اخبار داغ

تغییر زمان برگزاری جشنواره آش ؛

اول شهریور، بولاغلار نیر میزبان جشنواره ملی آش و غذا های سنتی

اول شهریور، بولاغلار نیر میزبان جشنواره ملی آش و غذا های سنتی
دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر 1 الی 3 شهریور ماه برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز، مهدی احمدی فرماندار نیر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری شهرستان که با حضور مسؤولان میراث فرهنگی استان در محل فرمانداری تشکیل شد به برگزاری جشنواره معرفی قابلیت‌های شهرستان نیر (جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی) اشاره کرد و گفت: این جشنواره از یک شهریور به مدت سه روز در منطقه توریستی بولاغلار نیر برگزار خواهد شد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا ب, نیریمیز,
,

وی افزود: امسال برای توسعه حوزه گردشکری و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب 600میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

,

 

,

فرماندار نیر در این جلسه به قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت: از 35 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل که مصوب هیات دولت است 6 منطقه نمونه گردشگری مصوب در شهرستان نیر بوده و نیز شهرستان نیر 82 اثر ملی ثبت شده دارد که برای شناساندن این قابلیت ها بایستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برنامه ریزی کند.

,

 

,

به گزارش نیریمیز، جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی برای دوازدهمین بار است که با حضور گردشگران و مسافرانی از سراسر استان و حتی میهمانانی از نقاط مختلف کشور در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار برگزار می شود.

, نیریمیز,

 

,

این جشنواره همواره با استقبال بی‌نظیر هموطنان روبه‌رو شده و در این آیین بیش از 50 نوع آش های سنتی و محلی تدارک دیده می‌شود و آشپزان متبحر و بانوان مبتکر در یک رقابت تنگاتنگ به هنرنمایی پرداخته و با پخت آش هایی خوشمزه علاقه مندان را به منطقه می کشانند.

,

 

,

در پایان این رقابت آش‌های پخته شده توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و از بین آش‌های پخته شده بهترین آش از نظر کیفیت، طعم و همچنین مقبولیت عموم هموطنان انتخاب شده و آشپز آن مورد تجلیل قرار می‌گیرد.
 

,
,

 

,

در این جشنواره علاوه بر پخت آش های سنتی با برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی، بازی‌های بومی و محلی، برنامه‌های آوازخوانی و ترانه‌خوانی شاد و مفرح سعی می‌شود فضای جذاب برای عموم هموطنان فراهم آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه