اخبار داغ

دوست و همرزم شهید بصیر:

کمک به ازدواج زوج های جوان، یکی از خصوصیات شهیدبصیر بود

کمک به ازدواج زوج های جوان، یکی از خصوصیات شهیدبصیر بود
کریمی گفت: گاهی شهید بصیر پا میان می گذاشت و باعث وصلت زوج ها می شد. نه فقط برای بچه های فریدونکنار بلکه برای تمام بچه های مازندرانی که می شناخت، این کارها را می کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار؛ غلامرضا کریمی دوست و همرزم شهید حاج حسین بصیر در گفتگو با کوله بار با اشاره به زمان آشنایی اش با شهید بصیر گفت: از زمان قبل از انقلاب او را می شناختم. صبر، سکوت، مظلومیت، نجابت و . .. از جمله محاسن اخلاقی اش بود. یکی از خصوصیاتش، کمک به ازدواج  زوج های جوان بود. گاهی خودش پا میان می گذاشت و باعث وصلت زوج ها می شد. نه فقط برای بچه های فریدونکنار بلکه برای تمام بچه های مازندرانی که می شناخت، این کارها را می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی با اشار ه به خصوصیات اخلاقی این شهید، ادامه داد:به هیچ وقت عصبانی نمی شد و اگر مشکلی هم برایش پیش می آمد با خونسردی و روش منطقی حلش می کرد.

کریمی با نقل خاطره ای، افزود:در جنوب،  راننده حاجی بودم. یک بار با هم به پادگان شهید بهشتی اهواز که خانه سازمانی داشت، رفتیم. شب آنجا بودیم. به ما گفت که لباسمان را در بیاوریم، چون هوا خیلی گرم بود. صبح که از خواب بیدار شدیم، تمام لباس هایمان را شسته و روی طناب آویزان کرده بود. به او اعتراض کردیم که چرا این کار را کرده؟ لبخندی زد و هیچ چیز نگفت.

این همرزم شهید بصیر در ادامه این خاطره افزود: خیلی شرمنده شده بودم، چون حاجی 2 ساعت از شب را مشغول این کار بود. بعد از خوردن صبحانه به قرارگاه رمضان باختران رفتیم. در آنجا من و حاجی غذا را توزیع می کردیم تا ولی به خودمان غذا نرسید. هر چه از حاجی خواستم که غذا بخورد، گفت که همه ما رزمنده ایم و فرقی میانمان نیست. اخلاق و رفتارش برایم عجیب بود.

وی اظهار داشت: در عملیات کربلای 5 دور این تپه با سنگ دیوار کرده بودند و مقر لشکر خراسان بود. در آنجا چادری زده بودیم. من جایی رفته بودم، وقتی برگشتم، حاجی را داخل چادر ندیدم. گویا او در نزدیکی چادر، روی کیسه ای دراز کشیده و خوابیده بود.  بیدارش کردم و گفتم که چرا نرفتی پیش رزمنده ها داخل چادر بخوابی؟ گفت که نخواستم مزاحم آنها شوم و همین جا دراز کشیدم.

کریمی در پایان خاطر نشان کرد: او در عملیات کربلای 10 در ماووت عراق، داخل سنگر بود که خمپاره به آنجا اصابت کرد و او را شهید کرد. همیشه خاطر حاجی در دل ما است و هیچ وقت فراموشش نمی کنیم. او واقعاً ‌نمونه کاملی از انسانیت بود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه