اخبار داغ

یک فعال سیاسی:

اقرار مسئولین به بی نتیجه بودن برجام/ در مقابله با اقدامات غربی ها باید انقلابی عمل کنیم

اقرار مسئولین به بی نتیجه بودن برجام/ در مقابله با اقدامات غربی ها باید انقلابی عمل کنیم
بعد از دو سال خود مسئولین به این نتیجه رسیدند که برجام آن چیزی که می خواستند نیست و جز پذیرفتن این واقعیت ، راهی برای آن ها وجود ندارد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا صبح زاگرس دکتر شیرعلی خرامین در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره به اشکالات اساسی در برجام به تشریح آن ها پرداخت و افزود:از همان ابتدا چند اشکال اساسی بر برجام وارد بود، اول اینکه درباره نتیجه برجام اغراق کردیم یعنی تصور دولت مردان ما این بود که اگر برجام پذیرفته شود تمامی مشکلات حتی آب خوردن نیز حل خواهد شد . در واقع اغراق در نتیجه برجام اولین مشکل آن بود . و امروز اگر می بینیم آن نتیجه ای که ما می خواستیم و به مردم وعده داده شده بود به دست نمی آید به خاطر این بود که در نتایج حاصله از برجام اغراق کرده بودیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, دکتر شیرعلی خرامین در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با اشاره به اشکالات اساسی در برجام به تشریح آن ها پرداخت و افزود:,

خرامین در ادامه گفت : اشکال دوم این بود که در برجام اعتماد بیجا کردیم .یکی از اشکالات اساسی ما اعتماد بیجا به دنیای غرب به خصوص امریکا بود . چون دولت مردان ما فکر می کردند امریکا قابل اعتماد است . مقام معظم رهبیری بارها تذکر فرمدند که این ها قابل اعتماد نیستند این یک آزمایش بود . درست است که هزینه سنگینی پرداخت کردیم ولی این هزینه سنگین تجربه مفیدی برای ملت ایران شد و به همه ثابت شد که غربی ها قابل اعتماد نیستند .

,

وی ادامه داد : سومین اشکال این بود که ما باید قدم به قدم جلو می رفتیم یعنی باید می گفتیم ما این کار را انجام می دهیم ، شما هم این کار را بکنید و گام به گام جلو می رفتیم . ما به تمام تعهداتمان یکجا عمل کردیم که غیرقابل بازگشت بود از جمله پر کردن قلب راکتور هسته ای اراک . عمالکرد ما مانند این بود که در ابتدا دندان هایمان را درآوردیم و بعد به جنگ گرگ رفتیم و فکر کردیم به قول این ها می شود عمل کرد .

,

باز گذاشتن راه های دور زدن برجام بزرگترین اشکال این سند بود 

, باز گذاشتن راه های دور زدن برجام بزرگترین اشکال این سند بود , باز گذاشتن راه های دور زدن برجام بزرگترین اشکال این سند بود ,

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به نبستن راه های دور زدن برجام به عنوان یکی دیگر از اشکالات آن ، این موضوع را یادآور شد که امریکایی ها  گفته بودند ما تحریم های هسته ای را برمی داریم اما پیش بینی نکرده بودیم که اگر آن ها بخواهند برجام را دور بزنند چه باید کرد و در واقع ما راه دور زدن برجام را برای آن ها باز گذاشتیم .

,

وی ابراز داشت: همان چیزی که مقام معظم رهبری بارها فرمودند که همه تحریم ها باید برداشته شود و دوم اینکه امکان دور زدن وجود نداشته باشد . بنابراین بزرگترین خطا و اشتباه تیم مذاکره کننده نبستن راه دور زدن برجام بود . امریکا تعهد داده بود تحریم ها را لغو می کند اما بلافاصله در طول این دو سال اکثر این تحریم ها به بهانه حقوق بشر و آزمایشات موشکی دوباره برگشت .

,

خرامین در ادامه افزود : همه این ها باعث شد که نهایتا بعد از دو سال مسئولین و هم همه جامعه به این نتیجه برسند که برجام آن فتح الفتوحی که ما فکر می کردیم و آن شق القمری که قرار بود بشود ، نیست . الان وزیر محترم امور خارجه و ریاست محترم جمهور و سایرین به این نتیجه رسیده اند که امریکا ناقض برجام است و آن بند هایی را که ما دنبالش بودیم که بردارد ، برنداشته است که آقای ظریف اخیرا اظهار داشته اند که اگر امریکایی ها به همین شیوه ادامه دهند ممکن است به فکر پایان برجام هم باشیم .

,

عدم تسلط کافی بر موضوعات و کمک گرفتن از دیدگاه های مختلف از دلایل نتیجه نگرفتن برجام بود .

, عدم تسلط کافی بر موضوعات و کمک گرفتن از دیدگاه های مختلف از دلایل نتیجه نگرفتن برجام بود ., عدم تسلط کافی بر موضوعات و کمک گرفتن از دیدگاه های مختلف از دلایل نتیجه نگرفتن برجام بود .,

این فعال سیاسی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به وجود دو دیدگاه در بحث مذاکرات هسته ای ، گفت : یکی دیدگاه خائنانه و دیگری دیدگاه ناآگاهانه است . بعضی ها اعتقاد داشتند که مسئولان تیم هسته ای از دیدگاه خائنانه وارد قضیه برجام شدند  اما نظر بنده این است ، همان طور که مقام معظم رهبری بارها از تیم مذاکره کننده تعریف و تمجید کرده است . عدم تسلط کافی و عدم کمک گرفتن از دیدگاه های مختلف و شوق و ذوقی که برای به پایان رساندن مذاکرات داشتند و فکر می کردند اگر به پایان برسد همه چیز حل خواهد شد ، نهایتا بعد از دو سال خود مسئولین به این نتیجه رسیدند که برجام آن چیزی که می خواستند نیست و جز پذیرفتن این واقعیت ، راهی برای آن ها وجود ندارد .

,

باید انقلابی عمل کنیم 

, باید انقلابی عمل کنیم , باید انقلابی عمل کنیم ,

دکتر خرامین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت و مجلس در مقابله با اقدامات غربی ها و نقض روح و جسم برجام چه کارهایی می توانند انجام دهند ، گفت : من به این مجلسی که در 15 دقیقه برجام را تصویب می کند امیدی ندارم . آن ها الان باید جوابگوی مردم باشند . کشوری که مجلس آن مهمترین و سرنوشت سازترین لایحه یعنی برجام را در 15 دقیقه تصویب می کند ، مسلم است که باید این نتیجه را داشته باشد . البته کمیسیون نظارت بر برجام  که متشکل از شواری عالی امنیت ملی ، نمایندگان مجلس ، ریاست محترم جمهور  وقوه محترم قضائیه است که باید بنشینند و تصمیم گیری کنند . هر اندازه که ما در مقابل غرب عقب نشینی کنیم ، همان اندازه آن ها پیشروی می کنند .ما اگر کوتاه آمدیم این روند ادامه خواهد داشت و این که می گویند تحریم ها را لغو می کنیم و لغو می کنیم یک تعبیر روانشناختی است چون آن ها خودشان اعلام کردند ما بدون شلیک یک گلوله ، ایران را خلع سلاح کردیم .

,

وی در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که هم ترامپ و هم اروپائیان به برجام نیاز دارند بنابراین اینکه ما بترسیم آن ها برجام را لغو کنند یک اشتباه است . چون شاید برجام بزرگترین آرزویشان بود . تا جایی که یکی از مقامات رژیم صهیونیستی از برجام به عنوان بزرگترین موهبت قرن برای اسرائیل یاد می کند . بنابراین اگر به موقع و انقلابی با این ها برخورد نشود ، مطمئن باشید که این پیشروی ها علیه ما ادامه خواهد اشت ولی هر جا انقلابی عمل کردیم و محکم ایستادیم پیروز خواهیم شد و نتیجه می گیریم .

,

عده ای منافع ملی را فدای منافع حزبی و گروهی می کنند 

, عده ای منافع ملی را فدای منافع حزبی و گروهی می کنند , عده ای منافع ملی را فدای منافع حزبی و گروهی می کنند ,

وی در بخش پایانی این گفت و گو به برخی واکنش های داخلی به سخنان آقای ظریف پرداخت ؛ که گفته بود امریکایی ها نه تنها روح ،بلکه جسم برجام را نیز نقض کرده اند ، یادآور شد : بزرگترین مشکلی که در کشور ما وجود دارد این است که منافع ملی را فدای منافع حزبی و گروهی کردیم .

,

وی بیان کرد: در هر کشور یک سری اصول پذیرفته شده و خط قرمزهایی وجود دارد و آن هم منافع ملی و امنیتی آن کشور است .

,

خرامین با اشاره به اینکه این گونه واکنش ها ناشی از کج فهمی بعضی از متولیان عرصه تبلیغات و رسانه است، گفت: هر جا دیدیم که یک صحبتی انجام می شود که منافع گروهی ما را تهدید می کند ، از ترس اینکه مبادا فردا کسانی بگویند حزب و گروه ما شکست خورد،حاضرند منافع ملی را زیر پا بگذارند.

,

این استاد دانشگاه افزود: اگر ما بپذیریم که منافع ملی را فدای هیچ چیزی نکنیم ، هیچ وقت این مشکلات برایمان پیش نمی آمد .

,

وی گفت: شاید بزرگترین علت فتنه 88 این بود که حاضر شدیم صرفا به خاطر منافع گروهی و حزبی دست نیاز به سوی غرب دراز کنیم و اطلاعات کشور را در اختیار آن ها قرار دهیم و به دشمن گرا بدهیم که تحریم ها را بیشتر کند .

,

وی در پایان عنوان کرد: واقعیت این است که هم رئیس جمهور و هم آقای دکتر ظریف اقرار دارند که روح و جسمی برای برجام باقی نمانده است و حالا بعضی ها به خاطر منافع شخصی حاضر نیستند بپذیرند و حتی برگشتن خود آقای دکتر ظریف که این حرف را زده است را بر نمی تابند و او را مورد تهاجم و بی حرمتی قرار داده اند .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه