اخبار داغ

اشتغالزایی سال ۹۴ و ۹۵ از آمار تا واقعیت؛

بیش از ۵ هزار نفر در استان بیمه بیکاری می گیرند/ثبت اطلاعات در سامانه رصد مشکل دارد

بیش از ۵ هزار نفر در استان بیمه بیکاری می گیرند/ثبت اطلاعات در سامانه رصد مشکل دارد
یکی از سامانه هایی که برای ارزیابی تعداد افراد مشغول به کار شده مورد استناد قرار می گیرد سامانه رصد است که متاسفانه نام افرادی که توسط برخی سازمانها آموزش می بینند بدون اینکه در جایی به کار گیری شوند و یا تسهیلاتی دریافت کنند نیز در آن ثبت می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از   اراک امروز به دلیل شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور و کم توجهی به موضوع اشتغال در سال های اخیر شاهد افزایش تعداد بیکاران در سطح کشور بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ,  اراک امروز,

هر چند در برخی از موارد اعلام می شود که نرخ بیکاری در برخی از استان ها کاهش یافته است اما این موضوع با واقعیت هایی که مردم امروز با آن مواجه هستند در تضاد قرار دارد.

,

یکی از سامانه هایی که برای ارزیابی تعداد افراد مشغول به کار شده زیاد مورد استفاده قرار می گیرد سامانه رصد است. برای تمام دستگاه های اجرایی  که عضو کارگروه اشتغال هستند در این سامانه رمز عبور و نام کاربری تعریف شده و باید تعداد اشتغال خود را در آن ثبت کنند.

,

دستگاه های اجرایی استان وظیفه دارند تا پایان ماه جاری نسبت به اصلاح آمار و یا ثبت آمار جدید اشتغال در سال جاری در این سامانه اقدام کنند.

,

در واقع ثبت آمار اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد به عنوان یک تکلیف ملی است و ملاک تصمیم گیری و برنامه ریزی مسئولان کشوری خواهد بود.

,

افزایش ۴ صدم درصدی بیکاری در بهار ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل

, افزایش ۴ صدم درصدی بیکاری در بهار ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل, افزایش ۴ صدم درصدی بیکاری در بهار ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل,

بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ بیکاری کشور در بهار ۹۶ با چهار صدم درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۱۲ و ۶ صدم درصد رسیده است.

,

در این مدت استان های چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه با بیش از ۲۰ درصد بالاترین نرخ بیکاری و استان مرکزی با هفت و چهار صدم درصد کمترین نرخ بیکاری را در بین استان های کشور داشته اند.

,

۱۸ استان کشور در بهار ۹۶ ، دارای نرخ بیکاری پایین و ۱۳ استان دارای نرخ بیکاری بالاتر از نرخ متوسط کشور بوده اند.

,

ایجاد یک هزار و ۸۹۰ شغل در بهار امسال در استان مرکزی

, ایجاد یک هزار و ۸۹۰ شغل در بهار امسال در استان مرکزی, ایجاد یک هزار و ۸۹۰ شغل در بهار امسال در استان مرکزی,

در سه ماه اول امسال بر اساس آمارهای سامانه رصد و ایجاد اشتغال در مراکز کاریابی، یک هزار و ۸۹۰ شغل در استان مرکزی ایجاد شده است.

,

تعداد جمعیت فعال کشور در بهار ۹۶ با افزایش ۹۲۰ هزار و ۹۲۸ نفر نسبت به بهار سال ۹۵ به ۲۶ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۳۲۸ نفر، جمعیت شاغل کشور با افزایش ۷۰۳ هزار و ۶۳۷ نفر به ۲۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۳۵۵ نفر و نرخ مشارکت اقتصادی کشور با افزایش یک و یک واحد درصد نسبت به دوره مشابه قبل به ۴۰ و ۶ صدم درصد رسیده است.

,

ثبت افراد آموزش دیده در سامانه رصد

, ثبت افراد آموزش دیده در سامانه رصد, ثبت افراد آموزش دیده در سامانه رصد,

سرهنگ علی فراهانی مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی در ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی که در تیرماه امسال در استانداری مرکزی برگزار شد درباره تسهیلات اشتغالزایی گفت: تسهیلاتی که به متقاضایان پرداخت می شود بیشتر در قالب حمایت از تولید و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است و این تسهیلات به اندازه ای نیست که بخواهد برای فرد اشتغال ایجاد کند و نباید نام این افراد به عنوان شاغل در سامانه رصد ثبت شود.

,

فراهانی اظهار کرد: ظلم است که فردی را که تسهیلات کم به منظور تولید و تامین سرمایه در گردش دریافت می کند از سایر امکانات اشتغال بی بهره بماند.

,

وی ادامه داد: این در حالی است که در صورت ثبت فرد در سامانه رصد، امکان حذف و ویرایش برای افرادی که تسهیلات دریافت کرده اند وجود ندارد.

,

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه دستگاه های متعددی با در اختیار داشتن رمز عبور و نام کاربری می توانند در سامانه رصد،اطلاعات را ثبت کنند افزود: هر سازمانی که زودتر نام فردی را در سامانه ثبت امکان ثبت را برای دستگاه دیگر می بندد.

,

فراهانی بیان کرد: از طرف دیگر برخی از دستگاه ها نظیر فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی، نام افرادی که در دروه آموزشی کسب مهارت شرکت کرده اند را وارد سامانه می کنند بدون اینکه برای آنها اشتغال ایجاده کرده و یا حتی تسهیلاتی به آنها پردخت کرده باشند.

,

وی بیان کرد: باید تدابیری اتخاذ شود که اگر قرار است در سامانه ثبت نامی انجام شود، از طریق دستگاهی که تسهیلات پرداخت می کند انجام شود تا اطلاعات این سامانه به نحو دقیقی ارائه شود.

,

علاوه بر اینکه اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد با اشکال مواجه است، در استان مرکزی به دلیل شرایط رکودی هر از چندگاهی شاهد بیکاری کارگران و تجمعات کارگری هستیم. 

,

۶۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

, ۶۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند, ۶۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند,

محمدرضا بیدهندی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ۱۸ تیرماه به مناسبت هفته تامین اجتماعی (۱۹ الی ۲۵ تیرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۹۱۹ هزار ۶۷۵ نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: ضریب پوشش جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ۶۶ درصد است که از میانگین کشوری که ۵۲ درصد است بالاتر است.

,

رشد ۱.۶۵ درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی استان

, رشد ۱.۶۵ درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی استان, رشد ۱.۶۵ درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی استان,

وی با بیان اینکه تعداد کل بیمه شدگان اصلی و تبعه‌ای استان در سال ۹۵ حدود ۷۶۸ هزار ۶۴۵ نفر بوده است، افزود: تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ از رشد ۱.۶۵ درصدی برخوردار بوده است و تنها ۲۹۵ هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش این بیمه بودند.

,

بهره‌مندی بیش از ۵ هزار نفر از بیمه بیکاری

, بهره‌مندی بیش از ۵ هزار نفر از بیمه بیکاری, بهره‌مندی بیش از ۵ هزار نفر از بیمه بیکاری,

بیدهندی اظهار کرد:سال گذشته ۵۳۳۳ نفر از کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در سطح استان از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند.

,

وی ادامه داد: تعداد ۲۲ هزار و ۷۹۵ نفر راننده و ۲۴ هزار و ۴۷۰ نفر کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که رانندگان ۱۳.۵ درصد سهم بیمه خود را پرداخت می کنند و سهم دولت ۱۳.۵ درصد است. و کارگران ساختمانی نیز ۷ درصد از سهم بیمه خود و ۲۰ درصد کمک هزینه بیمه را دولت پرداخت می کند.

,

۷۵ هزار مستمری بگیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند

, ۷۵ هزار مستمری بگیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند, ۷۵ هزار مستمری بگیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند,

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۷۵ هزار نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان مرکزی داریم که برخی از این مستمری‌بگیران به دلیل مشاغل سخت و زیان‌آور بودن به این جرگه اضافه شده‌اند.

,

بیدهندی ضریب وابستگی (رابطه بین بیمه شده و مستمری بگیر) در استان را ۴ نفر بیمه پرداز در مقابل یک بازنشسته عنوان کرد و گفت: استان به این لحاظ شرایط خوبی ندارد.

,

وی، صنعتی بودن استان مرکزی را یکی از دلایل پایین بودن این ضریب عنوان کرد و گفت: میانگین نرمال ضریب وابستگی تامین اجتماعی ۷ است و استان شرایط سختی را دارد.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: بالا بودن شمار بیمه شدگان نسبت به مستمری بگیران به بهبود وضعیت مالی تامین اجتماعی و اشتغال کشور کمک می‌کند.

,

افزایش ۸ درصدی هزینه‌های تامین اجتماعی نسبت به درآمدش

, افزایش ۸ درصدی هزینه‌های تامین اجتماعی نسبت به درآمدش, افزایش ۸ درصدی هزینه‌های تامین اجتماعی نسبت به درآمدش,

بیدهندی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان هزینه‌های تامین اجتماعی استان نسبت به درآمدهای کسب شده ۸ درصد بیشتر بوده است، بیان کرد: میزان درآمدهای تامین اجتماعی هزار ۱۲۹ میلیار تومان بوده در حالیکه هزینه‌های آن هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان بوده است.

,

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت:صنعتی بودن استان مرکزی و شرایط رکود تورمی حاکم بر اقتصاد کشور، فشار زیادی را به تامین اجتماعی استان وارد کرده است و باعث شده تا هزینه‌ها نسبت به درآمدها فزونی کند.

,

مطالبات ۳۷۵ میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان از واحدهای تولیدی

, مطالبات ۳۷۵ میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان از واحدهای تولیدی, مطالبات ۳۷۵ میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان از واحدهای تولیدی,

وی با اشاره به اینکه مطالبات تامین اجتماعی استان از واحدهای تولیدی استان مرکزی بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان است، افزود: ۹۴ واحد تولیدی استان مرکزی بدهی بالای ۵۰۰ میلیون تومان به تامین اجتماعی استان دارند.

,

بیدهندی اظهار کرد: سازمان نهایت همکاری و تعامل را با واحدهای تولیدی به منظور دریافت مطالبات خود داشته است تا هم چرخ صنعت بچرخد و هم جامعه کارگری متضرر نشود.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه