اخبار داغ

مسئولین پاسخگو نیستند؛

تغییر کاربری یک محیط ورزشی این بار در الوند/جاخوش کردن احشام عشایر در پناهگاه کلاغ لانه

تغییر کاربری یک محیط ورزشی این بار در الوند/جاخوش کردن احشام عشایر در پناهگاه کلاغ لانه
پناهگاهی که در مسیر کلاغ لانه مستقر است متاسفانه از وضعیت خوبی برخوردار نیست و شاهد ورورد احشام به داخل این پناهگاه هستیم علیرغم اینکه میتوان گفت : نه تنها کوهنوردان همدانی بلکه از سایر استان های همجوار شاهد حضور دست جمعی و انفرادی افراد برای صعود به ارتفاعات چشم انداز و دل فریب در این منطقه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  همدان ورزش،"کلاغ لانه"، نامی آشنا و سمبلیک برای همه کوهنوردانی که در فضای کوه به خصوص کوهنوردی فنی فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, همدان ورزش,

 

,

نامی که میراثی است از پیشینیان ما ، آنهایی که در همان عهد باستان عشق به کوه به عنوان نماد صلابت و پایداری در وجودشان موج می زد و ما امروزه رد پایی از این تاریخ را در جای جای این گذرها می بینیم.

,

 

,

کلاغ لانه همانطور که همه کوهنوردان همدانی می دانند از قله های اصلی منطقه الوند با ارتفاع  3441 متر از سطح دریا می باشد .

,

 

,

این قله در جنوب غرب قله الوند و در امتداد غرب خط الرأس الوند واقع شده است و از شاخصه های اصلی منطقه کلاغ لانه که باعث حضور عظیم کوهنوردان همدانی و سایر استانها در این منطقه بکر شده است دسترسی آسان و سریع به قله الوند ( راهپیمایی 30 دقیقه ای ) و داشتن سرچشمه های گوارا و دائمی هم چنین دسترسی و فرود سریع به گنجنامه (از طریق درّه کیوارستان) و در نهایت چشم انداز زیبا و دلفریب به منطقه دشت امامزاده کوه (از طریق دوزخ درّه ) است .

,

 

,

وَ امّا زیباتر از آن برای کوهنوردان فنی داشتن جاذبه سنگنوردی طبیعی در تابستان و ترکیبی در زمستان ( در محلی به نام سوزنی ها ) است .

,

 

,

به دنبال انتشار عکسی از پناهگاه کلاغ لانه همدان با مسئولین و کوهنوردان همدانی به گفتگو پرداختیم .

,

 

,

بانو ی کوهنورد همدانی که سالیان سال است قلل مرتفع الوند و همدان را می پیماید به خبرنگار ما گفت: پناهگاهی که در مسیر کلاغ لانه مستقر است متاسفانه از وضعیت خوبی برخوردار نیست و شاهد ورورد احشام به داخل این پناهگاه هستیم علیرغم اینکه میتوان گفت نه تنها کوهنوردان همدانی بلکه از سایر استان های همجوار شاهد حضور دست جمعی و انفرادی افراد برای صعود به ارتفاعات چشم انداز و دل فریب در این منطقه هستیم .

,

 

,

وی وجود چشمه های گوارا و خنک و زیبای این مسیر را یکی از مهمترین دلایل کوهنوردی در این منطقه دانست و گفت : جای تامل دارد که مسئولین ورزشی توجه و رسیدگی به این پناهگاه را در اولویت قرار دهند چرا که نشان دهنده اهمیت جامعه ورزشی به کوه و کوهنوردی است .

,

 

,

کوهنورد دیگری به خبرنگار ما گفت:  منطقه کلاغ لان به لحاظ  دیواره سنگنوردی و هم صعود کوهنوردان خارج از استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و وجود پناهگاه با آن وضعیت در شان استان نیست .

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه