اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران:

نبود راهبرد برای خودروسازی، صرفا منافع عده‌ای خاص را تأمین می‌کند/ جایگزینی برای «پراید» معرفی نشده است

نبود راهبرد برای خودروسازی، صرفا منافع عده‌ای خاص را تأمین می‌کند/ جایگزینی برای «پراید» معرفی نشده است
عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: چنانچه استراتژی بلندمدت برای خودروسازی از سوی نهادهای بالادستی وجود داشته باشد پیشرفت این صنعت چشم‌گیرتر خواهد بود؛ اما متأسفانه این مهم وجود ندارد و در این چنین بازاری فقط منافع عده‌ای خاص تأمین می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله طالبی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با مشهدپیام، پیرامون صنعت خودروسازی، اظهار کرد: خارج کردن خودروهای قدیمی نظیر پراید از چند وجه قابل ملاحظه است از جمله اینکه این خودروها از ایمنی‌های لازم را برخوردار نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

 

,

وی ضمن اشاره به اینکه جایگزینی برای خودروی پراید معرفی نشده، طول عمر استفاده از پلت فرم خودرو در دنیا را حدود پنج سال دانست و بیان کرد: اینکه خودرویی به مدت ۲۰ سال به طور ثابت تولید شود، هیچ جای دنیا قابل استفاده نیست، بنابراین صنعت خودرو حتما باید علاوه بر تأمین نیازهای مردم، گرداننده چرخ‌های اقتصادی نیز باشد.

,

 

,

طالبی ضمن اشاره به این نکته که متأسفانه سال‌هاست که در حال درجا زدن هستیم، اضافه کرد: در این زمینه برای رسیدن به مقصد صنعت خودرو باید زمینه‌ها را طوری فراهم آورد که خودرویی که تولید می‌شود بعد از یک دهه به اوج تولید و فروش برسد و در نهایت جایگزینی برای آن تولید شود.

,

 

,

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بیان کرد: چنانچه استراتژی بلندمدت برای خودروسازی از سوی نهادهای بالادستی وجود داشته باشد پیشرفت این صنعت چشم‌گیرتر خواهد بود؛ اما متأسفانه این مهم وجود ندارد و گام‌های صنعت خودروسازی کوتاه است و در این چنین بازاری فقط منافع عده‌ای خاص تأمین می‌شود.

,

 

,

طالبی نگاه بلند مدت را عاملی برای خروج از وضعیت فعلی دانست و عنوان کرد: باید نگاه این صنعت را به سمت رقابت با خودروسازهای بزرگ دنیا برد؛ چراکه در کشور چرخه خوبی برای رسیدن به این مهم وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه