اخبار داغ

در راستای حمایت از بخش کشاورزی؛

قنات قدیمی روستای شعبه رشتخوار با همت بسیجیان احیا شد

قنات قدیمی روستای شعبه رشتخوار با همت بسیجیان احیا شد
مسئول بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار گفت: قنات قدیمی روستای شعبه در بخش جنگل رشتخوار به همت بسیج سازندگی این شهرستان احیا و جانی دوباره گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا پردل، مسئول بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار در رابطه با احیای قنات کهن روستای شعبه این شهرستان به  چهل ماه نیوز، گفت: در راستای طرح‌های حمایتی بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار از ابتدای سال جاری با در دست اقدام قرار گرفتن احیای چندین رشته قنات کهنسال در سطح شهرستان، با تلاش بسیج سازندگی شهرستان مقدار دو اینچ به آبدهی قنات روستای شعبه شهرستان رشتخوار افزود شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز, چهل ماه نیوز,

 

,

پردل در ادامه در رابطه با این قنات گفت: طول قنات روستای شعبه به بیش از پنج هزار متر می‌رسد، همچنین عمق مادر چاه در این قنات بیش از 25 متر بوده، و 9600 متر مربع اراضی کشاورزی در این منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

,

 

,

مسئول بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار با اشاره به اینکه کار ترمیم این قنات به مدت پنج ماه به طول انجامیده است، در ادامه افزود: این قنات دارای 50 مالک به صورت عمومی است، که چهار هزار متر آن خشک‌کار و 1000 متر به صورت تر‌کار است.

,

 

,

وی میزان بار برداری در این قنات را 250 متر عنوان کرد و یادآور شد: در عملیات احیای این قنات بیش از 2520 عدد کول گذاری و تعداد 199 پشته و 20 میله به کار رفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه