اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد؛

اکتشاف 4 منطقه معدنی با ارزش در استان اردبیل

اکتشاف 4 منطقه معدنی با ارزش در استان اردبیل
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از اکتشاف 4 منطقه معدنی با ارزش در استان اردبیل خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز، حجت الاسلام میکائیل مقدسی در نشست با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل که در محل دفتر امام‌ جمعه برگزار شد با اشاره به وجود ریزگردها در این شهرستان موقع وزش باد اظهار داشت: مجوزهای بی رویه استخراج معدن طبیعت شهرستان نیر را به نابودی کشانده است و اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد فاجعه زیست محیطی خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیریمیز,

 

,

وی افزود: جمعیت شهرستان نیر در آخرین آماری که ارائه شد کاهش یافته و اگر تدبیری اندیشیده نشود باز شاهد مهاجرت از شهرستان خواهیم بود و روستاها عملا از سکنه خالی خواهد شد.

,

 

,

حجت الاسلام مقدسی از مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت استان و فرمانداری نیر خواست تا در خصوص دادن مجوز استخراج معدن در شهرستان با دقت عمل کرده تا شاهد بروز چنین مشکلات زیست محیطی نشویم.

,

 

,

وی با انتقاد از برداشت بیش از حد معادن شهرستان بخصوص در منطقه شیران اظهار کرد: یکی از دلایل مهاجرت روستائیان از شهرستان نیر از بین رفتن مراتع است که توسط معادن این عمل صورت گرفته است.

,

 

,

حجت الاسلام مقدسی به برداشت غیراصولی و غیر فنی معادن شهرستان نیر هم اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل گرد و غبار هوا در شهرستان نیر برداشت غیراصولی و غیرفنی معادن موجود در شهرستان است.

,

 

,

امام جمعه نیر در ادامه خواستار نظارت جدی مسؤولان ذیربط بر روند برداشت اصولی و فنی معادن و همچنین صدور مجوز به آنها شد.

,

 

,

در این نشست سید حامد عاملی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل هم از اکتشاف 4 منطقه معدنی با ارزش در استان اردبیل خبر داد و گفت: مطالعات اولیه برای استخراج 4 حوزه معدنی با ارزش فلزی در شهرستان‌های خلخال، مشگین شهر، کوثر و نیر صورت گرفته که به محض آغاز به کار این معادن تحول عظیمی در بخش صنعت و معدن و نیز ایجاد اشتغال در استان اردبیل را شاهد خواهیم بود.

,

 

,

وی در ادامه به برداشت غیراصولی و غیرفنی معادن شهرستان نیر بخصوص معادن موجود در شیران اشاره کرد و گفت: کمیته ساماندهی معادن در این سازمان تشکیل شده که با هرگونه برداشت غیراصولی و غیر فنی برخورد می‌کند.

,

 

,

در این نشست مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر هم خواستار توجه جدی مسؤولان ذیربط به صدور مجور معادن در شهرستان نیر شد تا شهرستان با مشکل موجه نشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه