اخبار داغ

حضور صنعتگران 16 استان در جشنواره اقوام ایرانی در زنجان

حضور صنعتگران 16 استان در جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
جانشین معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی زنجان گفت: 40 غرفه صنایع دستی از 16 استان در سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی حضور دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهرزنجان، الناز خدایی فرد، افزود: 16 استان با 40 غرفه صنایع دستی در جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی و سوغات محلی استان زنجان حضور دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهرزنجان,

وی تصریح کرد: استانهای اردبیل، البرز، قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، مازندران، همدان، هرمزگان، کردستان، قم، گیلان، تهران، بوشهر و زنجان با صنایع دستی خود در این جشنواره حضور دارند.

,

گفتنی است گروه های آئینی بلوچ، کرد ، آذری و نیز گروه بازی‌های بومی و محلی زنجان در سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی، صنایع دستی و سوغات محلی استان زنجان به اجرا خواهند پرداخت. 

,

همچنین در این جشنواره صنایع دستی،خوراکی ها،سوغات، عرقیجات و آشامیدنی های سنتی ارائه می شود،زمان برگزاری نمایشگاه هفت روزه بوده و تا ششم مرداد ماه علاقه مندان می توانند از این جشنواره بازدید کنند.

,

آشنایی با آداب و رسوم و هدایای استان های مختلف کشور یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره محسوب می شود.

,

به نمایش گذاشتن سنت ها و آئین های محلی مردم استان های مختلف و ارائه انواع خوراکی های سنتی استانها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

,

این جشنواره در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار شده است و تولیدات و کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه در زمینه مواد غذایی، پوشاک، تزئینات، منزل، صنایع‌دستی، سوغات و هدایا و کادو است.

,

ساعات بازدید جشنواره برای علاقه‌مندان بعدازظهر‌ها از ساعت 16 تا 22 شب پیش‌بینی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه