اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

اصلاح قانون پولی بانکی تبعاتی برای اقتصاد کشور ندارد/ تسهیل امور با تبدیل ریال به تومان

اصلاح قانون پولی بانکی تبعاتی برای اقتصاد کشور ندارد/ تسهیل امور با تبدیل ریال به تومان
کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه گفت: لایحه اصلاح قانون پولی بانکی تبعاتی را در اقتصاد کشور حاکم نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تغییر واحد پول رسمی کشور از ریال به تومان،اظهار داشت: در هیات وزیران لایحه اصلاح قانون پولی بانکی تصویب شد و واحد پول رسمی کشور، تومان و معادل ده ریال در نظر گرفته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این موضوع را نباید به نام حذف صفر از پول حساب کرد،گفت: این تغییر بیشتر تغییر واژه محسوب می شود.

,

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه با اشاره به اینکه با واحد پولی ریال همواره تومان با ریال اشتباه می شد،خاطرنشان کرد:در نهایت تصمیم گرفته شد،واحد پولی کشور تومان شود.

,

محمودی ادامه داد: این موضوع موجب می شود تا بر اساس واحدهای رسمی اعداد ذکر شده و مشکلات مربوط به گفتار و نوشتار حل شود.

,

وی با بیان اینکه یک صفر از واحد پولی کشور با تصویب این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی، حذف می شود،گفت: این موضوع موجب می شود تا ثبت اسناد به راحتی انجام شود.

,

این کارشناس با بیان اینکه ریال بودن واحد کشور موجب می شد تا در برخی موارد در صورت های مالی شرکت ها و جداول بودجه اختلالاتی پیش آید،گفت: این اشتباهات بیشتر به دلیل افزایش تعداد صفرها بروز می کرد.

,

محمودی بیان داشت: در حال حاضر انتظار نداریم این تغییر تبعاتی را در اقتصاد کشور حاکم کند.

,

وی گفت: ممکن است حذف صفر اندکی تلاطم در بازار پولی و مالی ایجاد کند اما این موضوع نمی تواند موجب بروز مشکلات عدیده در این زمینه شود.

,

کارشناس اقتصادی، بازار و سرمایه با اشاره به اینکه زمینه این تغییر از سال قبل فراهم شده است،گفت: افکار عمومی آمادگی این تغییر را داشت اگرچه به صورت غیر رسمی واحد ریال به تومان تبدیل شده بود.

,

محمودی ادامه داد: با این تغییر چالش و مشکل خاصی نخواهیم داشت و امور تسهیل و میزان اشتباهاهت کاهش یافته و به واحد پولی رسمیت می بخشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه