اخبار داغ

گزارشی از میزبانی البرز؛

البرز تنها ۱۴ اقامتگاه استاندارد برای مسافران بیشمارش دارد

البرز تنها ۱۴ اقامتگاه استاندارد برای مسافران بیشمارش دارد
در استان البرز تنها ۱۴ واحد استاندارد پذیرایی از مهمانان و رهگذران بیشمار البرز را دارند که به طور حتم نه تنها جوابگوی نیاز مسافران عبوری از این استان نیست بلکه جوابگوی جمعیت دو میلیونی استان البرز را هم نمی دهد و این درحالی است که در محور کرج- قزوین نیز تنها ۲ واحد پذیرایی وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرج رسانه،تاریخ کشور ایران دارای تمدن و فرهنگ‌های متفاوتی است. حضور گردشگران خارجی و داخلی به ایران در توسعه اقتصادی نقش بسزایی دارد.جذب و گسترش این گردشگران نیازمند امکانات و تسهیلات ویژه است. یکی از این تسهیلات مجتمع‌های بین‌راهی است و استان البرز به عنوان یکی از اصلی ترین راههای مواصلاتی ایران بیش از سایر استانهای دیگر ایجاد این اقامتگاههای بین راهی و مجمتمع های خدماتی و رفاهی را احساس می کند اما آنچه که امروز در این استان شاهد آن هستیم عدم وجود اقامتگاههای قابل اتکا و معتبر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرج رسانه,
اگر سفری زمینی به استانهای همجوار البرز داشته باشیم، خواهیم دید طی سال‌های گذشته، احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی به منظور افزایش رفاه رهگذران مورد توجه مسئولان بوده است.
,
تبعات مثبت این مجتمع‌ها به ویژه از جنبه‌ گردشگری و نقش ارزنده آن در توسعه پایدار منطقه، همراه با تأثیرات مستقیم آن بر مردم و رهگذران جاده‌ها تا حدی بوده که گاهی نیاز است، نهادهای دولتی و اجرایی برای احداث مجتمع‌ها و کمک به استقرار فعالیت‌ آنها پیشقدم شوند.
,

ترکاشوندمعاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز در خصوص وضعیت اقامتگاههای بین راهی به خبرنگار ما گفت: ما در استان البرز دو محور اصلی داریم که این دو محور اصلی شاهراه ارتباطی پایتخت به استان های شمال و شمال غربی است.یکی محور کرج-چالوس و دیگری محور کرج-قزوین در محور کرج-چالوس ۶۵ واحد پذیرایی وجود دارد که وظیفه اصلی این واحدها پذیرایی از مسافران است.

,

وی ادامه داد:  اما یکی از مهمترین برنامه های ما استاندارد سازی وضعیت ارایه خدمات به سطح شایسته ای می باشد و در محور کرج-قزوین ما خیلی واحد پذیرایی نداریم و فقط ۲ واحد پذیرایی وجود دارداما مهمترین محور ما همان محور کرج –چالوس است که بحث استاندارد کردن و ایزو دادن به این واحدها مهمترین وظیفه ای اصلی اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز می باشد.

,

ترکاشوندافزود:مهم ترین برنامه ی اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استاندارد سازی این واحدهاست که تا کنون ۱۴ واحد استاندارد سازی شده و این واحد های پذیرایی دارای درجه بندی از ممتاز تا درجه ۳ است  و سعی داریم سطح خدمات را به ممتاز برسانیم و هدف این است که رضایت گردشگران را جلب کنیم.

,

این مسول در پایان گفت: با نظر سنجی هایی که تا کنون صورت گرفته بیشتر نظر سنجی ها نشان از رضایت گردشگران داشته اما ما برای بالا بردن سطح توقعات باید تلاش بیشتری کرد و همه دستگاههایی که با این موضوع مرتبط هستند اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری را حمایت کنند.

,

طبق گفته معاون گردشگری استان البرز تنها ۱۴ واحد در این استان استاندارد پذیرایی از مهمانان و رهگذران بیشمار البرز را دارند که به طور حتم نه تنها جوابگوی نیاز مسافران عبوری از این استان نیست بلکه جوابگوی جمعیت دو میلیونی استان البرز را هم نمی دهد و این درحالی است که طبق گفته این مسئول تنها در محور کرج- قزوین تنها ۲ واحد پذیرایی وجود دارد که این موضوع برای استانی که بیش از ۱۵ استان را به غرب و شمال غربی کشور متصل می کند جای سوال خواهد داشت.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه