارهای منتقدان زودتر از موعد مقرر تمام شده است.

,
,

بگیر و ببند به‌خاطر چند کلیپ
سال گذشته مؤسسه فرهنگی «آرمان مدیا» به تهیه و انتشار کلیپی اقدام کرد که سوژه اصلی آن بخش سلامت بود. پیرو همین اتفاق، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی با انتقاد شدید از این کلیپ به شکایت قضایی از این مؤسسه مبادرت کردند.

, بگیر و ببند به‌خاطر چند کلیپ, بگیر و ببند به‌خاطر چند کلیپ,
,


مشاور وزیر بهداشت به خبرگزاری صداوسیما گفت: معتقدیم دفاع از حقوق جامعه پزشکی و اعتراض به توهین و افترا به پزشکان، علاوه بر وزارت بهداشت در حوزه وظایف سازمان‌های صنفی و انجمن‌های پزشکی هم قرار دارد و جای تعجب است که این تشکل‌ها در برابر چنین رفتارهای شنیعی سکوت را بر اعتراض ترجیح می‌دهند و عجیب‌تر آن که انگشت اتهام خود را به سوی وزارت بهداشت می‌گیرند.پیرو این اتفاق دفتر این مؤسسه پلمب و مسوولان آن به دادگاه فراخوانده شدند و به‌رغم چندبار عذرخواهی بازهم کانال تلگرامی این مؤسسه مسدود شد. هفته گذشته هم دادگاه این گروه مستندساز برگزار شد. هنوز رأی صادر نشده است.

,
,

هر چرتی را نپرس خبرنگار!
خرداد ماه سال جاری در حاشیه یکی از جلسات هیأت دولت، یکی دیگر از برخوردهای عجیب و توهین آمیز وزیر عصبانی بهداشت با اهالی رسانه صورت گرفت.پس از اقدام وزیر راه و برخورد عجیب وی با یک خبرنگار زن، این بار آقای قاضی‌زاده بود که در برخورد با سؤال یک خبرنگار از کوره در رفت و رفتار ناشایستی از خود نشان داد.

, هر چرتی را نپرس خبرنگار!, هر چرتی را نپرس خبرنگار!,
,


خبرنگار روزنامه قدس از وزیر بهداشت در خصوص افتتاح بیمارستان امام رضا 2 و حساب ملی سلامت سؤالی مطرح کرد که این سؤال با واکنش عجیب وزیر مواجه شد. قاضی زاده خطاب به خبرنگار روزنامه قدس می‌گوید: روزنامه قدس یک روزنامه سیاسی شده، از پول امام رضا خرج می‌کند و سیاست‌هایش علیه امام رضاست.

,
,


آرش خلیل‌خانه، خبرنگار روزنامه قدس در خصوص برخورد وزیر با وی می‌گوید: پس از اینکه دستگاه ضبط صدا را قطع کردم، خطاب به وزیر گفتم که ما هم یک رسانه‌ایم و بخش‌های مختلف داریم و سؤالمان را می‌پرسیم؛ اما وزیر در ادامه گفت: شما مگر مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه‌کار کند.

,
,

خبر20:30 هم لوله شد!
خبر20:30 دارای آیتم‌های مختلفی است که یکی از آن‌ها، بخش چالشی «حاشیه‌های پزشکی» است که با تمی انتقادی به آسیب شناسی بخش سلامت کشور می‌پردازد. این بخش در طول زمان پخش خود به تعداد زیادی از شکایات مردمی دراین زمینه پرداخته و اقدامات قابل توجهی را انجام داده بود. همین رویه بدون تعارف و انتقادی ظاهراً به مزاج آقای وزیر کم تحمل خوش نیامده و فشارهایی را به تلویزیون برای تعطیل شدن این بخش وارد کرده است.

, خبر20:30 هم لوله شد!, خبر20:30 هم لوله شد!,
,


قاضی‌زاده در برنامه اخیر نگاه یک که با موضوع عملکرد وزارت بهداشت به روی آنتن رفته بود، حاضر شد و در بخشی از صحبت‌هایش از مدیران تلویزیون بابت تعطیل کردن بخش حاشیه‌های پزشکی از خبر20:30 تشکر کرد! این اتفاق از معدود دفعاتی بود که یک مدیر جمهوری اسلامی از تعطیل شدن یک برنامه تلویزیونی تخصصی، آن‌هم روی آنتن همان رسانه تشکر می‌کرد. باتوجه به صحبت‌های وزیر بهداشت احتمال تعطیلی این بخش با فشارهای این وزارتخانه تقویت شد.

,
,


هاشمی که سال گذشته از عدم تمایلش برای حضور در دولت بعدی خبر داده بود، اخیراً با شرط و شروطی از احتمال حضورش در وزارت بهداشت گفته است. وی گفته باید درمقابل رسانه‌ها امنیت و مصونیت داشته باشد؛ حال باید پرسید که مصونیت شما از رسانه‌ها یا امنیت رسانه‌ها در مقابل شما؟

,
,


اگر مواردی مثل سریال درحاشیه، برخی بخش‌های برنامه ثریا، مصاحبه با خبرنگار قدس و بخش حاشیه‌های پزشکی را در نظربگیریم، می‌توان گفت که وزیربهداشت دولت یازدهم رکورددار برخورد با رسانه‌های منتقد است. تنها مسوولی در تاریخ انقلاب (منهای دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی) که به تنهایی تعداد زیادی رسانه منتقد را ساکت کرده و حتی از برخورد توهین آمیزش با خبرنگاران هم عذرخواهی نکرده است.

,
,


باید دید اگر وزیر پورشه سوار بهداشت، در دولت بعدی حضور داشته باشد بازهم همین روند ادامه خواهد داشت یا حتی کار به جاهای باریک‌تر می‌رسد. شاید بهتر باشد مدیران تلویزیون کنداکتور سیما را به وی تحویل دهند تا هرچه را که خواست، از روی آنتن حذف کند!

,
,

منبع:‌صبح نو

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه