اخبار داغ

لغو انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی و تمهیداتی که وزارت بهداشت در نظر نگرفت

لغو انتخابات الکترونیکی نظام پزشکی و تمهیداتی که وزارت بهداشت در نظر نگرفت
به دلیل در نظر نگرفتن تمهیدات وزارت بهداشت و مسئولان مربوطه و نبود زیرساخت‌های لازم، انتخابات نظام پزشکی با مشکلات زیادی همراه شد و در نهایت هم ملغی اعلام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، در حالی سه روز قبل برگزار شد که قبلا اعلام شده بود این انتخابات قرار است به صورت حضوری در ۲۰۰ حوزه انتخابیه و به صورت الکترونیک در سامانه اینترنتی انجام شود، اما به دلیل بروز مشکلات در این سامانه تنها ساعتی پس از آغاز انتخابات امکان رأ‌ی‌دهی به صورت الکترونیک متوقف شد که مسئولان وزارت بهداشت آن را مشکل فنی سایت اعلام کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

این مسئله در حالی رخ داد که مسئولان وزارت بهداشت قبلاً ضمانت برگزاری انتخابات الکترونیک را داده بودند و وزیر بهداشت نیز این روش را عادلانه خوانده بود و اعلام کرده بود انتخابات نظام پزشکی یکی از مهم‌ترین نمادهای همدلی جامعه پزشکی است و الکترونیکی کردن آن می‌تواند میزان مشارکت را افزایش دهد.

,

قاضی زاده هاشمی گفته بود بخش آی‌تی وزارت بهداشت شبانه‌روز تلاش کرده و در بخش امنیتی نیز دوستان ما در خارج از وزارت بهداشت کمک بسیار زیادی کردند.

,

در هر صورت به دلیل در نظر نگرفتن تمهیدات وزارت بهداشت و مسئولان مربوطه و نبود زیرساخت‌های لازم، انتخابات نظام پزشکی با مشکلات زیادی همراه شد و در نهایت هم هیأت نظارت و هیأت اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در اطلاعیه‌ای، فرآیند رأی‌گیری الکترونیک را ملغی اعلام کرد.

,

احمد حمزه، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در واکنش به لغو انتخابات نظام پزشکی گفت: با اختلال در سامانه الکترونیکی انتخابات نظام پزشکی بخش قابل توجهی از پزشکان نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند و قاعدتا باید در نتیجه آن تجدیدنظر کرد.

,

همچنین رحمت‌الله حافظی، کاندیدای هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی نیز با بیان اینکه وزارت بهداشت نتوانسته ۱۷۰ هزار رأی در انتخابات نظام پزشکی را مدیریت کند و مدعی پایش سلامت الکترونیک ۸۰ میلیون نفر است، در خواست ابطال انتخابات را کرد.

,

از سوی دیگر نیز جمعی از پزشکان، رأی‌دهندگان و کاندیداهای هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی از دادستانی کشور ورود سریع به انتخابات نظام پزشکی را درخواست کردند.

,

آن‌ها در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور نوشتند: «بسیاری از پزشکان علی‌الخصوص پزشکانی که در بیمارستان‌ها در حال کشیک بودند، امکان حضور در شعب اخذ رای را پیدا نکردند و باتوجه به لغو انتخابات الکترونیکی، تعداد زیادی از پزشکان که تنها امکان شرکت در انتخابات به صورت الکترونیک را داشتند نیز موفق به شرکت در انتخابات نشدند. با توجه به انتظار رای دهندگان از ستاد برگزاری انتخابات جهت صیانت از آرا و عدم تحقق این خواسته، ورود هرچه سریع‌تر دادستان محترم به این موضوع و احقاق حق ذی‌نفعان و ابطال انتخابات را خواستاریم.»

,

انجمن داروسازان ایران نیز در نامه‌ای به رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی به لغو یکباره روند رأی گیری الکترونیکی و رأی ندادن تعداد کثیری از پزشکان و داروسازان اعتراض کرد.

,

وزیر بهداشت اما در برنامه نگاه یک در این رابطه گفت: «دلایل این اتفاق را اگر لازم باشد خود هیئت نظارت اعلام می‌کند، اما خلاصه آن این است که هیئت نظارت ترجیح داد برای صیانت از آرا، انتخابات به روش قبل انجام شود؛ هرچند ممکن بود با کاهش مشارکت همراه باشد.»

,

رحمت‌الله حافظی، کاندیدای منتخب نظام پزشکی اما در نامه‌ای خطاب به جامعه پزشکان نوشت: «با توجه به اینکه یکی از وظائف اصلی سازمان، صیانت از حقوق اعضاء است و در جریان انتخابات اخیر، این اصل مخدوش شده است انتظار می رود تمامی منتخبین به اتفاق یکدیگر انصراف دسته جمعی خود را اعلام نمایند. انتظار داریم در قبال کوتاهی صورت پذیرفته و خسارت‌های مادی و معنوی وارد شده به جامعه پزشکی، معاون وزارت متبوع که مسئولیت اجرائی انتخابات را بر عهده داشته ضمن عذرخواهی، استعفای خود را تسلیم نماید.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه